814
Το νέο GT-R είναι η κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου στα 9 χρόνια ζωής του | ,

Eνα σκεπτόμενο Supercar

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 3 Νοεμβρίου 2016, 16:10
Το νέο GT-R είναι η κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου στα 9 χρόνια ζωής του
|,

Eνα σκεπτόμενο Supercar

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 3 Νοεμβρίου 2016, 16:10

Είναι ένα από τα λίγα υπεραυτοκίνητα που κατασκευάζονται χειροποίητα, στην Ιαπωνία. Αν και το είδαμε για πρώτη φορά σε μορφή concept το 2005, στον -τότε- εξωτικό προσομοιωτή οδήγησης Gran Turismo 5 Prologue και σε μορφή παραγωγής το 2007 στο Σαλόνι του Τόκιο, το Nissan GT-R παραμένει μια αναμφισβήτητη σταθερά, στο στερέωμα των υπεραυτοκινήτων, όχι τόσο για την εξωτερική του εμφάνιση, όσο για τις επιδόσεις και την οδηγική του συμπεριφορά.  Το Nissan GT-R MY 2017 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο περίπτερο της ιαπωνικής φίρμας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, ενώ είχαμε την ευκαιρία πριν από λίγες ημέρες να το θαυμάσουμε και στην Ελλάδα, στο περίπτερο της Ελληνικής αντιπροσωπείας Νικ. Ι. Θεοχαράκης, στην έκθεση «Αυτοκίνηση». 

Από την ημέρα που παρουσιάστηκε έχουν κατασκευαστεί και πουληθεί περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα. Η ανανεωμένη έκδοση του Nissan GT-R ξεχωρίζει από μια πιο δυναμική και εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση. Το νέο GT-R  διαθέτει νέα μάσκα και υιοθετεί το ιδιαίτερο σχήμα V, που αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό, στον μοντέρνο σχεδιασμό της Nissan. Η εξωτερική εικόνα συμπληρώνεται με το εμπρός σπόιλερ χαμηλά, κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα, και τα νέα μαρσπιέ που ξεκινούν ως συνέχεια του σπόιλερ από τους μπροστινούς τροχούς, συνεχίζουν σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου και τελειώνουν ως μικροί αεραγωγοί στο χαμηλότερο τμήμα του πίσω φτερού. Το πίσω μέρος έγινε ακόμα πιο άγριο και συγκεκριμένο, με την υιοθέτηση μιας διακριτικής μεγάλης αεροτομής σε σχήμα «ωμέγα» και ενός μεγάλου κεντρικά τοποθετημένου διαχύτη.  Τα χαρακτηριστικά φώτα του αυτοκινήτου με τα φωτεινά δαχτυλίδια παραμένουν, σε συνδυασμό με τις μεγάλες τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης. Η Nissan ισχυρίζεται πως οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση, εκτός από την οπτική βελτίωση έχουν και λειτουργικό χαρακτήρα, καθώς προσφέρουν τα ίδια επίπεδα κάθετης δύναμης με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά με σημαντικά μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. 

2017-nissan-gtr-interior-artisan-meets-engineer-designed-for-the-art-of-performance

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει δοθεί ένας νέος «αέρας» πολυτέλειας. Το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων αν και έχουν νέα σχεδίαση συνεχίζουν να είναι συντηρητικά και να αποσκοπούν στη λειτουργικότητα παρά στον εντυπωσιασμό, ενώ τα υλικά είναι πέρα από κάθε κριτική με το δέρμα και τις ορατές ραφές να κυριαρχούν. Η εργονομία -που την αντιλαμβάνεσαι μόνο όταν οδηγείς- όπως αρμόζει σε αυτό το τέρας, δίνει μια οδηγοκεντρική αίσθηση που ο οδηγός θα εκτιμήσει σε βάθος χρόνου. Βεβαίως στο εσωτερικό κυριαρχεί πλέον η νέα οθόνη αφής 8 ιντσών με τα νέα γραφικά, ενώ η κονσόλα που πλέον είναι κατασκευασμένη από ίνες άνθρακα διαθέτει όλες τις πρόσθετες λειτουργίες που μεταβάλουν τα οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. 

