1302
Οι υποψήφιοι για τα 92α βραβεία Οσκαρ ποζάρουν όλοι μαζί σε φόντο λευκό του πάγου | Twitter / @TheAcademy

Πώς η «ακαδημαϊκή» φωτογραφία των Οσκαρ έγινε «οικογενειακή»

Protagon Team Protagon Team 29 Ιανουαρίου 2020, 17:17
Οι υποψήφιοι για τα 92α βραβεία Οσκαρ ποζάρουν όλοι μαζί σε φόντο λευκό του πάγου
|Twitter / @TheAcademy

Πώς η «ακαδημαϊκή» φωτογραφία των Οσκαρ έγινε «οικογενειακή»

Protagon Team Protagon Team 29 Ιανουαρίου 2020, 17:17

Η ομαδική φωτογραφία με όλους τους υποψηφίους, που έπεται του γεύματος, και θεωρείται το «προκαταρκτικό» event πριν από τη μεγάλη τελετή των Οσκαρ ήταν στο ίδιο μοτίβο εδώ και πολλά πολλά χρόνια. Οχι όμως και φέτος.

Οι βασικές αλλαγές στο γεύμα, που δόθηκε τη Δευτέρα στο «Ray Dolby Ballroom» του Χόλιγουντ, φάνηκαν από το μενού: ήταν βίγκαν. Δηλαδή, όχι απλά χωρίς κρέας και ψάρι, αλλά και χωρίς τυριά, ούτε βούτυρο. Κανένα απολύτως ζωικό προϊόν και παράγωγο δεν προσφέρθηκε, σύμφωνα με την τάση της εποχής, που εφάρμοσαν πρώτες οι «Χρυσές Σφαίρες» στην περυσινή τελετή και ακολούθησαν τα Οσκαρ.

Οι υποψήφιοι των φετινών Οσκαρ σε σχηματισμό που θυμίζει… ψόφιο φίδι (photo: Twitter / @TheAcademy)

Μετά το γεύμα ήρθε η ώρα της πολυπόθητης ομαδικής φωτογραφίας των περίπου 100 υποψηφίων. Μέχρι και πέρσι, όλοι οι υποψήφιοι ήταν στημένοι σε ένα πολυεπίπεδο δάπεδο σε σχήμα ημισέληνου μπροστά από μια γκρίζα ντραπέ κουρτίνα. Στην πρώτη σειρά οι καθισμένοι, οι υπόλοιποι όρθιοι, και στο κέντρο ανάμεσά τους ένα πελώριο άγαλμα του θείου Οσκαρ. Δηλαδή, μία ρετρό φωτογραφία σε στυλ πανεπιστημιακό, ακριβώς όπως φωτογραφίζονται σε αμφιθέατρα στις τελετές αποφοίτησης από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και βέβαια, διακρίνονται όλοι!

Φέτος, η φωτογραφία ήταν «industrial», και τύπου οικογενειακή μετά από γάμο, αλλά με τεράστια δυσκολία διακρίνονται τα πρόσωπα των υποψηφίων για Οσκαρ. Παρατάχθηκαν σε σχηματισμό που θυμίζει σκοτωμένο φίδι, κάποιοι όρθιοι, άλλοι καθιστοί και μερικοί ανεβασμένοι σε τρία βάθρα στα οποία είχαν τοποθετηθεί αντίστοιχα τρία αγάλματα Οσκαρ, ένα στο κέντρο της φωτογραφίας και δύο στις πάνω άκρες, δεξιά και αριστερά. Και όλο αυτό, σε ένα φόντο λευκό του πάγου. Σαν φωτογραφία από ένα μεγάλο σόι που ξαναβρέθηκε ύστερα από πολλά χρόνια, και κανείς δεν θέλει να μιλήσει σε κανέναν, γράφει ο Guardian, και άδικο δεν έχει.

Με ένα ζουμ, όμως, συμπληρώνει το βρετανικό μέσο, μπορούμε να διακρίνουμε αρκετά όμορφα, περίεργα και ευτράπελα. Και να τα βραβεύσουμε…:

Ο πιο «διψασμένος» και ακαταμάχητος ενδυματολογικά: Σάμι Χαν

(Στην κεντρική φωτογραφία: τρίτη σειρά, δεύτερος από αριστερά)

Ο Σάμι Καν ξέρει να ξεχωρίζει

Ακόμη και αν ο Σάμι Χαν, σκηνοθέτης του «St. Louis Superman» -υποψήφιου για Οσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ μικρού μήκους-, αποτύχει την βραδιά της απονομής των βραβείων, αξίζει να του πιστωθεί ότι γνωρίζει καλά της δυναμική μιας ομαδικής φωτογραφίας. Μιλάμε για τα Όσκαρ, οπότε ξέρει ότι οι ανταγωνιστές του θα είναι ως επί το πλείστον μεσήλικες με γκρίζα μαλλιά και μαύρα κοστούμια. Με τόσο κόκκινο, λοιπόν, αξίζει τον σεβασμό μας.

