443
| Αutomuseum

Ο παλαιότερος «Σκαραβαίος» στον κόσμο επανήλθε στη ζωή

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 12 Φεβρουαρίου 2020, 16:53
|Αutomuseum

Ο παλαιότερος «Σκαραβαίος» στον κόσμο επανήλθε στη ζωή

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 12 Φεβρουαρίου 2020, 16:53

Το 2011, η φωτιά στο Prototyp AutoMuseum, στο Αμβούργο της Γερμανίας, ήταν καταστρεπτική. Στο πέρασμά της δεν γλίτωσαν μερικά από τα πιο σπάνια «κομμάτια» που φιλοξενούνταν εκεί.

Μέσα στον χώρο υπήρχαν κλασικές Bentley, Maserati, ένα σπάνιο Lohner-Porsche 1900/1901 (το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο στην ιστορία) και άλλα ιδιαίτερα αυτοκίνητα. Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς, τι δουλειά είχε ένας ταπεινός Σκαραβαίος ανάμεσά τους;

Ο αριθμός σασί 1-00003

Η απάντηση προκύπτει από το ταμπελάκι με τον αριθμό πλαισίου του. Κάτω από την μπαρουτοκαπνισμένη επιφάνειά του εξακολουθούσε να είναι ευδιάκριτο το σημαντικό της υπόθεσης: 1-00003. Αυτός ήταν το μόλις 3ο κατά σειρά VW Beetle που είχε κάποτε κατασκευαστεί ως πρωτότυπο. Και μόλις είχε γίνει well done. Ψημένο στα κάρβουνα.

Ο «Σκαραβαίος» του Φέρντιναντ Πόρσε

Ανάμεσα στις ντουζίνες με τα προπαραγωγής αυτοκίνητα που είχε ξεκινήσει να φτιάχνει η Volkswagen πριν από την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, κάποια κομμάτια, τα λεγόμενα VW39, είχαν σταλεί στον Φέρντιναντ Πόρσε για τις τελευταίες λεπτομέρειες.

Κάποια, επίσης, εξ αυτών μετέφεραν δημοσιογράφους για τις ανάγκες του Τύπου. Ή και για την πρώτη διαφήμιση που προβλήθηκε για την προώθησή του. Ηταν αυτή.

 

Σύμφωνα με το Prototyp AutoΜuseum, το συγκεκριμένο, αυτό με τον αριθμό 1-00003, χρησιμοποιούνταν από τον ίδιο τον Πόρσε. Κυρίως ως αυτοκίνητο επίδειξης. Αργότερα κατέληξε σε ένα γκαράζ, στο Βερολίνο, όπου ο Φέρντιναντ διατηρούσε ένα γραφείο. Λεγόταν «Berlin-Rome Car». Εκεί θεωρείται ότι επιβίωσε από τον πόλεμο.

Οταν o Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος τελείωσε, ο «Σκαραβαίος» βρέθηκε χωρίς κινητήρα και σε κακή κατάσταση. Ηταν τότε που η οικογένεια Raffay, ένας από τους μεγαλύτερους διανομείς της VW, ξεκίνησε μία προσπάθεια ανεύρεσης του παλαιότερου «Σκαραβαίου» σε όλη τη Γερμανία. Τελικά, βρέθηκε ο «Σκαραβαίος» με τον αριθμό σασί 1-00003

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως, είτε το γνώριζε ο Gerhard von Raffay είτε όχι, έχει βρεθεί και ένας άλλος «Σκαραβαίος», επίσης από τους πρώτους που κατασκευάστηκαν. Του 1938 αυτός. Τον είχαν σκόπιμα αποσυναρμολογήσει για να μην τον έχουν ως τελική κατασκευή οι Συμμαχικές Δυνάμεις μετά τον πόλεμο. Μεταγενέστερα, το 1952, τον βρήκαν οι άνθρωποι της επίσημης Volkswagen. Είναι το αυτοκίνητο που διατηρείται μέχρι σήμερα στο Μουσείο της VW, στο Wolfsburg.

Η διαδικασία αποκατάστασης

Για να το ολοκληρώσουμε, μετά την πυρκαγιά που προαναφέρθηκε, ξεκίνησε η προσπάθεια αποκατάστασης του κατεστραμμένου «Σκαραβαίου», του VW39. Το κέλυφος που είχε απομείνει από το άλλοτε πρωτότυπο του Πόρσε ήθελε πολλή δουλειά και αφοσίωση. Για σχεδόν δύο χρόνια. Αυτό είναι το τελικό αποτέλεσμα. Κομμάτι της ανθρώπινης ιστορίας σε δημόσια προβολή.


  • Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars