465
| ΙΝΤΙΜΕΝΕWS

Αξιολόγηση με δέλεαρ αυξήσεις σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας

Protagon Team Protagon Team 26 Μαΐου 2021, 09:53
|ΙΝΤΙΜΕΝΕWS

Αξιολόγηση με δέλεαρ αυξήσεις σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας

Protagon Team Protagon Team 26 Μαΐου 2021, 09:53

Η πολυσυζητημένη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έρχεται. Το πώς έρχεται βέβαια είναι ένα άλλο θέμα. Οπως φαίνεται, δεν θα έχει κανένα τιμωρητικό χαρακτήρα –δηλαδή ο ανεπαρκής εκπαιδευτικός δεν θα έχει καμία επίπτωση–, ενώ αντιθέτως το δέλεαρ προς τους δασκάλους και τους καθηγητές (και τις συνδικαλιστικές ενώσεις τους) θα είναι οικονομικό: η θετική αξιολόγηση συνδέεται με αύξηση στις απολαβές τους!

Αυτό αποκάλυψαν «Τα Νέα» της Τετάρτης, καθώς το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να παρουσιάσει το σχετικό νομοσχέδιο στο υπουργικό συμβούλιο της Δευτέρας, ενώ η Νίκη Κεραμέως έχει καλέσει την Παρασκευή τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών για ενημέρωση.

Είναι προφανές ότι από το υπουργείο Παιδείας προσπαθούν να κάμψουν τις διαχρονικές ενστάσεις και αντιδράσεις των εκπαιδευτικών που συστηματικά είναι κατά της αξιολόγησής τους. Ηδη εξάλλου το γεγονός ότι το νομοσχέδιο έρχεται πιο κοντά είναι τρόπον τινά ένας αιφνιδιασμός τους, καθώς ανέμεναν ότι θα τους απασχολήσει το θέμα από το φθινόπωρο.

Οπως γράφει στο ρεπορτάζ της η Μάρνυ Παπαματθαίου, το νομοσχέδιο που αναμένεται να έλθει στη Βουλή μέσα στο καλοκαίρι προβλέπει αξιολόγηση με μπόνους, διπλό ρόλο αποτίμησης του έργου των δασκάλων και των καθηγητών από διευθυντές και σχολικούς συμβούλους (θεσμός που επανέρχεται), αλλά και ενεργή συμμετοχή στη διαδικασία ακόμη και των μαθητών –δηλαδή έφηβοι θα κρίνουν αν ο εκπαιδευτικός είναι καλός ή κακός…

Σύμφωνα με το εν λόγω ρεπορτάζ, η διαδικασία αξιολόγησης θα προβλέπει επιβράβευση όσων «αριστεύουν», κάτι που  μεταφράζεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, σε ειδικά μπόνους (οικονομικά ή και άλλα).

Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα γίνεται από τον διευθυντή και τον (νέο) σχολικό σύμβουλο, ενώ το πρώτο χρονικό διάστημα της επόμενης σχολικής χρονιάς θα αξιοποιηθεί για ειδικά ενημερωτικά σεμινάρια στα σχολεία. Την ίδια περίοδο, θα ξεκινήσει οργανωμένα και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με βάση την οποία θα καθοριστούν και οι πρώτες εκθέσεις αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση αφορά 180.000 εκπαιδευτικούς, ενώ θα γίνεται και ετήσια καταγραφή επιδόσεων στα σχολεία. Η διαδικασία θα γίνει σε δύο φάσεις: συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης και διαμορφωτική αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη βελτίωση της απόδοσής τους. Κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, θα εκτιμάται το ακαδημαϊκό του προφίλ και τα μέσα που χρησιμοποιεί στη διδασκαλία του (νέες τεχνολογίες, μέθοδοι συνεργατικής κ.λπ.). Από την πλευρά τους, οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στις αρμοδιότητές τους και θα παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών στις τάξεις.

Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται, μεταξύ άλλων, με κριτήρια:

– Το εκπαιδευτικό περιβάλλον. Διαπροσωπικές σχέσεις, παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη, οργάνωση της τάξης.

– Τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας. Αντίληψη των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών και διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας, διδακτικούς στόχους, διδακτικές επιλογές, διεξαγωγή της διδασκαλίας και αξιολόγηση των μαθητών.

– Την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια. Τυπικές υποχρεώσεις, συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού.

– Την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη. Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News