385
|

Το πανάκριβο και ασύστολο ρουσφέτι του Σπίρτζη

Το πανάκριβο και ασύστολο ρουσφέτι του Σπίρτζη

Ο Χρήστος Σπίρτζης εκφωνεί ομιλία στο Καπανδρίτι. Στο ακροατήριο του βρίσκονται πολίτες της Βορειοανατολικής Αττικής, από τον Ωρωπό και τον Βαρνάβα. Ψηφοφόροι της εκλογικής του περιφέρειας. «Δεν θα πληρώνετε διόδια ως το 2022, μέχρι να ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης» τους λέει. Το «Δεν πληρώνω», που τόσο στήριξε ο υπουργός ακόμα και στις αίθουσες των δικαστηρίων, ακούει ότι ο αγώνας του δικαιώθηκε.

Από την Πέμπτη, λοιπόν, οι κάτοικοι του Ωρωπού και του Βαρνάβα θα διέρχονται δωρεάν από τα διόδια Αφιδνών, αλλά και τα πλευρικά που βρίσκονται στην περιοχή τους. Μέχρι σήμερα είχαν έκπτωση 35% επειδή δεν ολοκληρώθηκε ο εκσυγχρονισμός του εναλλακτικού τοπικού δικτύου. Περίπου 3.000 άνθρωποι έκαναν χρήση της ευεργετικής ρύθμισης και προμηθεύτηκαν τις συσκευές αυτόματης διέλευσης, πληρώνοντας χαμηλότερο τέλος διοδίων. Τώρα όμως όλοι οι κάτοικοι θα μπορούν να διέρχονται όσες φορές θέλουν από τα διόδια εντελώς δωρεάν.

Θα μπορούσατε να πείτε ότι ήταν δίκαιο και έγινε πράξη. Όχι ακριβώς. Διότι το κόστος των διελεύσεων θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, από τον οποίο αποζημιώνεται η κατασκευάστρια εταιρεία που εκμεταλλεύεται τον δρόμο. Κοινώς, ο έλληνας φορολογούμενος καλείται να πληρώσει το ρουσφέτι του Χρήστου Σπίρτζη προς τους ψηφοφόρους του. Και όχι, δεν υπάρχει περίπτωση το κράτος να μην πληρώσει για τις διελεύσεις. Κάτι τέτοιο προβλέπεται ρητά από τη σύμβαση παραχώρησης του δρόμου και, εκτός των άλλων, είναι όρος και των τραπεζών που χρηματοδότησαν το έργο.

Σε τι ύψος θα φτάσει το κόστος για το ρουσφέτι του Σπίρτζη; Άγνωστο. Ωστόσο, για να έχετε μία τάξη μεγέθους, από τον κρατικό προϋπολογισμό εκταμιεύονται ετησίως 10-15 εκατ. ευρώ προκειμένου να μην τοποθετηθούν πλευρικοί σταθμοί στην Βαρυμπόμπη και στον Άγιο Στέφανο — έργο Σπίρτζη και αυτό. Ο οποίος έσπευσε να ενημερώσει τους ψηφοφόρους του για τα καλά νέα, αλλά όχι και τους φορολογούμενους για τα δυσάρεστα.

Το ρουσφέτι έχει διάρκεια μέχρι το 2022 όταν, υποτίθεται, θα λειτουργήσει το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα χρέωσης. Όμως είναι να απορείς αν θα υπάρξει υπουργός που θα πάει στον Ωρωπό και στον Βαρνάβα για να τους πει ότι θα πληρώνουν για κάτι που έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν δωρεάν. Θα αστειεύεστε. Εκεί, άλλωστε, είναι και η κοιτίδα του «Δεν πληρώνω». Θα ξαναβγούν στους δρόμους με μπροστάρη τον Σπίρτζη.

Μέχρι τότε, μπορούν και άλλοι να διεκδικήσουν αντίστοιχες ρυθμίσεις. Ας πούμε οι κάτοικοι των Μεγάρων να μην πληρώνουν τα διόδια της Ελευσίνας. Βούληση χρειάζεται και, κυρίως, υπουργό Μεταφορών που να εκλέγεται στη συγκεκριμένη περιφέρεια.