1090
Λίγα 24ωρα στο Τορίνο και ο Ρονάλντο έχει ήδη βγάλει μέρος των χρημάτων που ξόδεψε η Γιούβε για να τον αγοράσει από τη Ρεάλ Μαδρίτης | Juventus

Ροναλντο-mania

Sportscaster Sportscaster 18 Ιουλίου 2018, 12:34
Λίγα 24ωρα στο Τορίνο και ο Ρονάλντο έχει ήδη βγάλει μέρος των χρημάτων που ξόδεψε η Γιούβε για να τον αγοράσει από τη Ρεάλ Μαδρίτης
|Juventus

Ροναλντο-mania

Sportscaster Sportscaster 18 Ιουλίου 2018, 12:34

Aκόμη δεν πάτησε χορτάρι ο Κριστιάνο Ρονάλντο -η ακριβότερη μεταγραφή στα χρονικά του ιταλικού ποδοσφαίρου- και άρχισε, ήδη, να βγάζει τα λεφτά του. Ετσι γίνεται πάντα με τους σούπερ-σταρ της μπάλας. Αλλά, αυτό που συμβαίνει τις τελευταίες μέρες με τον «CR7», ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Αγγίζει τα όρια της φρενίτιδας. Η Ροναλντο-mania είναι παγκόσμια. Μετριέται σε αριθμούς, αλλά και σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.

Η φήμη και μόνο, ότι ο Κριστιάνο πάει στη Γιουβέντους, είχε ανεβάσει τη χρηματιστηριακή αξία του ιταλικού συλλόγου πάνω από 80 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια, μόλις έκλεισε το deal και κυκλοφόρησαν οι πρώτες φανέλες της «Γιούβε» με το όνομα του πορτογάλου άσου και το νούμερο 7 στην πλάτη, πουλήθηκαν πάνω από 520.000 κομμάτια. Μέσα σε 24 ώρες! Παρά τις «τσουχτερές» τιμές τους (η κλασική εμφάνιση κοστίζει 104 ευρώ και η πιστή ρέπλικα 144 ευρώ), χιλιάδες φίλαθλοι σχημάτισαν τεράστιες ουρές έξω από τις μπουτίκ των «Μπιανκονέρι» και τα καταστήματα της Adidas για να τις προμηθευτούν πρώτοι.

37280985_2347397028620846_7784962458354974720_o
Ο Ρονάλντο παρουσιάζει τη φανέλα με το Νο7 στη Γιουβέντους

Ακόμη και στο Μιλάνο, την πόλη των μεγάλων ανταγωνιστών της Γιουβέντους (Μίλαν, Ιντερ), την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας τους πουλήθηκαν σχεδόν χίλιες φανέλες μέσα σε δέκα ώρες. Στο σύνολο, απ’ όλα τα σημεία πώλησης, 20.000. Οι υπόλοιπες 500.000 διατέθηκαν μέσω Ιντερνετ. Και είναι μόνον η αρχή. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου, οι ηλεκτρονικές παραγγελίες συνεχίζονται με ρυθμούς στους οποίους η παραγωγή αδυνατεί να ανταποκριθεί. Η οικονομική εφημερίδα Il Sole 24 Ore έγραψε ότι στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Γιουβέντους εκκρεμούν… επτά εκατομμύρια «κλικ» e-αγοράς, από οπαδούς της ομάδας ή θαυμαστές του Ρονάλντο σε όλο τον κόσμο.

Πανικός γίνεται και στα social media. Μέσα στο πρώτο εικοσιτετράωρο μετά την ανακοίνωση της μεταγραφής, στους επίσημους λογαριασμούς της Γιουβέντους προστέθηκαν τέσσερα εκατομμύρια ακόλουθοι. Περίπου ενάμισι εκατομμύριο χρήστες «μετακόμισαν» από τους ιστότοπους της Ρεάλ Μαδρίτης σε εκείνους των πρωταθλητών Ιταλίας. Μέχρι την περασμένη εβδομάδα οι αναρτήσεις της Γιουβέντους συγκέντρωναν 500 χιλιάδες likes (το πολύ). Σήμερα, τα ποσταρίσματα που αφορούν τον Κριστιάνο φτάνουν ακόμη και τα πέντε εκατομμύρια likes. Είναι φανερό, ότι η «Γηραιά Κυρία» θα παίζει… άλλη μπάλα (και) στο γήπεδο του μάρκετινγκ. Που σημαίνει, πολύ περισσότερα έσοδα.

