463
Ουρές σε πρατήριο στο Λούτον, ένα από τα λίγα που είχαν καύσιμα | REUTERS/Andrew Boyers

Βρετανία: Στέλνουν 150 στρατιώτες για να οδηγήσουν τα βυτιοφόρα

Protagon Team Protagon Team 29 Σεπτεμβρίου 2021, 19:24
Ουρές σε πρατήριο στο Λούτον, ένα από τα λίγα που είχαν καύσιμα
|REUTERS/Andrew Boyers

Βρετανία: Στέλνουν 150 στρατιώτες για να οδηγήσουν τα βυτιοφόρα

Protagon Team Protagon Team 29 Σεπτεμβρίου 2021, 19:24

«H κυβέρνηση κάνει όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες ενόψει των Χριστουγέννων, όχι μόνο για να εξασφαλίσει τις ανάγκες των πρατηρίων καυσίμων, αλλά για όλη την τροφοδοτική αλυσίδα». Με αυτά τα λόγια ο Μπόρις Τζόνσον προσπάθησε να αμβλύνει τις εντυπώσεις και τις ανησυχίες που έχουν δημιουργηθεί στη Βρετανία από την έλλειψη καυσίμων.

Ο  Τζόνσον έδωσε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη, σε μια επικοινωνιακή επιχείρηση αποκλιμάκωσης της έντασης καθώς οι ουρές που σχηματίζονται στα λιγοστά πια πρατήρια που έχουν καύσιμα είναι όλο και μεγαλύτερες και η αγορά αδυνατεί να αυτορυθμιστεί. Το πρόβλημα με τις ελλείψεις καυσίμων είναι πλέον αυτοτροφοδοτούμενο: δεν υπάρχουν βυτιοφόρα για να μεταφέρουν τη βενζίνη, δεν υπάρχουν καύσιμα, δεν μπορούν να κινηθούν τα οχήματα για τον εφοδιασμό της αγοράς με άλλα προϊόντα κοκ.

Η αιτία είναι πια γνωστή: μετά το Brexit που ήθελαν οι Βρετανοί και ο πρωθυπουργός τους τέθηκαν αυστηροί περιορισμοί για να εργαστούν πολίτες της ΕΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο και έτσι η χώρα ξέμεινε από επαγγελματίες οδηγούς. «Elementary, που θα έλεγε και ο Σέρλοκ Χολμς», όπως σχολίασε αναλυτής στη βρετανική TV.

O Τζόνσον έφτασε στο σημείο να παρακαλέσει τους οδηγούς «να γεμίζουν τα αυτοκίνητα τους με τον κανονικό τρόπο» –δηλαδή να μην παίρνουν μαζί τους και μπιτόνια, και απέδωσε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί όχι στο Brexit αλλά στις επιπτώσεις που έχει η πανδημία στην παγκόσμια οικονομία λέγοντας ότι «αυτή τη στιγμή υπάρχει τεράστια ζήτηση για καύσιμα και οδηγούς φορτηγών σε όλο το κόσμο». Δεν εξήγησε βέβαια γιατί στην ΕΕ δεν έχουν παρατηρηθεί ακόμα τέτοια φαινόμενα.

Οπως μάλιστα επισημαίνουν οι αναλυτές, το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται με ορισμένους να τονίζουν ότι «θα χρειαστούν εβδομάδες, αν όχι μήνες, για να επιστρέψει η τροφοδοσία της χώρας στην κανονικότητά της».

Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί άμεσα η κατάσταση 150 οδηγοί του στρατού ήδη εκπαιδεύονται σε βυτιοφόρα που διαθέτουν οι εταιρείες καυσίμων και μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα είναι έτοιμοι να μεταφέρουν καύσιμα εντός του αστικού ιστού. Το μεσημέρι της Τετάρτης ο Κουάζι Κβάρτενγκ, υπουργός Επιχειρηματικής Δραστηριότητας, είπε ότι μέλη των ενόπλων δυνάμεων του Ηνωμένου Βασιλείου θα «επιστρατευθούν» τις επόμενες δύο ημέρες προκειμένου να οδηγήσουν βυτιοφόρα στα πρατήρια.

Σε αυτήν την κατάσταση, η λιανική τιμή των υγρών καυσίμων βρίσκεται πλέον στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας οκταετίας ενώ η βρετανική στερλίνα βρέθηκε την Τρίτη, στο χαμηλότερο επίπεδο της χρονιάς. Η πτώση συνεχίστηκε και την Τετάρτη.

Η αντιπολίτευση κατηγόρησε ανοιχτά την κυβέρνηση για πλήρη έλλειψη σχεδιασμού ενώ οι υπέρμαχοι του Bremain, της παραμονής του Ηνωμένου Βασιλείου στην ΕΕ, επεσήμαναν ότι αυτή είναι μόνο η αρχή των επιπτώσεων του Brexit και πως σύντομα η χώρα θα βρεθεί αντιμέτωπη με ακόμη πιο σοβαρά προβλήματα, καθώς ήδη καταγράφονται σοβαρές ελλείψεις εργαζομένων σε νευραλγικούς τομείς, όπως είναι η υγεία και η εκπαίδευση.

«Δεν μπορεί η χώρα να διώχνει τους ξένους και τώρα που τους έχει ανάγκη να τους ζητάει να επιστρέψουν και μάλιστα με πενιχρά κίνητρα», είπαν. Στοιχειώδες και αυτό…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...