586
Η Autobahn έχει κάποια τμήματα χωρίς όριο ταχύτητας. Θα καταργηθούν και αυτά ελέω... SPD; | Wikipedia

Μπορούν οι γερμανικές autobahn να διαλύσουν τον κυβερνητικό συνασπισμό;

Protagon Team Protagon Team 27 Δεκεμβρίου 2019, 21:46
Η Autobahn έχει κάποια τμήματα χωρίς όριο ταχύτητας. Θα καταργηθούν και αυτά ελέω... SPD;
|Wikipedia

Μπορούν οι γερμανικές autobahn να διαλύσουν τον κυβερνητικό συνασπισμό;

Protagon Team Protagon Team 27 Δεκεμβρίου 2019, 21:46

Ήταν σχεδόν σίγουρο πως, από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε, στις αρχές του Δεκέμβρη, πως οι δυο επόμενοι αρχηγοί του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD) θα  ήταν ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Βόρειας Ρηνανίας/Βεστφαλίας Νόρμπερτ Βάλτερ – Μπόργιανς και η βουλευτής του ίδιου κρατιδίου Σάσκια Έσκεν, θα είχαμε τριγμούς στον κυβερνητικό συνασπισμό του SPD με τους Χριστιανοδημοκράτες της Ανγκελα Μέρκελ.

Και αυτό γιατί οι δυο συναρχηγοί προέρχονταν από την αριστερή, σχεδόν… πράσινη πτέρυγα του κόμματος και θα έρχονταν σε άμεση αντιπαράθεση με τους υπερσυντηρητικούς βουλευτές του CDU.

Κάπως έτσι, με το που μπει το νέο έτος, θα έχουμε το πρώτο… crash test που εν πολλοίς θα κρίνει την επιβίωση ή όχι του Grosse Κoalition.

Η Εσκεν ανακοίνωσε λοιπόν πως ήρθε η ώρα να… ευθυγραμμιστούν τα όρια ταχύτητας των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων με την υπόλοιπη Ευρώπη προκειμένου τόσο να προστατευθεί το περιβάλλον όσο και να σωθούν ανθρώπινες ζωές.

Όπως αναφέρουν οι Times, η Εσκεν υποστηρίζει ότι ένα πιθανό όριο στα 130 χλμ/ώρα θα μπορούσε, χωρίς κόστος για τον φορολογούμενο, να μειώσει την ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνεται μέσω των καυσαερίων οχημάτων έως και δυο εκατομμύρια τόνους ετησίως – περίπου το 0,3% των ετήσιων εκπομπών CO2 της Γερμανίας.

Μάλιστα πρόσθεσε ότι τα σχέδια του κόμματός της θα παρουσιαστούν στο υπουργικό συμβούλιο κατά την πρώτη συνεδρίαση τη νέας χρονιάς.

Η Γερμανία είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που δεν έχει όριο ταχύτητας σε πολλά τμήματα των εθνικών της οδών – περίπου στο 70%, σύμφωνα με την ADAC – εν αντιθέσει με γειτονικές χώρες, όπως η Αυστρία, η Δανία, η Ολλανδία, η Γαλλία και η Τσεχία, οι οποίες έχουν όριο 130 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με το European Transport Safety Council, οι αυτοκινητόδρομοι στη Γερμανία είναι δύο φορές πιο επικίνδυνοι σε σχέση με εκείνους στη Μ. Βρετανία.

Επίσης η Γερμανία κατέχει στην ΕΕ την 10η θέση στον αριθμό των θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Για τον λόγο αυτόν και οι Πράσινοι (Grunen) τον περασμένο Οκτώβριο κατέβασαν στη Μπούντεσταγκ σχετική πρόταση υπέρ της θέσπισης ορίου ταχύτητας στις γερμανικές Autobahn.

Από τα 631 μέλη του γερμανικού κοινοβουλίου που έδωσαν το «παρών» στη ψηφοφορία, τα 498 ψήφισαν κατά της πρότασης για θέσπιση ορίου ταχύτητας της τάξης των 130 χλμ./ώρα.

Όλοι οι βουλευτές του AfD και του FDP καταψήφισαν το νομοσχέδιο και μόνο δύο μέλη από το SPD και τα αριστερά κόμματα ψήφισαν υπέρ της πρότασης.

Αξίζει να σημειωθεί πως η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας είχε απορρίψει παρόμοια πρόταση και τον περασμένο Ιανουάριο.

Τότε, ο υπουργός Περιβάλλοντος της χώρας είχε δηλώσει πως η επιβολή ορίων στις Autobahn «θα συνεισφέρει ελάχιστα στη μείωση των εκπομπών ρύπων στη Γερμανία».

Όπως αναφέρει ωστόσο το δημοσίευμα των Τimes, πλέον ίσως οι καιροί να είναι πιο ώριμοι για κάτι τέτοιο, καθώς σχετική δημοσκόπηση που διενεργήθηκε πριν λίγο καιρό στη Γερμανία, έδειξε ότι το 53% των Γερμανών τάσσονται πλέον υπέρ της επιβολής ορίου ταχύτητας και το 45% κατά.

Όχι πως η Εσκεν δεν θα συναντήσει αντίσταση, κυρίως από τον υπουργό Μεταφορών Αντρέας Σέουερ, ο οποίος υποστηρίζει ότι οι ταχείς αυτοκινητοδρόμοι είναι ασφαλέστεροι από τους αγροτικούς δρόμους, καθώς αντιπροσωπεύουν μόνο το 17% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.

«Το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους μας είναι καλό για την προστασία του κλίματος, ενώ βελτιώνει την ασφάλεια και χαλαρώνει τα νεύρα των οδηγών. Γι ‘αυτούς τους λόγους θα συζητήσουμε το συγκεκριμένο θέμα και πάλι μέσα στο νέο έτος», κατέληξε με νόημα η Εσκεν.

Εκτός από την κατάργηση του ορίου ταχύτητας, στη Γερμανία σκέφτονται να επιβάλουν και επιπλέον φόρο στα ορυκτά καύσιμα από το 2023, μαζί με την κατάργηση των ελαφρύνσεων που δίνονται για την αγορά των ντίζελ αυτοκινήτων.

Αντίθετα, θα προωθηθεί πιο έντονα η ηλεκτροκίνηση με κίνητρα αγοράς τέτοιων μοντέλων, αλλά και υβριδικών.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...