513
Ενας αστυνομικός με μάσκα, στο Λονδίνο του 1952. Το πρόβλημα του νέφους δεν έχει λυθεί για τη βρετανική πρωτεύουσα | YouTube

Στη «μαύρη λίστα» της ΕΕ το «γκρίζο» Λονδίνο

Protagon Team Protagon Team 9 Ιανουαρίου 2016, 08:31
Ενας αστυνομικός με μάσκα, στο Λονδίνο του 1952. Το πρόβλημα του νέφους δεν έχει λυθεί για τη βρετανική πρωτεύουσα
|YouTube

Στη «μαύρη λίστα» της ΕΕ το «γκρίζο» Λονδίνο

Protagon Team Protagon Team 9 Ιανουαρίου 2016, 08:31

Κι ο μήνας έχει εννιά…

Μπορεί να είμαστε μόνο στην αρχή του έτους, παρόλα αυτά το Λονδίνο ήδη κατάφερε να σπάσει… το φράγμα της επιτρεπόμενης μόλυνσης που θέτει η Ευρωπαϊκή Ενωση και, πλέον, φιγουράρει στη «μαύρη λίστα» της.

Λίγες μέρες μετά την Πρωτοχρονιά, η βρετανική πρωτεύουσα απέτυχε να περάσει τα «τεστ» που βάζει η Κομισιόν και οι αρμόδιες Επιτροπές για τη ρύπανση της ατμόσφαιρας πάνω από την πόλη, με αποτέλεσμα να γίνουν συστάσεις από τις Αρχές.

Κι αυτή την είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Από πέρυσι τον Ιανουάριο, 19 ολόκληρες φορές η συγκέντρωση του διοξειδίου του αζώτου ξεπέρασε τα επιτρεπόμενα όρια (200 μικρογραμμάρια/κυβικό εκατοστό) σε ωριαία βάση, κάτι που έγινε και το μεσημέρι της Παρασκευής, όπως μετέδωσε το King’s College London’s Air Quality Network.

-1x-1
Οπως σημειώνει και το Bloomberg κατά την οπτικοποίηση των στοιχείων, ο θεσμός της «ωριαίας παράβασης» εισήχθη το 2010

Το επιτρεπόμενο όριο από την ΕΕ είναι 18 φορές για ένα διάστημα 365 ημερών.

Ο… κακός μαθητής

Εδώ και έξι χρόνια, από το 2010 και μετά δηλαδή, το Λονδίνο σπάει το όριο κάθε χρόνο! Δεν υπάρχει έτος που να μην έχει παραβιάσει τις 18 φορές που επιτρέπει η ΕΕ να ξεπεράσεις τα όρια.

Κι, όπως καταλαβαίνετε, αυτό δεν είναι πρόβλημα μόνο για τα χαρτιά και τους νόμους, αλλά αφορά άμεσα τα περίπου 8,5 εκατομμύρια ανθρώπων που κατοικούν στη βρετανική πρωτεύουσα και στα περίχωρά της. Και, προφανώς, όπου παραβίαση σημειώστε και πρόστιμα.

Τι φταίει για τη ρύπανση

Τι άλλο; Τα καυσαέρια κυρίως και οι μηχανές των ντιζελοκίνητων οχημάτων, κατά βάση. Ο Μπόρις Τζόνσον -δήμαρχος της πόλης – συμμετέχει ενεργά εδώ και καιρό στις καμπάνιες για τον περιορισμό στη χρήση των ΙΧ στην πόλη, ενώ είναι και από τους βασικούς πυλώνες της εκστρατείας που έχει αρχίσει για το «λίφτινγκ» στα πατροπαράδοτα κόκκινα λεωφορεία. Περισσότερα από 10 εκατομμύρια στερλίνες έχουν δαπανηθεί για επισκευές και αναβαθμίσεις του στόλου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, με σκοπό αυτός να γίνει πιο φιλικός στο περιβάλλον και να μολύνει λιγότερο την ατμόσφαιρα. «Το 2020 ελπίζουμε πως θα έχουμε καταφέρει να μειώσουμε κατά 70% τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης», λένε από τον Δήμο, ενώ αντίστοιχες ενέργειες κάνει γενικότερα και το Ηνωμένο Βασίλειο στο πλαίσιο των συμβατικών υποχρεώσεών του απέναντι σε Διεθνείς Οργανισμούς και Συνθήκες.

Μνήμες 1952

Η ατμοσφαιρική ρύπανση στο Λονδίνο αποτελεί ένα οδυνηρό θέμα συζήτησης καθώς αποδεικνύει ότι 60 χρόνια μετά τις φρικτές μέρες των 50s, όταν η βρετανική πρωτεύουσα μετρούσε χιλιάδες νεκρούς εξαιτίας του νέφους, το πρόβλημα κάθε άλλο παρά έχει λυθεί.

hqdefault

Αρχισε 5 Δεκεμβρίου και τελείωσε 9 Δεκεμβρίου του 1952. Ενας ισχυρός αντικυκλώνας δημιούργησε συνθήκες απόλυτης νηνεμίας αλλά και δριμύτατου ψύχους. Τα καυσαέρια από τα τζάκια και τα συστήματα κεντρικής θέρμανσης, σε συνδυασμό με αυτά των οχημάτων που είχαν πια κατακλύσει το μεταπολεμικό Λονδίνο, δημιούργησαν μια αποπνυκτική κατάσταση επί μέρες, στέλνοντας αμέτρητους ανθρώπους στο νοσοκομείο – και δυστυχώς στο νεκροτομείο.

Σύμφωνα με το πρώτο πόρισμα που συντάχθηκε έπειτα από λίγες εβδομάδες, 4.000 άνθρωποι πέθαναν εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης εκείνου του φρικτού τετραημέρου του Δεκεμβρίου που ονομάστηκε «Big Smog». Ωστόσο μεταγενέστερες εκτιμήσεις ανέβασαν τον αριθμό των θανάτων στα 12.000 άτομα.

 

 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...