Τρέμε, Bugatti: Ενα ηλεκτρικό μόλις πλησίασε το ρεκόρ τελικής ταχύτητας
Τρέμε, Bugatti: Ενα ηλεκτρικό μόλις πλησίασε το ρεκόρ τελικής ταχύτητας
Aν μεγαλώσατε στα 2000s, τότε η ιδέα του «ταχύτερου αυτοκινήτου στον κόσμο» ήταν συνυφασμένη με ένα Bugatti. Ηταν τότε που το πιο ακριβό παρακλάδι της Volkswagen (ναι, σε αυτήν ανήκει η Bugatti και, με την ευκαιρία, τι αντίθεση μεταξύ του «αυτοκινήτου του λαού» και του «αυτοκινήτου των σεΐχηδων») γέμιζε τους τίτλους. Μαζί και τα βίντεο με τις κόντρες μεταξύ ενός Bugatti Veyron και μαχητικών αεροπλάνων – προτού απογειωθούν, εννοείται.
Στα πιο πρόσφατα χρόνια, το 2019, ένα προπαραγωγής Bugatti Chiron «έγραψε» κάποια 490,484 χλμ./ώ. Ή αλλιώς, το επίσης πιασάρικο πέραν των 300 μιλίων την ώρα. Η όλη διαδικασία απαιτούσε τη μέγιστη αυτοσυγκέντρωση. καθώς το Bugatti κάλυπτε 136 μέτρα ανά δευτερόλεπτο.

Για την εταιρεία ήταν μια κομβική στιγμή. Οπως είχε πει ο CEO της, «αυτή ήταν η τελευταία φορά για εμάς. Η Bugatti θα γραφτεί στην Ιστορία ως το πρώτο αυτοκίνητο που ξεπέρασε τα 300 μίλια την ώρα. Και θα μείνει ως τέτοιο για πάντα». Η δήλωση είχε λογική: η Bugatti, έχοντας αποδείξει πολλές φορές ότι κατασκευάζει τα ταχύτερα αυτοκίνητα στον πλανήτη, αποσύρθηκε από τον ανταγωνισμό για το ποιος φτιάχνει τα γρηγορότερα.
Πάντως, αυτές τις μέρες, στις 8 Αυγούστου, ένα νέο ηλεκτρικό της YangWang, που και αυτή, αντίστοιχα, είναι παρακλάδι της κινεζικής BYD, «έγραψε» το νέο παγκόσμιο ρεκόρ τελικής ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, σημείωσε 472,41 χλμ./ώ. στην πίστα δοκιμών ATP (Automotive Testing Papenburg), στη Γερμανία.

Το U9 Track Edition, όπως είναι το βαφτιστικό του, διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος άνω των 3.000 ίππων. Οπως υποστηρίζει η εταιρεία, «διαβάζει σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση της επιφάνειας του οδοστρώματος, ρυθμίζοντας τη ροπή σε κάθε τροχό με πολύ υψηλή συχνότητα, που υπερβαίνει τις 100 φορές ανά δευτερόλεπτο. Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες διατηρεί τον πλήρη έλεγχο του αμαξώματος, χωρίς ολίσθηση των τροχών ή απώλεια πρόσφυσης». Εντάξει, το πιστεύουμε, δεν θα είναι και το πιο εύκολο να βρίσκεσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει τα 500 χλμ./ώ., όσο χώρο κι αν έχεις μπροστά σου.
Υ.Γ.: Στις σχετικές λίστες των αυτοκινήτων με τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες υπάρχουν και άλλα πέραν του Bugatti, όπως το Koenigsegg Jesko Absolut (499 χλμ./ώ.) ή το SSC Tuarata (475 χλμ./ώ.). Ωστόσο υπάρχουν διάφορες αντιλογίες σχετικά με την επιβεβαίωση των παραπάνω ταχυτήτων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