Ο πιο ατρόμητος  συνδαιτυμόνας: Τοντ Φίλιπς

(Στην κεντρική φωτογραφία: έκτη σειρά, έκτος από αριστερά)

Ο Τοντ Φίλιπς κατάφερε να κρατήσει αλέκιαστο το λευκό κοστούμι του μέχρι τη στιγμή της φωτογράφισης

Ο… γενναίος σκηνοθέτης του «Joker», Τοντ Φίλιπς, εμφανίστηκε με λευκό κοστούμι στο γεύμα, στο οποίο οι υποψήφιοι έφαγαν ψητά μανιτάρια μαϊτάκε αναμειγμένα με (απαγορευμένο) μαύρο ρύζι, κόκκινη κολοκύθα, κουνουπίδι και κόκκινο κάρι. Και όλη την ώρα ταλαντευόταν προσεκτικά πλην όμως επισφαλώς στην προσπάθειά του να αποφύγει την πιτσιλιά που θα μπορούσε να είχε καταστρέψει τη φωτογραφία του για πάντα. Και τα κατάφερε! Με νεύρο και γενναιότητα…

Οι πιο αδέξιες γάμπες: Αλ Πατσίνο

(Στην κεντρική φωτογραφία: δεύτερη σειρά, κέντρο)

Ο Αλ Πατσίνο με την… κουστουμιά του μπαμπά του

Αξίζει να κατηγορήσουμε τον φωτογράφο γι’ αυτό το πλάνο και να ζητήσουμε συγγνώμη από τον Αλ… Ο Πατσίνο στέκεται όρθιος μπροστά-μπροστά, κοιτάζοντας στα μάτια έναν φωτογράφο που βρίσκεται κάπου πολύ πιο ψηλά από αυτόν, σε μια θέση (και μια στάση), η οποία έτσι κι αλλιώς δεν κολακεύει κανέναν. Ειδικά κάποιον με σχετικά μικρό ανάστημα, όπως ο Αλ – ένας από τα θηρία που πρωταγωνιστούν στον υποψήφιο για 10 Οσκαρ «Ιρλανδό»-, τον κάνει να μοιάζει με μικρό αγόρι που φοράει τα ρούχα του πατέρα του και ζητάει γλυκά…

Η πιο μεγάλη ανάγκη για συντροφικό road movie: Κάθι Μπέιτς και Σάντι Πάουελ

(Στην κεντρική φωτογραφία: τρίτη σειρά, 12ες από δεξιά)

Κάθι Μπέιτς και Σάντι Πάουελ, δυο σταρ που ξέρουν να το διασκεδάζουν

Να είστε ειλικρινείς. Είναι το σημείο στο οποίο έπεσε πρώτα απ’ όλα το μάτι σας. Γιατί ανάμεσα σε συνδαιτυμόνες που ήταν (σχεδόν) όλοι ντυμένοι συντηρητικά, η υπέροχη Κάθι Μπέιτς, υποψήφια για το Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου στην ταινία «Richard Jewell» και η Σάντι Πάουελ, υποψήφια μαζί με τον Κρίστοφερ Πίτερσον για το Οσκαρ Κοστουμιών με την ταινία «Ιρλανδός» (ίσως η καλύτερη ενδυματολόγος διεθνώς με ήδη τρία Οσκαρ στο βιογραφικό της) ήταν αδύνατον να περάσουν απαρατήρητες. Η Σάντι θυμίζει μαργαρίτα και οι δυο τους φαίνεται να το διασκεδάζουν, δεν νομίζετε; Και θα άξιζε να τις βλέπαμε σύντομα σε μια ταινία να σαρώνουν μαζί το Λας Βέγκας, και να είναι τόσο καλή ώστε να τις καλέσουν και την επόμενη χρονιά.

