800
Οι δύο πορνοστάρ που πρωταγωνιστούν στο κλιπ | Youtube

Νέα Ζηλανδία: «Σκίζει» η καμπάνια με γυμνούς πορνοστάρ για την προστασία των παιδιών online

Protagon Team Protagon Team 15 Ιουνίου 2020, 20:08
Οι δύο πορνοστάρ που πρωταγωνιστούν στο κλιπ
|Youtube

Νέα Ζηλανδία: «Σκίζει» η καμπάνια με γυμνούς πορνοστάρ για την προστασία των παιδιών online

Protagon Team Protagon Team 15 Ιουνίου 2020, 20:08

Η σκηνή με την οποία αρχίζει το νέο τηλεοπτικό σποτ της κρατικής καμπάνιας στη Νέα Ζηλανδία, για την ασφάλεια των παιδιών online, θα μπορούσε να είναι ένας από τους χειρότερους εφιάλτες των γονιών, αλλά και των εφήβων:

Η Σάντρα, μια μητέρα με το μπουρνούζι της και τα μαλλιά τυλιγμένα σε πετσέτα, ανοίγει την εξώπορτα και βλέπει τη Σου και τον Ντέρεκ, δύο γνωστούς σταρ σε ταινίες πορνό, να στέκονται ολόγυμνοι στην μπροστινή βεράντα του σπιτιού της: «Γεια χαρά… είμαστε εδώ γιατί ο γιος σας μας παρακολουθούσε online», λέει η Σου στην έκπληκτη μητέρα, την οποία υποδύεται μια γνωστή νεοζηλανδή κωμική ηθοποιός.

Η Σάντρα φωνάζει στον Ματ, τον γιο της, να κατέβει κάτω, ενώ το ζευγάρι των πορνοστάρ συνεχίζει να της εξηγεί ότι ο μικρός τούς παρακολουθούσε στο λάπτοπ του, στο iPad, στο PlayStation, στο τηλέφωνό του, στο τηλέφωνό της, στη smart TV και στον προτζέκτορα…

«Κανονικά παίζουμε για ενήλικες, αλλά ο γιος σας είναι παιδάκι», λέει η Σου στη μαμά. «Μπορεί να μην ξέρει πώς λειτουργούν  οι πραγματικές σχέσεις».

«Δεν μιλάμε καν για συναίνεση, έτσι; Απλώς πάμε κατευθείαν σε αυτό», λέει στη συνέχεια η Σου, ο Ντέρεκ συμφωνεί και συμπληρώνει: «Οχι, και ποτέ δεν θα έκανα κάτι τέτοιο στην πραγματική ζωή».

Ο έφηβος Ματ εμφανίζεται κρατώντας στο ένα χέρι του τον φορητό υπολογιστή του και στο άλλο ένα μπολ με δημητριακά που του πέφτει, καθώς διαπιστώνει έντρομος ποιοι στέκονται στην πόρτα.

Αλλά η Σάντρα παραμένει ήρεμη πριν αντιμετωπίσει το θέμα με τον γιο της: «Εντάξει Μάτι, φαίνεται ότι ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τη διαφορά μεταξύ αυτών που βλέπεις στο Διαδίκτυο και των πραγματικών σχέσεων. Χωρίς κριτική!», λέει.

Στόχος της εκστρατείας είναι να ενθαρρύνει τους γονείς να μιλήσουν με τα παιδιά τους και να τα ενημερώσουν ότι το πορνό δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, να συζητήσουν για τη σεξουαλική συναίνεση και τον σεβασμό σε μια σχέση.

Το σποτ τελειώνει με μια φωνή που λέει ότι πολλοί νεαροί «Κίουις» («Ακτινίδια», είναι το παρατσούκλι των Νεοζηλανδών) χρησιμοποιούν την πορνογραφία για να μάθουν για το σεξ και ότι οι γονείς θα πρέπει να την «κρατήσουν πραγματικά online» χρησιμοποιώντας τις πηγές της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με την κυβερνητική ιστοσελίδα, το 40% των νεαρών Νεοζηλανδών αλληλεπιδρούν online με ανθρώπους που δεν έχουν συναντήσει ποτέ στην πραγματική ζωή: «Είναι φυσιολογικό οι νέοι να είναι περίεργοι για το σεξ. Ο καλύτερος τρόπος για να τους στηρίξει κανείς είναι να έχουν ανοιχτές, ειλικρινείς συζητήσεις για το τι μπορεί να δουν και πώς αυτό που βλέπουν μπορεί να είναι διαφορετικό από το πραγματικό σεξ και τις σχέσεις», αναφέρεται.

Η ιστοσελίδα εξηγεί επίσης πώς οι γονείς μπορούν να προσεγγίσουν το θέμα συζητώντας με τα παιδιά τους: «Μπορεί να είναι δύσκολο να μιλήσετε στο παιδί σας για την πορνογραφία. Οι συζητήσεις για το σεξ και την πορνογραφία μπορεί να είναι περίεργες και μπορεί να νιώθετε ότι δεν έχετε ιδέα από πού να ξεκινήσετε», γράφει.

Στις συμβουλές της κυβερνητικής καμπάνιας περιλαμβάνονται και τα εξής:

  • Επιλέξτε τη σωστή στιγμή
  • Ακούστε τι λένε
  • Επιτρέψτε (στα παιδιά) να μάθουν ότι το πορνό δεν αντανακλά την πραγματικότητα
  • Συζητήστε το θέμα της σεξουαλικής συναίνεσης και του σεβασμού
  • Κάντε υπομονή

Στην ιστοσελίδα keepitrealonline.govt.nz υπάρχουν και άλλες πηγές για τους γονείς που θέλουν να βοηθηθούν στη συζήτηση με τα παιδιά τους.

Αντιμετωπίστε τα προβλήματα με χιούμορ

Η καμπάνια περιλαμβάνει και άλλα σποτ για δύσκολα θέματα όπως η διαδικτυακή αποπλάνηση (grooming), ο διαδικτυακός εκφοβισμός (bullying) και το ακατάλληλο περιεχόμενο.

Η Χίλαρι Νγκαν Κι, επικεφαλής της Motion Sickness, εταιρείας που δημιούργησε τα σποτ της καμπάνιας, δήλωσε στο περιοδικό Campaign Brief  ότι ήδη η σειρά των βίντεοκλιπ αποδείχθηκε πολύ δημοφιλής αφού τις πρώτες τρεις ημέρες της κυκλοφορίας τους είχαν περισσότερα από 1.000 shares στα social media και περισσότερα από 100.000 views.

«Σε κάθε σενάριο, οι γονείς μας βρίσκονται αντιμέτωποι με τον χειρότερο εφιάλτη τους στο Διαδίκτυο, που εμφανίζεται ακριβώς στο κατώφλι του σπιτιού τους. Αλλά το πιο σημαντικό πράγμα είναι ότι παραμένουν ψύχραιμοι, ήρεμοι και συγκεντρωμένοι», λέει η Νγκαν Κι, συμπληρώνοντας: «Οι ίδιες δεξιότητες που χρησιμοποιούν στην πραγματική ζωή, όπως η ανοιχτή επικοινωνία και η ηρεμία, εξακολουθούν να ισχύουν και για αυτά τα νέα ψηφιακά ζητήματα».

«Οι γονείς πρέπει να νιώθουν αυτοπεποίθηση όταν αντιμετωπίζουν αυτά τα ζητήματα. Στο τέλος της ημέρας, δεν υπάρχουν καλύτεροι από αυτούς για να κρατήσουν τα παιδιά τους ασφαλή», καταλήγει η Κι. Υποστηρίζει ακόμη ότι «δεν χρειάζεται να έχει κανείς όλες τις απαντήσεις, αλλά στηρίζοντας τα παιδιά και παρέχοντάς τους την καθοδήγηση του “ενηλίκου”, καθώς εκείνα σερφάρουν στα ασταθή νερά του διαδικτυακού κόσμου, θα κάνει πραγματικά τη διαφορά».

Και λέει ότι το κλειδί της επιτυχίας είναι να μπορείς να το κάνεις με χιούμορ: «Ως “Κίουις”, χρησιμοποιούμε συχνά το χιούμορ που μας βοηθάει να αντιμετωπίσουμε δύσκολα θέματα. Κατά κάποιον τρόπο, μας ξαναδίνει τη δύναμη. Εάν μπορούμε να γελάσουμε με κάτι, τότε ίσως δεν είναι τόσο τρομακτικό, ίσως μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε λίγο καλύτερα από ό,τι αρχικά πιστεύαμε. Και ήταν σημαντικό για μας να συμπεριλάβουμε λίγο ασυνήθιστο χιούμορ στην καμπάνια μας».