277
|

Απελευθέρωση πετρελαιοκίνησης: ο διάλογος

Avatar Μόδεστος Σιώτος 1 Μαρτίου 2011, 07:04

Απελευθέρωση πετρελαιοκίνησης: ο διάλογος

Avatar Μόδεστος Σιώτος 1 Μαρτίου 2011, 07:04

Σε διάλογο καλεί η ECOCITY, ο εθελοντικός οργανισμός για το Αστικό Περιβάλλον, τους εμπλεκόμενους φορείς σχετικά με ζήτημα της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η οργάνωση προειδοποιεί για τους κινδύνους που κρύβονται πίσω από μία ενέργεια που στοχεύει στη νόθευση του πετρελαίου κίνησης με πετρέλαιο ναυτιλίας και θέρμανσης. Σύμφωνα με την ECOCITY, "η αδυναμία καταστολής του λαθρεμπορίου καυσίμων και η απουσία φίλτρων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα για τις εκπομπές μικροσωματιδίων" θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των "συγκεντρώσεων αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα, με τραγικές επιδράσεις στη δημόσια υγεία". Και όλα αυτά σε δύο πόλεις που η ατμόσφαιρα τους μπορεί να χαρακτηριστεί κάθε άλλο παρά "υγιής"…

Η προσπάθεια να βρεθεί μία λύση ενάντια στην απελευθέρωση που δρομολογείται, οδήγησε την οργάνωση στην ενεργοποίηση της "Επιτροπής Αξιολόγησης των Επιπτώσεων στο Περιβάλλον και στην Υγεία από την Πετρελαιοκίνηση", η οποία θα προσπαθήσει να έρθει σε διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στην Αθήνα και τη συμπρωτεύουσα. Στα πλαίσια αυτής της κίνησης, η συγκεκριμένη οργάνωση επικαιροποίησε μελέτη που είχε καταθέσει παλαιότερα στα αρμόδια Υπουργεία και τις Επιτροπές της Βουλής, σχετικά με τον ηλεκτρονικό έλεγχο του κύκλου διακίνησης των καυσίμων. Η μελέτη είχε τότε απορριφθεί με αποτέλεσμα, σύμφωνα με την ECOCITY, "τις οικονομικές απώλειες του Κράτους, από τη παράνομη διακίνηση του επιβαρυμένου με θείο Πετρελαίου Ναυτιλίας και Θέρμανσης".

Η πρώτη συνάντηση της Επιτροπής έχει προγραμματιστεί για τη Τετάρτη 23 Μαρτίου. Έχουν προσκληθεί όλοι οι αρμόδιοι φορείς καθώς επίσης και επιστημονικές οργανώσεις, ΜΚΟ και ενώσεις καταναλωτών. Το θέμα της συζήτησης θα επικεντρωθεί στο ζήτημα της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης καθώς και στα προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίες ττης κατανάλωσης νοθευμένων καυσίμων στα αυτοκίνητα. Κάτι που, όπως μας πληροφορεί η οργάνωση, "δεν συμβαίνει σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα".

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News