Στα προηγούμενα μοντέλα είχαν υπάρξει γκρίνιες με την αεροπορική λογική των… 27 διακοπτών που ζάλιζαν τον μη μυημένο, με τις δυνατότητες που πρόσφεραν στην παραμετροποίηση των οδηγικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, στον έλεγχο του ηχοσυστήματος και του συστήματος κλιματισμού. Eτσι η Nissan εξαφάνισε… 16 διακόπτες και πλέον υπάρχουν μόνο…11! 

Nissan-GT-R-3

Φυσικά το πιο χαρακτηριστικό σημείο του αυτοκινήτου είναι ο πολυβραβευμένος κινητήρας των 3.8 λίτρων, σε σχήμα V6, με τις 24 βαλβίδες και το twin-turbo. O κάθε κινητήρας – έργο τέχνης, συναρμολογείται στο χέρι από έναν από τους τέσσερις Takumi «μάστορες-ιερείς» που κατασκευάζουν όλους τους κινητήρες των GT-R.

Mε απόδοση 570 ίππων στις 6.800 στροφές και 633 Nm μέγιστης ροπής επιτρέπει στο GT-R να έχει εξωπραγματικές επιδόσεις που αποδίδονται με έναν ιδιαίτερο τρόπο, που επιτρέπει την διαδραστικότητα με τον οδηγό. Βεβαίως σε αυτή την διαδραστική ένωση του οδηγού με το αυτοκίνητο, μεγάλο ρόλο παίζει και το εξαιρετικά ρυθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων με τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων (shift paddles) να έχουν τοποθετηθεί στο νέο σε σχεδίαση τιμόνι. Το κιβώτιο που διαθέτει 6 σχέσεις μεταφέρει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς μέσω διπλού συμπλέκτη, με πιο ακαριαίες και ομαλότερες αλλαγές. Ο χαρακτηριστικός βαθύς ήχος του χειροποίητου κινητήρα, διαθέτει πλέον το σύστημα Active Sound Enhancement (ASE) και διαφοροποιείται ανάλογα το οδηγικό mode που επιλέγει ο οδηγός, προσδίδοντας μια ιδιαίτερη ακουστική εμπειρία που προσθέτει σημαντικά σε συναίσθημα.

2017_nissan_gtr_36

Το GT-R, είναι το αυτοκίνητο των πραγματικών οδηγών. Αυτό με το οποίο θα κάνεις τον απόλυτο χρόνο από το σημείο Α στο σημείο Β, με την μέγιστη οδηγική απόλαυση. Είναι ένα πραγματικό supercar που θέλει χέρια, ενώ το «μυαλό» το βάζει εκείνο, καθώς βρίθει ηλεκτρονικών συστημάτων που επηρεάζουν την οδήγηση, δίχως να αντιλαμβάνεται ο οδηγός τις επεμβάσεις τους. Το νέο μοντέλο του 2017 έχει ακόμα πιο άκαμπτο αμάξωμα και νέες αναρτήσεις που ελέγχουν την κίνηση των τροχών 20 ίντσων, με τις νέες σφυρήλατες αλουμινένιες ζάντες τύπου «Y-spoke» .

Το νέο GT-R είναι η κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου στα 9 χρόνια ζωής του. Διαθέτει έναν περισσότερο πολυτελή χαρακτήρα, δίχως να χάνει την «αγωνιστική» προσωπικότητά του και παραμένει το κορυφαίο αυτοκίνητο για τον πραγματικό οδηγό. Παρά την τρομερή διαφορά τιμής από τα εξωτικά υπεραυτοκίνητα από τη Μόντενα, το Μαρανέλο, τη Στουτγάρδη, το Γουόκινγκ ή το Τσουφενχάουζεν, μπορεί εύκολα να τους «κλείσει το σπίτι» σε ένα ραντεβού στην Πράσινη Κόλαση, στο Νίρμπουργκρινγκ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...