Η πιο παράξενη επίδειξη συντροφικότητας: Κρίστεν Αντερσον – Λόπεζ και Ρόμπερτ Λόπεζ

(Στην κεντρική φωτογραφία: πέμπτη σειρά, κέντρο)

Το ζεύγος Λόπεζ σε στάση μπρα-ντε-φερ ή κάμψεις δικεφάλων

Αυτό κι αν είναι  γλυκό και τρυφερό, πλην όμως και παράξενο. Παντρεμένοι από το 2003, δηλαδή μια ολόκληρη ζωή με όρους χολιγουντιανούς, η Κρίστεν Αντερσον Λόπεζ και ο Ρόμπερτ Λόπεζ είναι υποψήφιοι για τα τραγούδια που έγραψαν μαζί για το «Frozen II». Και παρά τα 17 χρόνια της κοινής ζωής τους (και ποιος ξέρει πόσα ακόμη πριν από τον γάμο τους) προφανώς δεν ξέρουν πώς να κρατιούνται από το χέρι… Πώς γίνεται αυτό; Μοιάζουν σε στάση μπρα-ντε-φερ ή σαν να έκαναν (ο καθένας μόνος του) …κάμψεις δικεφάλων και σαν να προσπάθησαν αδέξια την τελευταία στιγμή να ενώσουν τα χέρια τους ψηλά. Περίεργο δεν είναι; Και κάπως τρομακτικό, θα λέγαμε.

Ο πιο πρόθυμος να σας γεμίσει με βενζίνη το ρεζερβουάρ: Κουέντιν Ταραντίνο

(Στην κεντρική φωτογραφία: τέταρτη σειρά, έβδομος από αριστερά)

Ο ατίθασος Κουέντιν Ταραντίνο με στολή βενζινοπώλη

Οι περισσότεροι καλεσμένοι σεβάστηκαν τον ενδυματολογικό κώδικα του γεύματος και δεν ξέφυγαν με την εμφάνισή τους. Άλλοι πάλι βρήκαν έξυπνους τρόπους να τον υπονομεύσουν, αποφεύγοντας, για παράδειγμα, την γραβάτα. Ο Κουέντιν Ταραντίνο, όμως, (υποψήφιος με το «Once Upon a Time in Hollywood» για τρία Οσκαρ, Πρωτότυπου Σεναρίου, Σκηνοθεσίας, και Καλύτερης Ταινίας) δίνει γενικά τόσο λίγη σημασία στους κανόνες, που έσκασε …μύτη στο «Ray Dolby Ballroom»  του Χόλιγουντ με ένα κοντομάνικο πουκάμισο, που τον έκανε να μοιάζει σαν να είχε έρθει πέμπτος σε ημιεπαγγελματικό πρωτάθλημα μπόουλινγκ του 1958. Και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Ρόμπερτ ντε Νίρο δεν άντεχε να του ρίξει ούτε μια ματιά.

Το πιο «κοιτάξτε με» καπελάκι του μπέιζμπολ: Μπράιαν Μπάκλεϊ

(Στην κεντρική φωτογραφία: πέμπτη σειρά, δεύτερος από αριστερά)

Τι κι αν το φόρεσε ανάποδα το καπελάκι του μπέιζ μπολ ο Μπράιαν Μπάκλεϊ; Ολοι το πρόσεξαν

Οι πιο …επιδειξίες καλεσμένοι είναι πάντα εκείνοι που διαλέγουν να εμφανιστούν με αντισυμβατικά καπέλα. Ο Μπάκλεϊ, όμως, σκηνοθέτης της «Saria», υποψήφιας για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους, το τερμάτισε αυτή τη φορά με look κατάλληλο για κύπελο του μπέιζμπολ, που φωνάζει «άντε πνίξου» στην ετικέτα της Ακαδημίας, αλλά την τελευταία στιγμή -για να μην το πάρουν είδηση οι ήρωές του- το φόρεσε ανάποδα, το πίεσε κιόλας καλά-καλά πάνω στο κεφάλι του. Ο,τι κι αν έκανε όμως εμείς μπορέσαμε να το διακρίνουμε.

Ο πιο επιθετικός εβδομηντάρης: Ράντι Νιούμαν

(Στην κεντρική φωτογραφία: τέταρτη σειρά, τρίτος από αριστερά)

Με 20 υποψηφιότητες και ένα Οσκαρ, ο Ράντι Νιούμαν για ακόμα μια φορά στην οικογενειακή φωτογραφία

Φέτος, ο συνθέτης Ράντι Νιούμαν είναι υποψήφιος για δύο Οσκαρ, Καλύτερου Τραγουδιού με την ταινία «Breakthrough» και Καλύτερης Μουσικής με την ταινία«Marriage Story». Ομως έχει υπάρχει υποψήφιος απίστευτα πολλές φορές. 20 υποψηφιότητες και ένα Οσκαρ μετράει στο βιογραφικό του. Αντίστοιχες είναι και οι φορές που έχει στηθεί για την «οικογενειακή» φωτογραφία. Αυτός, λοιπόν, είναι ίσως και ο λόγος, που μοιάζει σαν να ζητάει από τον φωτογράφο να βγουν έξω για να μονομαχήσουν…