361
| Shutterstock

«Γράφω μηνύματα και οδηγώ»: Αυτή η εγκληματική… συνήθεια

|Shutterstock

«Γράφω μηνύματα και οδηγώ»: Αυτή η εγκληματική… συνήθεια

Τα στοιχεία του Eθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας των ΗΠΑ σοκάρουν. Περίπου 1.400.000 συγκρούσεις, στις Ηνωμένες Πολιτείες και μόνο, περιλαμβάνουν τη χρήση κινητού τηλεφώνου. Όλες οι έρευνες αποτυπώνουν το νέο κίνδυνο στις πόλεις του κόσμου ενώ την ίδια στιγμή όλοι μας έχουμε υποπέσει στο ολίσθημα του texting – ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω.

Είναι, επίσης, σοκαριστικό να αναλογιστείς την απόσταση που χρειάζεται για να σταματήσει τελείως το αυτοκίνητό σου αν προκύψει κάτι στο οποίο πρέπει να αντιδράσεις (πεζός, άλλο αυτοκίνητο, ζώο κλπ) καθώς κινείσαι, για παράδειγμα, με μόλις 56 km/h. Ταχύτητα ρουτίνας.

Το ρίσκο με νούμερα:

  • Χωρίς απόσπαση texting ή αλκοόλ: 0.54 δευτερόλεπτα χρόνος αντίδρασης για να φρενάρεις
  • Με χρήση αλκοόλ εντός νόμιμων ορίων: προσθέτεις 1.2 μέτρα
  • Διαβάζοντας ένα e-mail ή ένα μήνυμα: προσθέτεις 11 μέτρα
  • Γράφοντας ένα μήνυμα: προσθέτεις 21 ολόκληρα μέτρα…

Μία άλλη έρευνα που δημοσιεύτηκε στη Sunday Times, συνέκρινε τις αντιδράσεις του texting εν ώρα οδήγησης με αυτές της χρήσης κάνναβης. Με το «χόρτο» η αντίδραση του οδηγού μειώνεται κατά 21%. Μάντεψε πόσο μειώνεται με το κινητό. Κατά 37%. Τρελό;

Ο βαθμός απόσπασης προσοχής είναι τεράστιος όσο ψάχνουμε κάτι στο κινητό. Όσο συγκεντρωμένοι κι αν είμαστε. Είναι το καθημερινό πταίσμα μας, αυτό που παίρνουμε ελαφρά τη καρδία, και που, εν δυνάμει, μπορεί να εξελιχθεί σε μέγιστο έγκλημα. Απέναντι στον εαυτό μας. Απέναντι στους άλλους. Λέγεται Ζωή (με σκόπιμα πεζοκεφαλαία).

Και παρότι ο «ελληνάρας» μέσα μας ψάχνει να βρει με κάθε τρόπο να «σβήσει» την οποιαδήποτε κλήση της Τροχαίας, δεν μπορείς παρά να συμφωνήσεις πως η αυστηρότητα σ’ αυτού του είδους την παράβαση πρέπει να είναι αμείλικτη. Για μένα, για σένα, για όλους.

Τόσοι τρόποι υπάρχουν για εμάς, τους σύγχρονους σκλάβους της οθόνης. Συνέδεσέ το κινητό σου με ένα σύστημα ινφοτέϊνμεντ, απ’ αυτά που έχουν τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα. Είναι παλιό το όχημα και δεν κατέχει από οθόνες αφής και άλλα τεχνολογικά δαιμόνια; Βάλε μία από τις δεκάδες προσιτές aftter market επιλογές. Κάποια μέτρα θα γλιτώσεις.

Ακόμα πιο αποφασιστικά; Κόφ’το, κλείσ’ το, άσ’ το για αργότερα.

Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς (με σκόπιμα πεζοκεφαλαία) που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά.


  • Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars