586
|

Ενα «έλκηθρο» 306 ίππων – Σούσι ή Σίσου;

Ενα «έλκηθρο» 306 ίππων – Σούσι ή Σίσου;

Μόλις τελείωσε ο Σοβιετοφινλανδικός Πόλεμος, το 1940, οι New York Times δημοσίευσαν ένα άρθρο με τίτλο «Sisu: Η λέξη που εξηγεί τη Φινλανδία». Αλλο το sushi και άλλο το sisu. Μην το μπερδεύεις.

Αν έψαχνε, λοιπόν, κάποιος την ακριβή μετάφραση της φινλανδικής λέξης «sisu», μάλλον θα κατέληγε στο ότι σημαίνει «κότσια», «θάρρος», «εσωτερική δύναμη». Αλλά υπάρχει και κάτι παραπάνω που ήξεραν οι μεγάλοι Φινλανδοί που έλαμψαν σε πίστες και ειδικές διαδρομές.

Σίγουρα έχει να κάνει με τις συνθήκες εκπαίδευσης στη μητέρα πατρίδα, το γεγονός ότι δύο από τους καλύτερους οδηγούς ράλι στην ιστορία κατάγονται από τη Φινλανδία. Οι Τίμο Μάκινεν και Ράουνο Ααλτόνεν έμαθαν να χειρίζονται αριστοτεχνικά χέρια και πόδια, οδηγώντας στους έρημους δρόμους της Λαπωνίας, οι οποίοι είναι συνήθως καλυμμένοι με χιόνι από το φθινόπωρο. Κάποιες φορές, κάνοντας εξάσκηση και σε παγωμένες λίμνες.

Χάρη σε αυτή την εμπειρία, οι συγκεκριμένοι οδηγοί ωφελήθηκαν στους διεθνείς αγώνες ράλι, όταν πρωταγωνιστούσαν δίνοντας μάχες μεταξύ τους στα δευτερόλεπτα. Η MINI διατηρεί μία ιδιαίτερη σχέση και με τους δύο αυτούς «Ιπτάμενους Φινλανδούς». Το 1965 και το 1967, οι Μάκινεν και Ααλτόνεν κατέκτησαν τη 2η και 3η, αντίστοιχα, νίκη γενικής κατάταξης στην ιστορία του κλασικού MINI Cooper S – πάντα στο περίφημο Ράλι Μόντε Κάρλο.

Από την πρώτη στιγμή αισθάνεσαι ότι η σπορ οδήγηση στη Λαπωνία προϋποθέτει ιδιαίτερες ικανότητες, ακόμη και αν απλώς ταξιδεύεις χειμώνα στο τιμόνι ενός MINI John Cooper Works Clubman.

Η ισχύς των 306 PS κάτω από το καπό απαιτεί σωστή χρήση του δεξιού πεντάλ όταν το σύστημα τετρακίνησης ALL4 μεταδίδει με ακρίβεια την εύρωστη ροπή του κινητήρα ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Αν πάλι παρασυρθείτε από τον ενθουσιασμό, παραμονεύει πάντα το σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control) για να κατευνάσει τα πνεύματα.

Τέτοιες ιπποδυνάμεις, συστήματα τετρακίνησης και ηλεκτρονικά μέσα υποβοήθησης του οδηγού, δεν ήταν διαθέσιμα τη χρυσή εποχή των μεγάλων φινλανδών οδηγών. Οι άνθρωποι αυτοί έκαναν απίστευτα πράγματα πίσω από το τιμόνι με πολύ πιο ταπεινά μέσα. Είχαν το «sisu».

Στη Λαπωνία ο χειμώνας είναι αδυσώπητος, με κρύο που φτάνει μέχρι το κόκαλο και άφθονο χιόνι. Ο σωστός ρουχισμός είναι σημαντικός. Το MINI John Cooper Works Clubman διαθέτει μεγάλους χώρους αποσκευών για χειμερινό εξοπλισμό με 360 λίτρα συνολικά πίσω από τις δύο πίσω πόρτες που ανοίγουν με ανάποδη φορά. Αν μάλιστα γίνει αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, ο χώρος για τις αποσκευές αυξάνεται στα 1.250 λίτρα. Επιπλέον αποθηκευτικός χώρος είναι διαθέσιμος στη θήκη οροφής του MINI John Cooper Works Clubman για την τοποθέτηση αντιανεμικών τζάκετ, θερμοεσωρούχων και μάλλινες κάλτσες.

 

Υστερα από μία στάση στην πρωτεύουσα της Λαπωνίας, το γνωστό Ροβανιέμι του Αϊ-Βασίλη, η διαδρομή προς τον Αρκτικό Κύκλο, στα βόρεια της πόλης, είναι μικρή. Τα αχανή τοπία συνιστούν πρόκληση να την ακολουθήσεις σε ένα ταξίδι μέσα από πυκνά πευκοδάση, δίπλα από αμέτρητες λίμνες. Το MINI John Cooper Works Clubman κινείται με άνεση στο βαθύ χιόνι. Πολύ μακριά από τα stop και τους φωτεινούς σηματοδότες της πόλης, οι επιφάνειες πάγου είναι ανοιχτή πρόσκληση για να εξασκηθείς στην τέχνη της πλαγιολίσθησης στον πάγο.

Στην αναζήτησή του, το MINI John Cooper Works Clubman δεν θα σας απογοητεύσει. Είναι απόλαυση να οδηγείς μέσα στη νύχτα αυτό το «έλκηθρο» με τους 306 ίππους και με τους προαιρετικούς Adaptive LED προβολείς, με Matrix λειτουργία στη μεγάλη σκάλα, να χαρίζουν άπλετο φως στη χιονισμένη διαδρομή που οδηγεί σε κάποιο προνομιακό σημείο, για να αντικρίσεις το εξωπραγματικό υπερθέαμα με τα φωτεινά χρώματα. Wish you were here.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News