608
Εργατικό, τίμιο, άσπαστο. Το ξέρουν και οι πέτρες: με το Niva δεν μένεις ποτέ. Περνάς από οπουδήποτε. Δεν μασάς στα δύσκολα. Και άσε τα ηλεκτρονικά να παλεύουν με τα σοφιστικέ τσιπάκια τους | Gooding & Company

Σοκ: Αυτό είναι το πρώτο Lada Niva που δημοπρατείται για πλούσιους

Εργατικό, τίμιο, άσπαστο. Το ξέρουν και οι πέτρες: με το Niva δεν μένεις ποτέ. Περνάς από οπουδήποτε. Δεν μασάς στα δύσκολα. Και άσε τα ηλεκτρονικά να παλεύουν με τα σοφιστικέ τσιπάκια τους
|Gooding & Company

Σοκ: Αυτό είναι το πρώτο Lada Niva που δημοπρατείται για πλούσιους

Το θυμάστε; Οι παλαιότεροι, σίγουρα. Οι νεότεροι, ας μάθουν. Ηταν αυτό που έβγαινε από το 1977, αδάμαστο, αμάσητο και άκρως κουραστικό. Ταλαιπωρία σκέτη να το οδηγείς, ειδικά σε νορμάλ συνθήκες. Το Lada Niva δεν είχε κάνει καμία υποχώρηση σε ανέσεις και μπουρζουαζία.

Διέθετε την τραχύτητα και την αποτελεσματικότητα ενός αυτοκινήτου που, σε αντίθεση με άλλες πρίμιουμ κατασκευές, ήταν φτιαγμένο για να πηγαίνει εκεί που ήθελες, χωρίς δισταγμούς. Σαν ένα σκύλος εργασίας που αδιαφορεί για τις λάσπες, τις πέτρες και τα δύσκολα μονοπάτια. Κοινώς, το Niva δεν έκανε για να πηγαινοέρχεσαι στα ακριβά προάστια της πόλης. Θα εισέπραττες τη χλεύη. Δεν ήταν για ταξίδι. Θα κατέληγες με ασπιρίνες. Δεν ήταν για να βγάλεις γκόμενα (ή γκόμενο). Τέλος.

Βίωσε 41 συναπτά έτη, με μερικές μικροβελτιώσεις (ταμπλό, ποτηροθήκες, υπολογιστής ταξιδίου) και ένα ρυπογόνο παλιό μοτέρ μόλις 83 ίππων και ακατάσχετων 226 g/C02. Τόσα χρόνια τώρα είχε βγάλει ασπροπρόσωπο κόσμο και κοσμάκη. Και όχι μόνο εκεί. Παντού. Ως όχημα του στρατού, για ναυαγοσώστες, ως όχημα βοήθειας σε κατσάβραχα, έκανε και για σακιά με πατάτες. Παντού, λέμε.

Το εικονιζόμενο μπεζ Niva του 1984 βγαίνει σε δημοπρασία στις 15 Αυγούστου σε μία από τις σημαντικότερες διοργανώσεις για κλασικά αυτοκίνητα

Βγαλμένο από τα σπλάχνα ενός σοβιετικού πριμιτίφ, αδιάφορο για κοινωνικά κλισέ και αυτοκινητικό καθωσπρεπισμό. Ισως λίγοι θυμούνται πως κάτω από το τετράγωνο, ντεπασέ αμάξωμά του βρισκόταν το πάλαι ποτέ Fiat 124. Και ίσως έχει περάσει στα ψιλά των στατιστικών ότι είναι το μακροβιότερο τετρακίνητο αυτοκίνητο στην αρχική του μορφή. Μάλιστα, ένα τέτοιο συμμετείχε μέχρι και στο Ράλι-Ντακάρ. Αλλά ακόμα και αν δεν κατέβαινες σε τέτοιου τύπου αγώνες αντοχής, η ελληνική ύπαιθρος το είχε τιμήσει δεόντως. Πραγματικό εργαλείο, τετράτροχη cult μορφή της διπλανής πόρτας που πέρασε τα πιο σκληρά τεστ ταλαιπωρίας.

Στις περισσότερες των περιπτώσεων επιβίωσε. Σε κάποιες άλλες αναστήθηκε χάρη στο μεράκι κάποιων ανθρώπων που συνέχισαν να βλέπουν σε αυτό το τετράγωνο σχήμα και στην παροιμιώδη αντοχή του έναν εκπρόσωπο μιας ξεχασμένης κατηγορίας. Μιας κατηγορίας που μετέτρεψε τα 4×4 σε όλο και πιο χλιδάτα, άνετα, για κάποιους… φλώρικα. Ε, τουλάχιστον το Lada δεν ήταν με τίποτα φλώρος. Βασικά, ήταν μια κατηγορία μόνο του. Τρία διαφορικά, ελάχιστη ισχύς από την ατμοσφαιρικό κινητήρα της Fiat, πάμφθηνο στην συντήρησή του και άσπαστο. Αλλά τόσο μα τόσο κουραστικό. Σαν στρατιωτικό όχημα με πινακίδες.

Τώρα, λοιπόν, αυτό το μπεζ που βλέπετε, με μόλις 45.000 χλμ. στο οδόμετρο, κατεβαίνει για πρώτη φορά σε μια έκθεση όπου συγκεντρώνεται ό,τι πιο ακριβό κυκλοφορεί στον πλανήτη. Θα τα καταφέρει; Πάντως σύμφωνα με τους διοργανωτές υπάρχει μια έντονη νοσταλγία για παλιά οχήματα, που περιλαμβάνει ακόμα και τέτοιου είδους αυτοκίνητα, τα οποία ποτέ δεν θα υπολόγιζες να δεις σε μια τέτοια διοργάνωση πανάκριβων κατασκευών.

Κάτω από το τετράγωνο, ντεπασέ αμάξωμα του Lada Niva βρισκόταν το πάλαι ποτέ Fiat 124. Και μάλλον έχει περάσει στα ψιλά των στατιστικών ότι είναι το μακροβιότερο τετρακίνητο αυτοκίνητο στην αρχική του μορφή

Βέβαια, τα χιλιόμετρα δεν ξέρουμε αν είναι απολύτως πραγματικά. Βλέπετε, το οδόμετρο του Lada Niva είχε «χώρο» για μόλις πέντε ψηφία. Ετσι, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι δεν έχει τερματίσει τα 100.000 χλμ. κανα-δυο φορές και είναι τα 44.000 που έχουν προστεθεί.

Τέλος πάντων, αυτά βρίσκονται όταν συμμετέχεις σε μια τέτοιου είδους διοργάνωση. Αυτό που έχει σημασία είναι το κομβικό τις εμφάνισης. Ενα σκληροπυρηνικό, λιτό και εμβληματικά φθηνό αυτοκίνητο διεκδικεί τα φώτα σας. Για την ώρα, πάντως, μάλλον τα εισέπραξε, αφού φτάσατε μέχρι το τέλος του κειμένου. Αξιο Niva, ζήσε τα λίγα λεπτά δημοσιότητάς σου. Το σφυρί χτυπά στις 15 Αυγούστου. Price on request εδώ

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...