Οι χορηγοί της Γιουβέντους δείχνουν πρόθυμοι να βάλουν το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη, επεκτείνοντας τη συνεργασία τους μαζί της για χρονικό διάστημα έως και τεσσάρων ετών (όσο προβλέπεται να μείνει στο Τορίνο ο Ρονάλντο). Οι οπαδοί της, ιδίως οι κάτοχοι των καρτών διαρκείας, έπαψαν, πλέον, να διαμαρτύρονται για τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, οι οποίες είχαν ανακοινωθεί προτού γίνει το «μπαμ» με τον Κριστιάνο. Και τα έσοδα από τις φανέλες (που πουλήθηκαν την πρώτη μέρα διάθεσής τους) εκτιμώνται σε πάνω από 60 εκατ. ευρώ.

Αν κάνουμε τη σούμα, μιλάμε για μια… αυτοχρηματοδοτούμενη μεταγραφή. Η Γιουβέντους θα κάνει απόσβεση από την πρώτη, κιόλας, σεζόν του «CR7» στο Τορίνο. Γράφεται κατά κόρον, όμως δεν είναι, ακριβώς, έτσι. Επειδή τα κέρδη από τις εμπορικές δραστηριότητες γύρω από αυτό το τεράστιο brand-name που λέγεται Ρονάλντο, θα μοιραστούν σε πολλά μερίδια: στον ίδιο τον παίκτη, στην εταιρεία εκμετάλλευσης των δικαιωμάτων του που έχει συστήσει μαζί με τον ατζέντη (και κουμπάρο του), Ζόρζε Μέντες, στην πολυεθνική που «ντύνει» τη Γιουβέντους (Adidas) κ.λπ. Ο σύλλογος θα εισπράξει μόνον ένα μικρό ποσοστό. Στις πωλήσεις της φανέλας ενός ποδοσφαιριστή, συνήθως αυτό το ποσοστό δεν ξεπερνά το 20%.

Πριν από δύο καλοκαίρια, όταν η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ απέκτησε (από τη Γιουβέντους) τον Πολ Πογκμπά με ρεκόρ δαπανηρής μεταγραφής, είχε πουλήσει φανέλες του συνολικής αξίας 220 εκατ. ευρώ και είχε βάλει στα ταμεία της 44 εκατομμύρια. Τα υπόλοιπα κατέληξαν στην Adidas, στον παίκτη και στον ατζέντη του, Μίνο Ραϊόλα.

Στην περίπτωση του Ρονάλντο, βεβαίως, το τελικό ποσό θα είναι πολύ μεγαλύτερο. Θα αρκεί για να πληρώσει ένα σημαντικό μέρος των περίπου 240 εκατ. ευρώ που θα κοστίσει ο πορτογάλος άσος, μαζί με τις αποδοχές του, σε βάθος τετραετίας. Τελικώς, η FIAT θα χρειαστεί να καταβάλει γι’ αυτή τη μεταγραφή πολύ λιγότερα χρήματα απ’ όσα υπολόγιζε ο Ανιέλι, ή απ’ όσα φοβούνταν οι εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία.

37261073_2347754811918401_301504410666663936_o
Με τον προπονητή του στη Γιούβε, Μασιμιλιάνο Αλέγκρι

Για τη Γιουβέντους θα υπάρξουν κι ένα σωρό παράπλευρα οικονομικά οφέλη. Από τις χορηγίες που θα προσελκύσει ο Κριστιάνο, από την αύξηση της λαοφιλίας της σε ολόκληρο τον Κόσμο (όπου υπάρχουν «φαν» του), από τα περισσότερα και ακριβότερα εισιτήρια που θα διαθέσει, από ένα σωρό αναμνηστικά και άλλα είδη που θα πουλήσει με το σήμα της πλάι στη φωτογραφία του νέου της αποκτήματος. Οσο διαβάζει κανείς τους πρώτους, πρόχειρους λογαριασμούς που κάνει ο ιταλικός Τύπος, τόσο περισσότερο αναρωτιέται, πώς ο δαιμόνιος πρόεδρος της Ρεάλ, Φλορεντίνο Πέρεθ, έκανε τέτοια κουτουράδα και έστειλε τον Ρονάλντο στη Γιουβέντους, σε τιμή ευκαιρίας.

Αλήθεια, πώς συνέβη αυτό το απίθανο; Το αποκάλυψε στο Sky Italia ο Φάμπιο Παράτιτσι, τυπικά αθλητικός διευθυντής αλλά ουσιαστικά τεχνικός διευθυντής της Γιουβέντους, «δεξί χέρι» του Αντρέα Ανιέλι: «Η τρελή ιδέα γεννήθηκε μετά τον πρώτο προημιτελικό με τη Ρεάλ εδώ (στο Τορίνο), όταν έγινε αυτό το standing ovation για τον Κριστιάνο μετά το καταπληκτικό του γκολ – ψαλιδάκι. Εκείνες τις μέρες μίλησα με τον ατζέντη του, ο οποίος μου είπε ότι τον είχε συγκινήσει πολύ αυτή η αντίδραση του κόσμου, και πως θα ήθελε μια μέρα να παίξει στη Γιούβε. Αργότερα, όταν συναντηθήκαμε με τον Ζόρζε Μέντες για άλλο θέμα, μου εξήγησε καλά την κατάσταση κι έτσι μας μπήκε η ιδέα».

«Το πρώτο που έκανα, ήταν να μιλήσω με τον πρόεδρο Ανιέλι. Επρεπε να δούμε αν βγαίνουν οι αριθμοί, τα λεφτά που θα έπρεπε να δοθούν. Λίγες ώρες μετά, ο πρόεδρος επικοινώνησε μαζί μου και μου είπε να προχωρήσω. Η ευκαιρία ήταν μοναδική. Μπορούσαμε να αποκτήσουμε τον ποδοσφαιριστή που αναγνωρίζει ο κόσμος ως τον καλύτερο, τον πιο επιδραστικό, αυτόν που έχει κατακτήσει τους περισσότερους τίτλους…».

Ο Κριστιάνο δεν πήγε στην Ιταλία για να χαρίσει στη Γιουβέντους ακόμη ένα νταμπλ. Πήγε για να τη βοηθήσει να κατακτήσει το πρώτο της τρόπαιο Champions League μετά το 1996. «Τρελαίνεται» στην ιδέα ότι μπορεί να γίνει ο δεύτερος ποδοσφαιριστής (πίσω από τον Κλάρενς Ζέεντορφ) που θα έχει σηκώσει τη Μεγάλη Κούπα με τρεις διαφορετικούς συλλόγους. Κι αν συμβεί αυτό, θα είναι ο μόνος που θα έχει κερδίσει τη «Χρυσή Μπάλα» με τρεις διαφορετικούς συλλόγους.

Μα, ακόμη κι αν δεν τα καταφέρει, η Γιουβέντους θα επιστρέψει στην ευρωπαϊκή «ελίτ». Οι οπαδοί της, που τον ακολούθησαν με πρωτοφανή ενθουσιασμό ακόμη και στις ιατρικές του εξετάσεις, το ξέρουν καλά. Το θέμα είναι, τι θα κάνει η Ρεάλ. Εχασε έναν από τους δύο κορυφαίους παίκτες του Κόσμου. Με ποιον θα τον αντικαταστήσει; Ο Εμπαπέ δεν είναι (ακόμη) Ρονάλντο – και ο Νεϊμάρ δεν θα γίνει ποτέ.