381
Ο εκτροχιασμένος συρμός που εμβόλισε το κτίριο του ΟΣΕ στο Αδενδρο με αποτέλεσμα τρεις νεκρούς | Konstantinos Tsakalidis / SOOC

«Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες», Νο 2

Ο εκτροχιασμένος συρμός που εμβόλισε το κτίριο του ΟΣΕ στο Αδενδρο με αποτέλεσμα τρεις νεκρούς
|Konstantinos Tsakalidis / SOOC

«Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες», Νο 2

Γράφαμε την 1η Μαΐου (εδώ) για τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, ενόψει της έναρξης λειτουργίας των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα εκτελούν το Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες. Μάλιστα, το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο έγινε την περασμένη εβδομάδα κι από το πρωί της Δευτέρας είναι προγραμματισμένα κι εκτελούνται τα κανονικά δρομολόγια.

Στις 4 Μαΐου έγινε ένα φρικτό δυστύχημα στον Άγιο Γεώργιο Ημαθίας. Επιβατικό αυτοκίνητο συγκρούστηκε σε αφύλακτη σιδηροδρομική διάβαση με τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Φλώρινα. Σκοτώθηκαν δύο άνθρωποι.

Το πρωί του Σαββάτου 18 Μαΐου έγινε ένα ακόμη δυστύχημα με τρένο. Στις 7:45, οδηγός δικύκλου παρασύρθηκε στο Παλαιοχώρι Ημαθίας από την αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Φλώρινα. Η διάβαση ήταν αφύλακτη και οι μπάρες στο συγκεκριμένο σημείο δεν λειτουργούσαν εδώ και χρόνια.

Τον Μάιο του 2017 είχε γίνει το δυστύχημα στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη στο Άδενδρο, με τον εκτροχιασμό του τρένου και την πρόσκρουση σε κτίριο του ΟΣΕ και τρεις νεκρούς.

Πέρσι, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ είχε πραγματοποιήσει στάση εργασίας του προσωπικού που απασχολείται στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης και στις εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, και συγκεκριμένα στις γραμμές Θεσσαλονίκη – Λάρισα, Θεσσαλονίκη – Φλώρινα και Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, αναφέροντας ότι:

«Ενόψει της συμπλήρωσης ενός έτους από το τραγικό δυστύχημα εκτροχιασμού αμαξοστοιχίας στο Άδενδρο, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους οι συνάδελφοι Ματθαίος Καλόπουλος, Αριστείδης Καλαμπαλίκης και ο συμπολίτης μας Δημήτρης Μικρόπουλος, διαμαρτυρόμαστε έντονα για την απειλούμενη διατάραξη της υγείας και της ασφάλειάς μας εξαιτίας της πρωτοφανούς έλλειψης υποδομών και συγκεκριμένα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, παρά τη δαπάνη εκατομμυρίων ευρώ και σας καλούμε να λάβετε όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειάς μας».

Έχει αλλάξει κάτι έκτοτε; Μετά το Άδενδρο, σιδηροδρομικός ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Φλώρινα μου είχε πει ότι πρόκειται περί πολύ επικίνδυνης διαδρομής. Δεν υπάρχει σήμανση, ενώ κανείς δεν φροντίζει για την κοπή των χόρτων, τα οποία εμποδίζουν την ορατότητα. «Πρέπει να έρθεις να δεις σε τι συνθήκες οδηγούμε. Θα τρομάξεις», μου είχε πει χαρακτηριστικά.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει, μέχρι στιγμής, εκδώσει ανακοινώσεις για τα δύο δυστυχήματα. Είναι συμπτωματικό ότι έγιναν και τα δυο στην ίδια διαδρομή; Ανησυχεί κάποιος για αυτά; Επηρεάζει καθόλου η κόντρα ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

Ή μήπως η «δόξα» του «Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 55 λεπτά» επισκιάζει τα πάντα;