547
Ο Σον Κόνερι στην πιο εμβληματική πόζα της καριέρας του. Δίπλα στην Aston Martin DB5 από το «Χρυσοδάκτυλο» (1964) | CreativeProtagon

My name is Martin. Aston Martin

Ο Σον Κόνερι στην πιο εμβληματική πόζα της καριέρας του. Δίπλα στην Aston Martin DB5 από το «Χρυσοδάκτυλο» (1964)
|CreativeProtagon

My name is Martin. Aston Martin

Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει το 1963 στα κεντρικά της Aston Martin, στο Νιούπορτ της Μεγάλης Βρετανίας, πως δύο κοστουμαρισμένοι κύριοι που το επισκέφτηκαν εκείνο το πρωινό, θα εκκινούσαν ιστορία. Ήταν εκπρόσωποι της ΕΟΝ Productions, της εταιρείας που είχε τα δικαιώματα για την κινηματογραφική μεταφορά της νουβέλας του Ίαν Φλέμινγκ. Ναι, σωστά, αυτής που ξέρει όλος ο πλανήτης με το ονομετεπώνυμο «Τζέιμς Μποντ».

Οι άνθρωποι της ιστορίας ήθελαν να κλείσουν μία συμφωνία ώστε να έχουν δύο πανομοιότυπα αυτοκίνητα για τα γυρίσματα της νέας ταινίας του Πράκτορα 007.

Ηταν για τον «Χρυσοδάκτυλο» (Goldfinger). Ο Χρυσοδάκτυλος είχε όλα τα συστατικά στο να γίνει all time classic. Κατ΄αρχήν, τον Σον Κόνερι στις δόξες του. Τόσο cool, με τόσο στιλ, τόση αυτοπεποίθηση. Έμελλε να γίνει το ανδρικό αρχέτυπο για χρόνια. Αλλά και το αυτοκίνητο το σωστό. Την ασημί Aston Martin DB5. Κομψή και επιθετική ταυτόχρoνα. Τόσο-όσο χρειαζόταν ένας άνδρας που καθόρισε μόδες και συμπεριφορές.

Eίναι τέτοια η επίδραση της Aston DB5 ακόμη και σήμερα, που η εταιρεία αποφάσισε να κατασκευάσει 25 αντίτυπα ακριβώς ίδια με αυτό της δημοπρασίας.

Λίγοι, ίσως, θυμούνται πως είχε και ιταλικά γονίδια αφού η εξωτερική σχεδίαση είχε γίνει από τη Carrozzeria Touring Superleggera. Η παρουσία της DB5 στον «Χρυσοδάκτυλο» ήταν σαν μάγος σε εκκλησία. Διατάραξε τα τεχνολογικά ήθη, εκτόξευσε τον «κακό» συνεπιβάτη του Σον Κόνερι μαζί με το κάθισμά του, περιέστρεψε συνωμοτικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, έριξε πυρά από τις εξατμίσεις της. Και διάφορα άλλα τέτοια που στα άγουρα, ακόμη, μάτια μας, φάνταζε σαν διαστημόπλοιο επί γης. Το 1964 δεν υπήρχαν οθόνες αφής και απλικέισονς.

Ο οίκος RM Sotheby’s που μόλις χθες ολοκλήρωσε τη δημοπρασία, περιγράφει τη DB5 ως «το πιο διάσημο αυτοκίνητο όλων των εποχών». Και μάλλον έχει δίκιο. Η τιμή με την οποία χτύπησε εμφατικά το σφυρί είναι κάποια $6,4 εκατομμύρια, ένα ποσό-ρεκόρ για τέτοιο αυτοκίνητο.

 

Το πιο αναγνωρίσιμο αυτοκίνητο του Τζέιμς Μποντ που συγκέντρωσε τα φλας στην αίθουσα των Sotheby’s, πέρασε από τα προσεκτικά χέρια της αναπαλαίωσης το 2012 και διαθέτει και τα 13 ειδικών εφέ γκάτζετς που είχε και στην ταινία.

Το πιο αναγνωρίσιμο αυτοκίνητο του Τζέιμς Μποντ διαθέτει και τα 13 ειδικών εφέ γκάτζετς που είχε και στην ταινία.

Για την ιστορία, μάλιστα, είναι τέτοια η επίδραση της Aston DB5 ακόμη και σήμερα, που η εταιρεία αποφάσισε να κατασκευάσει 25 αντίτυπα ακριβώς ίδια με αυτό της δημοπρασίας. Εκτιμάται πως κάθε «Goldfinger DB5» θα κοστίζει περίπου 2.750.000 λίρες Αγγλίας. Οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν το 2020 ενώ το αυτοκίνητο δεν θα έχει άδεια κυκλοφορίας στο δρόμο καθώς, αναγκαστικά, δεν θα μπορεί να συμμορφωθεί με τις τρέχουσες ντιρεκτίβες. Και για όλα τα παραπάνω «φταίνε» δύο κοστουμαρισμένοι κύριοι, κάποτε στο Νόρφολκ του ’63. Αυτοκίνητο με ιστορία.

  • Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars