1077
| CreativeProtagon

Θες εισιτήριο για τον τελικό; Δώσε 11.500 ευρώ!

|CreativeProtagon

Θες εισιτήριο για τον τελικό; Δώσε 11.500 ευρώ!

Πάρτι άγριας κερδοσκοπίας έως και 16.500% επί των αρχικών τιμών των εισιτηρίων επικρατεί πριν από την διεξαγωγή του τελικού του Champions League ανάμεσα στην Λίβερπουλ και την Τότεναμ το βράδυ της 1ης Ιουνίου. Το Protagon εντόπισε μη εξουσιοδοτημένο διαδικτυακό πρακτορείο όπου το φθηνότερο «μαγικό χαρτάκι» που εξασφαλίζει την είσοδο στο Μετροπολιτάνο της Μαδρίτης πωλείται έναντι 11.500 ευρώ! Tην ίδια ώρα η UEFA προειδοποιεί ότι εάν διαπιστωθεί πως τα εισιτήρια προέρχονται από «δευτερεύουσες πλατφόρμες» και όχι από εξουσιοδοτημένο πωλητή, θα απαγορευθεί η είσοδος στους κατόχους τους.

Στις 21 Μαΐου ανακοινώθηκε ότι η Τότεναμ τιμώρησε τρεις οπαδούς της με αποκλεισμό επ’ αόριστον  από το γήπεδό της επειδή, ως κάτοχοι εισιτηρίων του τελικού του Champions League, επιχείρησαν να τα μεταπωλήσουν μέσω site που εμπορεύεται εισιτήρια. Την ίδια ημέρα ανακοινώθηκε ότι και η Λίβερπουλ εντόπισε πέντε οπαδούς που καταχώρισαν τα εισιτήρια τους για πώληση σε αντίστοιχες διαδικτυακές πλατφόρμες. «Οι περιπτώσεις θα διερευνηθούν πλήρως και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε δια βίου αποκλεισμό τους από το Άνφιλντ», αναφέρθηκε.

«Για άλλη μια φορά, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε σε όλους τους υποστηρικτές μας ότι κάθε εισιτήριο προορίζεται για μοναδική χρήση από το άτομο που το αγοράζει από το σύλλογο», προειδοποίησε την ίδια ημέρα η Τότεναμ, ζητώντας από τους οπαδούς «να μην καταστρέψουν μια από τις μεγαλύτερες περιστάσεις στην ιστορία του συλλόγου, επιχειρώντας να πουλήσουν το εισιτήριό σας και βγάλουν κέρδος». Σημειώνεται ότι, βάσει της βρετανικής νομοθεσίας, η πώληση εισιτηρίων από μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα αποτελεί αδίκημα.

Λίγες ημέρες πριν, στα μέσα Μαΐου, το BBC είχε εντοπίσει εισιτήρια που εμφανίστηκαν στο δικτυακό τόπο μεταπώλησης εισιτηρίων Stubhub με τιμές που ξεκινούσαν από 3.450 ευρώ.

Από τα 63.500 εισιτήρια που έχουν εκδοθεί για τον τελικό οι ομάδες έλαβαν 33.286 εισιτήρια, 4.000 πωλήθηκαν σε οπαδούς παγκοσμίως μέσω του επίσημου ιστότοπου Uefa.com και τα υπόλοιπα διατέθηκαν στην τοπική οργανωτική επιτροπή, στην UEFA, σε εμπορικούς εταίρους, ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και σε εταιρικά πακέτα φιλοξενίας.

Tο Στάδιο Μετροπολιτάνο της Μαδρίτης όπου θα διεξαχθεί ο τελικός του Champions League

Οι τιμές τους, όταν διατίθεντο από το Uefa.com, τον μοναδικό εξουσιοδοτημένο πωλητή εισιτηρίων για τον τελικό στο γενικό κοινό, ξεκινούσαν από 70 ευρώ το φθηνότερο και έφταναν τα 600 ευρώ. Ο ευρωπαϊκός ποδοσφαιρικός οργανισμός έχει ξεκαθαρίσει σε κάθε κατεύθυνση ότι απαγορεύεται οποιαδήποτε μη εξουσιοδοτημένη μεταπώληση ή μεταβίβαση των εισιτηρίων. «Η UEFA παροτρύνει όλους τους φίλους του ποδοσφαίρου να απέχουν από την αγορά εισιτηρίων ή πακέτων φιλοξενίας από μη εξουσιοδοτημένους πωλητές, πράκτορες ή ιστότοπους, καθώς τα εισιτήρια που αποκτώνται κατά παράβαση των όρων και προϋποθέσεων της UEFA θα είναι άκυρα και ενδέχεται να μην επιτραπεί σε αγοραστές τέτοιων εισιτηρίων η είσοδος στο γήπεδο», αναφέρεται στους όρους και προϋποθέσεις για την έκδοση των εισιτηρίων του τελικού.

Σε άλλη ανακοίνωσή της η UEFA ανέφερε: «Ιστότοποι έκδοσης εισιτηρίων και δευτερεύουσες πλατφόρμες πώλησης εισιτηρίων δεν εξουσιοδοτούνται από την UEFA να πουλήσουν εισιτήρια για τον τελικό UEFA Champions League ™ 2019. Οποιαδήποτε εισιτήρια που αγοράζονται από τέτοιους ιστότοπους δεν θα είναι έγκυρα σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις έκδοσης εισιτηρίων της UEFA και δεν θα αποκτήσουν πρόσβαση στο γήπεδο. Συνεπώς, η UEFA αποθαρρύνει έντονα τους οπαδούς να αγοράζουν εισιτήρια από οποιονδήποτε τέτοιο ιστότοπο».

Μία ημέρα πριν από τον τελικό, στο onlineticketexpress.com, τον μη εξουσιοδοτημένο ιστότοπο που φαίνεται ότι διαθέτει εισιτήρια για τον τελικό, οι τιμές ξεκινούσαν από 11.495 ευρώ το φθηνότερο και έφταναν ως 23.975 ευρώ για το VIP πακέτο φιλοξενίας, που περιλαμβάνει πρόσβαση σε σαλόνι στο εσωτερικό του γηπέδου τρεις ώρες πριν από τον αγώνα και 90 λεπτά μετά τη λήξη, γεύματα πριν και μετά τον αγώνα εντός του σαλονιού, ζωντανή διασκέδαση. To Protagon παρακολούθησε την πορεία των τιμών από τις 29 Μαΐου έως και τις 31 Μαΐου και, όπως φάνηκε, μέσα σε τρεις ημέρες η τιμή του φθηνότερου διαθέσιμου εισιτηρίου αυξήθηκε κατά 2.200 ευρώ!

Κάποια από τα εισιτήρια που διακινούνταν στη «μαυρογκρίζα» αυτή αγορά φαίνεται ότι έκαναν την εμφάνισή τους και στην Ελλάδα: το Protagon είναι σε θέση να γνωρίζει ότι γύρω στα μέσα Μαΐου ποδοσφαιρικός παράγων υποσχόταν την εύρεση μικρού αριθμού εισιτηρίων έναντι τιμής 1000 ευρώ το ένα, ενώ την ίδια ακριβώς περίοδο στον ιστότοπο Stubhub το φθηνότερο κόστιζε 3450 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο παράγων δεν κράτησε τις υποσχέσεις του, ενώ μάλιστα είχε λάβει προκαταβολή ύψους 50% για τα εισιτήρια. Η διαφορά στις τιμές μεταξύ Stubhub (3450 ευρώ) και ποδοσφαιρικού παράγοντα (1000 ευρώ) εκείνη την περίοδο προκαλεί εύλογα ερωτήματα σχετικά με το πού τελικά μπορεί να διατέθηκαν τα εισιτήρια που φέρεται ότι είχε στην κατοχή του, καθώς το κέρδος για αυτόν θα ήταν πολύ μεγαλύτερο εάν τα διέθετε σε μία πλατφόρμα πώλησης εισιτηρίων αντί να τα δώσει σε αυτούς που είχαν προκαταβάλει τα χρήματα για την αγορά τους.

Το αντίθετο φαινόμενο εμφανίστηκε στη Βρετανία: κάποια sites που είχαν ήδη πουλήσει εισιτήρια άρχισαν να στέλνουν επιστροφές χρημάτων καθώς δεν ήταν δυνατόν να εξυπηρετήσουν τους αγοραστές, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Mirror που δημοσιεύθηκε στις 25 Μαϊου (https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/hundreds-liverpool-tottenham-fans-not-16201422).

Όπως αναφέρεται, «ορισμένα γνωστά online πρακτορεία εισιτηρίων έχουν ήδη αρχίσει να επιστρέφουν χρήματα που καταβάλλονται ως μπροστάντζα από τους οπαδούς καθώς αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν τη ζήτηση και τις υπερβολικά υψηλές τιμές στη μαύρη αγορά (…) Σε πολλές περιπτώσεις, τα εισιτήρια απλά δεν μπορούν να παραδοθούν, ενώ τα εισιτήρια που έχουν ήδη κρατηθεί αποσύρονται από τους πωλητές που κυνηγούν μεγαλύτερα κέρδη καθώς οι τιμές των εισιτηρίων για τον τελικό έχουν εκτοξευθεί».

Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η UEFA έχει προειδοποιήσει για ενδεχόμενη απαγόρευση εισόδου στο Στάδιο Μετροπολιτάνο της Μαδρίτης εάν διαπιστωθεί ότι η προμήθεια εισιτηρίου έχει γίνει από μη εξουσιοδοτημένο πωλητή.

Ως απάντηση στην ενδεχόμενη απαγόρευση, πλατφόρμες όπως η OnlineTicketExpress οχυρώνονται νομικά, στους δικούς τους όρους και προϋποθέσεις σε σχέση με τα εισιτήρια που πωλούν: «Το OnlineTicketExpress δεν θα θεωρηθεί υπεύθυνο εάν οι διοργανωτές ενός γεγονότος ή οι αρχές αποβάλλουν τον πελάτη από τον χώρο λόγω της αγοράς των εισιτηρίων στη δευτερογενή αγορά. Με την αγορά εισιτηρίων στον ιστότοπο, ο πελάτης συμφωνεί και αποδέχεται ότι τα εισιτήρια έχουν αγοραστεί στη δευτερογενή αγορά και όχι από οποιοδήποτε επίσημο box office που σχετίζεται με τους επίσημους φορείς και έτσι ο πελάτης θα είναι πλήρως υπεύθυνος για αυτή τη δράση».

Όσο για τις τιμές, οι οποίες απέχουν «έτη φωτός» από τις αρχικές, σημειώνουν: «οι τιμές που αναγράφονται σε αυτόν τον ιστότοπο αντικατοπτρίζουν το βαθμό δυσκολίας για την απόκτηση αυτών των εισιτηρίων». Και πού μπορεί να βρίσκουν τα εισιτήρια; Όπως και σε άλλες παρόμοιες πλατφόρμες, υπάρχει ένα πεδίο με την ένδειξη «sell your tickets» (πουλήστε τα εισιτήριά σας), ακριβώς σαν αυτό που χρησιμοποίησαν οι οπαδοί της Τότεναμ που τιμωρήθηκαν με «αποκλεισμό επ’ αόριστον» από το γήπεδο ή αυτούς της Λίβερπουλ που ερευνώνται.