517
|

Η «ιερά» εξέταση της οδήγησης

Κοσμάς Βίδος Κοσμάς Βίδος 6 Νοεμβρίου 2018, 00:05

Η «ιερά» εξέταση της οδήγησης

Κοσμάς Βίδος Κοσμάς Βίδος 6 Νοεμβρίου 2018, 00:05

Διαμαρτύρονται δια της απεργίας οι εξεταστές οδήγησης, γιατί σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο για την απόκτηση διπλώματος περικόπτεται το πρόσθετο επίδομα των 178 ευρώ που λαμβάνουν μηνιαίως. Στην πραγματικότητα εκείνοι που θα έπρεπε να διαμαρτύρονται είναι οι έλληνες πολίτες που, είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί, κινδυνεύουν καθημερινά να πέσουν θύματα τροχαίου, ακριβώς επειδή πολλοί εξεταστές οδήγησης δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους εδώ και δεκαετίες. Αποτέλεσμα (και) της διαφθοράς που θεωρείται ότι επικρατεί στον κλάδο τους είναι ο άθλιος, άναρχος, επικίνδυνος τρόπος με τον οποίο οδηγούν οι Eλληνες. Γιατί, ας μην κοροϊδευόμαστε, ακόμα και αν εσείς ανήκετε σε αυτούς που πήραν δίπλωμα χωρίς να λαδώσουν, αποκλείεται να μην γνωρίζετε στο οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον σας δεκάδες περιπτώσεις που έβαλαν το χέρι στην τσέπη. Και που έκτοτε σταδιοδρομούν ως δημόσιοι κίνδυνοι, ενώ κανονικά ποτέ δεν θα έπρεπε να τους έχει δοθεί άδεια οδήγησης.

Λίγους μήνες πριν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης είχε δηλώσει πως σκοπός είναι να δημιουργηθεί ένα control system με στόχο ο εξεταστής να βρίσκεται σε απόσταση από τον εξεταζόμενο. Και πως η διαδικασία θα ελέγχεται ηλεκτρονικά ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο της έκδοσης διπλωμάτων με χρηματισμό. Δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις για να κρίνω αν οι προτάσεις της κυβέρνησης είναι σωστές, θεωρώ όμως πως το θέμα έπρεπε ήδη να το έχουν φροντίσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Όπως και στον τομέα της Υγείας έτσι και στην οδήγηση, με δική τους ευθύνη πολλές (για να μην πω τις περισσότερες) φορές, η δουλειά μας γίνεται μόνο δια του… «φακελακίου».

Η επί έναν μήνα (στην Αττική, περισσότερους μήνες σε άλλες περιοχές της Ελλάδας) αποχή των εξεταστών από τα καθήκοντά τους έχει μπλοκάρει, όπως είναι φυσικό, τις διαδικασίες. Γι’ αυτό οι δάσκαλοι οδήγησης προχώρησαν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας και αποκλεισμό της εισόδου του υπουργείου Μεταφορών. Την ίδια στιγμή και εκείνοι αντιδρούν στο νέο νομοσχέδιο, αφού προβλέπει μεταξύ άλλων την υποχρέωσή τους να παραχωρούν κατά την διάρκεια της εξέτασης τα οχήματα τους στους υποψήφιους οδηγούς και στους εξεταστές, χωρίς τη δική τους παρουσία. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης καλεί τα μέλη του να απέχουν από «αυτό το άθλιο σύστημα που κατακρεουργεί κάθε επαγγελματισμό και αξιοπρέπεια!» και επισημαίνει «την ανάγκη για άμεση κατάργηση του υπάρχοντος συστήματος εκπαίδευσης – εξέτασης και την αντικατάστασή του με ένα νέο τρόπο πιστοποίησης (…) μία μέθοδο που θα αποδεικνύει τις πραγματικές γνώσεις του υποψηφίου και που θα καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες της σύγχρονης Κοινωνίας της Κυκλοφορίας».

Τι να λέμε; Οσο και αν όλες οι πλευρές (Πολιτεία, δάσκαλοι οδήγησης, εξεταστές) δηλώνουν πως αγωνίζονται για ένα αδιάβλητο σύστημα εκπαίδευσης – εξέτασης, όλες είναι υπεύθυνες για την εικόνα που παρατηρούμε στους δρόμους. Μια εικόνα που με την ελλιπή αστυνόμευση των τελευταίων χρόνων γίνεται ακόμα πιο τραγική. Συνυπεύθυνοι δεν παύουμε, βεβαίως, να είμαστε και όλοι εμείς που χαρτζιλικώσαμε δασκάλους και εξεταστές για να κάνουν τα στραβά μάτια στα δολοφονικά γκάζια μας και να μας κρίνουν κατάλληλους οδηγούς. Κοντολογίς, όλο το σύστημα είναι τόσο βαθιά διεφθαρμένο και έχει τόσο γερές ρίζες στην κοινωνία, που θα χρειαστεί μεγάλος αγώνας ώστε τα πράγματα να αλλάξουν. Στο μεταξύ τα όρια ταχύτητας, οι φωτεινοί σηματοδότες, τα φλας, τα stop, οι προτεραιότητες, εξακολουθούν να είναι προαιρετικά. Και ας σκοτωνόμαστε!