642
H υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στη Βουλή. Αυτά που έχει να διορθώσει είναι πάρα πολλά... | INTIMENEWS/ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Εγκλήματα, βοήθεια κυρία Κεραμέως!

Ρέα Βιτάλη Ρέα Βιτάλη 6 Οκτωβρίου 2019, 00:05
H υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στη Βουλή. Αυτά που έχει να διορθώσει είναι πάρα πολλά...
|INTIMENEWS/ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Εγκλήματα, βοήθεια κυρία Κεραμέως!

Ρέα Βιτάλη Ρέα Βιτάλη 6 Οκτωβρίου 2019, 00:05

«Εχω επάνω μου σουγιά γιατί φοβάμαι τους μαθητές». Μετά χαμηλώνει ο τόνος της φωνής του «Ξέρετε, τα παιδιά μπορεί να γίνουν πολύ άγρια». Αλλά το φάντασμα του φόβου αν κατακλύσει το μέσα σου, τρέχει ατάκτως το μυαλό σου σε άγρια μονοπάτια: «Πέρσι ήμουν σε ένα άλλο σχολείο. Εκεί ο διευθυντής μού έλεγε συνέχεια, ότι θα με πλακώσει στις μπουνιές και φοβόμουν».

Τα λόγια αυτά είναι ενός 67χρονου καθηγητή. Που οδηγήθηκε στο αυτόφωρο γιατί απείλησε μαθητή του, κρατώντας ως ασπίδα τον σουγιά του: «Αν έρθεις αύριο θα σε σκοτώσω».

Λόγια ενός ανθρώπου με χαλασμένα φρένα; Μεταξύ μας, ντρέπομαι και που μεταφέρω τους δαίμονες του. Ντρέπομαι και που είδα το πρόσωπό του. Τόσο γλυκό! Πότε μπερδεύτηκε; Νοιώθω ότι τον ξεγυμνώνω και τον πετάω απροστάτευτο βορά σε θηριώδη κοινωνία. Να τον εξευτελίσει, να τον γιουχάρει, να τον κοροϊδέψει προσμετρώντας τον, σε ποια άραγε κατηγορία πολιτών; Στους υγιείς; Μήπως ο άνθρωπος αυτός που τρέμει και τη σκιά του, χρίζει εξέτασης; Ισως θεραπείας; Πώς του παραδίδουμε την ακραία ευθύνη της επαφής, της μόρφωσης των παιδιών μας ενώ έχει δικά του θέματα;

Για πολλά ντρέπομαι σε αυτή την ιστορία που μεταδόθηκε στον τηλεοπτικό και ημερήσιο Τύπο. Το περιστατικό καταγράφηκε μόλις προχθές, ήτοι 2019, αλλά (αυτό το εγκληματικό, το σιχαμένο «αλλά» μιας χώρας που ο συνδικαλισμός της γίνεται βρόγχος) η αρχή αντίστοιχων, περίεργων περιστατικών από τον ίδιο άνθρωπο, σημειώνεται το 2015. Τέσσερα ολόκληρα χρόνια! «Τρεις ΕΔΕ (Ενορκη Διοικητική Εξέταση) και πλέον το θέμα είχε σκαλώσει στην Περιφέρεια» λέει ο διευθυντής εννοώντας την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Μετρήστε τα χρόνια να περνούν, τον κίνδυνο να μεγαλώνει, τα ρίσκα να φοβερίζουν, μαθητές να ανησυχούν αλλά και να εξοικειώνονται και ενδεχομένως να διασκεδάζουν παίζοντας με τη φωτιά, ένας άνθρωπος να διαπομπεύεται, διευθυντές να σκαρφίζονται διέξοδο, σχολεία να εναλλάσσονται, παραλαμβάνοντας και μετά κλωτσώντας στο επόμενο σχολείο το πρόβλημα, λες και δια του κλώτσου κάποτε θα λυθεί…

