533
Δεκατέσσερα χρόνια στην παραγωγή είναι αυτοκινητικός αιώνας. Όμως αυτό το μηχάνημα οδήγησης ήταν τόσο μπροστά από την εποχή του που σήμερα, το 2021, μόλις βγήκε η συλλεκτική έκδοση των 600 ίππων | Nissan

«Αρρώστια» σε Stealth Grey – για το συλλεκτικό Nissan GT-R Nismo Special Edition

Δεκατέσσερα χρόνια στην παραγωγή είναι αυτοκινητικός αιώνας. Όμως αυτό το μηχάνημα οδήγησης ήταν τόσο μπροστά από την εποχή του που σήμερα, το 2021, μόλις βγήκε η συλλεκτική έκδοση των 600 ίππων
|Nissan

«Αρρώστια» σε Stealth Grey – για το συλλεκτικό Nissan GT-R Nismo Special Edition

Δεκατρία χρόνια πριν, είχα την ευκαιρία να βρεθώ στην πίστα του Εστορίλ, στην Πορτογαλία, για την πρώτη διεθνή δημοσιογραφική παρουσίαση του ολοκαίνουργιου, τότε, Nissan GT-R. Πώς ήταν η εμπειρία; Με μια κουβέντα, τσουνάμι. Το αυτοκίνητο αυτό ήρθε και έφερε τα πάνω κάτω στην κατηγορία των υπεραυτοκινήτων.

Εκ γεννετής το GT-R είχ ταχθεί να σου αφήνει έντονα την αίσθηση ενός αυτοκινήτου που σκέφτεται για σένα για να υλοποιήσει το μότο της Nissan: ‘’anyone, anytime, anyplace’’ . Ο καθένας μπορεί, οποτεδήποτε, οπουδήποτε να γίνει ο βασιλιάς της ασφάλτου. Και αν μη τι άλλο να κάνει το προσωπικό του ρεκόρ στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Ή στην όποια Πεντέλη.

Αν είχε δε κάποιο γαλαζοαίματο σήμα στο καπό; Θα κόστιζε τα διπλά. Αν το δεις έτσι, το GT-R είναι το καλύτερο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο. Ή το πιο αβανταδόρικο προς τον οδηγό του. Ένα άγριο νιάτο για ανθρώπους που δεν είναι σκλάβοι του μπραντ και θέλουν τον απόλυτο χρόνο.

Με το GT-R χτυπάς κόφτη πριν καλά – καλά προλάβεις. Έχεις την αίσθηση πως είσαι σε ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο, όχι βίαια γρήγορο αλλά ικανό να σου κρύβει τα τρελά χιλιόμετρα που μαζεύει.

Κάθισα σε μια θέση που δεν θυμίζει supercar, με τα πόδια υπό κλίση, σχεδόν κάθετη την πλάτη, μπροστά μου ένα μεγάλο καπό με αεραγωγούς και πίσω μου ένα μικρό κάθισμα για πιτσιρίκια ή γενικώς κοντούς ανθρώπους.

Κοφτερό τιμόνι στις αλλαγές πορείας- παρότι το βολάν είναι μεγαλύτερης διαμέτρου από όσο ιδανικά θα ‘θελα. Σκληρή απόκριση στην ανάρτηση, αιχμηρό γκάζι, ESP (που η Nissan ονομάζει VCD-R) στην ενδιάμεση λειτουργία.

Αν έπρεπε να κρατήσω ένα στοιχείο στο μυαλό μου, θα ήταν η τρομερή πρόσφυση στις εξόδους των καμπών. Μπαίνεις σχεδόν όπως έρχεσαι –ιδανικά θέλει γκάζι για να κρατάς μια μικρή δόση αδράνειας του μπροστινού μέρους στο περιθώριο- και από κει και πέρα κάνεις απλά αυτά που ξέρεις.

Σήμερα, δεκατέσσερα χρονιά μετά, αυτή η ειδική έκδοση έρχεται να επιβεβαιώσει το πόσο μπροστά από την εποχή του ήταν αυτό το μηχάνημα οδήγησης. Θα περίμενε κανείς πως θα είχε υπάρξει αντικαταστάτης. Όμως το GT-R NISMO Special Edition επιμένει να μας προκαλεί το ενδιαφέρον, παρά την ηλικία του. Είναι  αειθαλές, ενδεχομένως και κομβικό – δεδομένης της απόφασης της Nissan να προχωρήσει στην ηλεκτροκίνηση. Δεύτε τελευταίον ασπασμόν;

Σύμφωνα, πάντως, με την επίσημη ενημέρωση, το GT-R NISMO Special Edition διαθέτει εξωτερικό χρώμα Stealth Grey, σφυρήλατους τροχούς αλουμινίου RAYS 20 ιντσών και καπό από ανθρακονήματα.

Ο διπλοτούρμπινος κινητήρας VR38DETT V6 3,8 λίτρων του GT-R NISMO παραμένει η καρδιά του κινητήριου συνόλου και έχει ονομαστική ισχύ 600 ίππων. Η ροπή ξεπερνά τα 652Nm.

Το GT-R NISMO Special Edition εφοδιάζεται με εξαρτήματα υψηλής ακρίβειας και εξισορρόπησης του βάρους  για τους δακτυλίους του εμβόλου, τις μπιέλες, τον στροφαλοφόρο άξονα και τα εξαρτήματα των βαλβίδων των ταχυτήτων, παρέχοντας ακόμα καλύτερη απόκριση του κινητήρα

Κάθε κινητήρας συναρμολογείται με το χέρι, από την αρχή έως το τέλος, σε ένα ειδικό εργαστήριο από αρχιμηχανικούς, γνωστούς ως ”takumi”. Ακριβώς όπως οι σπουδαίοι καλλιτέχνες υπογράφουν το έργο τους, το ίδιο κάνει και ο κάθε takumi, με μια ειδική επιγραφή πιστοποίησης από αλουμίνιο  στο μπροστινό μέρος κάθε κινητήρα και  σε αποκλειστικό χρώμα για την Special Edition.

Η οφθαλμολαγνεία στο βίντεο που ακολουθεί:

 

 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News