«Τέσσερα χρόνια, τρεις ΕΔΕ και το θέμα σκάλωσε στην Περιφέρεια». Ολα ελεφαντινά βραδυκίνητα, όλα ύποπτα «ανυποψίαστα» αρκεί, να μη χαλάσουμε το «σύστημα». Να μην του χαράξουμε την παραμικρή σχισμή και ακολουθήσουν δραματικότερα…

Αξιολογήσεις, για παράδειγμα! Υποτίθεται ότι οι διδάσκοντες, τα πρώτα δυο χρόνια είναι σε δοκιμαστική περίοδο. Τι σόι δοκιμαστική; Ποιος έχει την ευθύνη να τους επιτηρεί; Κοροϊδευόμαστε; Η Αννα Διαμαντοπούλου, εμβληματική υπουργός Παιδείας, στον ν. 3848/10 για πρώτη φορά είχε εισάγει τον ρόλο του μέντορα. Δηλαδή, επί δύο χρόνια κάποιος αναλαμβάνει να παρακολουθεί τον διδάσκοντα και αναφέρει ενυπόγραφα τις εντυπώσεις που αποκόμισε. Αλλά όπως γνωρίζετε, όλα αυτά θριαμβευτικά υπερψηφίστηκαν και εν συνεχεία υπέρ-ακυρώθηκαν από τα «φιλικά» κόμματα, για να τοποθετήσουν και την ταφόπλακα οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.

Η νέα υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε πρόχειρη ανάγνωση κινήσεων, έδειξε εξαιρετικά αντανακλαστικά. Ο καθηγητής απομακρύνθηκε από το σχολείο. Αλλά τελειώνει έτσι το πρόβλημα;

Πρέπει να βγάζουμε όλες τις παραμέτρους στο φως. Να ξεμπροστιάζουμε τις αδυναμίες, για να ανακτήσουμε δυνάμεις να κτίσουμε υγιείς θεσμούς. Με μερεμέτια δεν κλείνουν αιώνιες τρύπες. Επί της ουσίας, όλοι έχουν δεμένα χέρια. Στην περίπτωσή μας την κατάσταση «έσωσε» το Αυτόφωρο. Η αλήθεια είναι, ότι αν ο διευθυντής καταγγείλει κάτι ανάρμοστο που παρατηρεί σε συμπεριφορά καθηγητή -όπως και έχει δικαίωμα- ο καθηγητής στη συνέχεια μπορεί να του κάνει αγωγή, ότι τον έθιξε. Και περνάει πάλι από επιτροπή που συνήθως τον δικαιώνει, γιατί ο φόβος φυλάει τα έρημα και η ευθυνοφοβία τα ακόμα πιο έρημα. Και μπορεί να βρεθεί ο διευθυντής, να πληρώνει κι όλας τον καθηγητή. Να γιατί ως λύση ο κλώτσος!

Δυστυχώς, δεν υπάρχουν ακριβείς στατιστικές αλλά συνομιλώντας με επαΐοντες έμαθα, ότι ένα 6-8% εμπίπτει στην κατηγορία αδυνατούντων να διδάσκουν και υπάρχει θεσμικό κενό για την απομάκρυνσή τους. Στην Κύπρο, σε κάθε σχολείο υπάρχει τριμελής επιτροπή η οποία εισακούεται και ενεργούν αυτόματα. Στα καθ΄ημάς; «Τέσσερα χρόνια, τρεις ΕΔΕ και σκαλώσαμε στην Περιφέρεια….».

Εγκατοικούμε γελοία «προφυλαγμένοι», περίκλειστοι εντός των τειχών συστήματος που δεν διανοείται την εξέταση, την αξιολόγηση. Ενα σύστημα που εξευτελίζει… Επιτρέψτε μου, και τον συγκεκριμένο καθηγητή. Κυρία υπουργέ, μακάρι να ενεργήσετε εις βάθος και ως για υπέρ επείγον. Αν όχι εσείς, ποιος; Αν όχι τώρα, πότε;