1642
Εκτός από κορυφαία στα charts της ποπ η Ριάνα αποδείχτηκε σπουδαία και στις μπίζνες | Photo by Tim P. Whitby/Getty Images/ Shutterstock/ CreativeProtagon

Ριάνα: επιχειρηματίας και δισεκατομμυριούχος

Protagon Team Protagon Team 13 Αυγούστου 2021, 18:45
Εκτός από κορυφαία στα charts της ποπ η Ριάνα αποδείχτηκε σπουδαία και στις μπίζνες
|Photo by Tim P. Whitby/Getty Images/ Shutterstock/ CreativeProtagon

Ριάνα: επιχειρηματίας και δισεκατομμυριούχος

Protagon Team Protagon Team 13 Αυγούστου 2021, 18:45

Η Ριάνα είναι πλέον επίσημα δισεκατομμυριούχος, η πιο πλούσια τραγουδίστρια του κόσμου, και  δεύτερη πιο πλούσια γυναίκα μετά την Οπρα Γουίνφρεϊ  στην βιομηχανία της ψυχαγωγίας:  σύμφωνα με το Forbes η περιουσία της ανέρχεται στα 1,7 δισ. δολάρια (1,5 δισ. ευρώ) που προέρχεται όχι από συναυλίες και δίσκους αλλά από τα καλλυντικά της.

Η ποπ σταρ από τα Μπαρμπέιντος κατέχει το 50% στην εταιρεία καλλυντικών Fenty Beauty by Rihanna η οποία της αποδίδει περίπου  1,4 δισ. δολάρια ( 1,2 δισ ευρώ) ενώ τα υπόλοιπα έσοδά της προέρχονται από την εταιρεία εσωρούχων Savage X Fenty, η αξία της οποίας ανέρχεται στα 270 εκατ. δολάρια (230 εκατ. ευρώ) και την καριέρα της στη μουσική και τον κινηματογράφο.

Η Ριάνα δεν ξέχασε καμιά απόχρωση επιδερμίδας σχεδιάζοντας το μέικαπ της

Η 33χρονη καλλονή, που κατάφερε να εκτοξευθεί στην κορυφή της μουσικής βιομηχανίας, το 2017 ίδρυσε την εταιρεία προϊόντων μακιγιάζ Fenty Beauty by Rihanna  σε συνεργασία με την όμιλο ειδών πολυτελείας LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton). Πρόσφατα κυκλοφόρησε και το πρώτο της άρωμα. Πού οφείλεται η τρομερή επιτυχία της;

Οι Μάνις Πάντι και Λίντσεϊ Μπράουν, ρεπόρτερ του  Radio 1 Newsbeat, μίλησαν με ειδικούς ομορφιάς και αποκαλύπτουν στο BBC τα μυστικά της:

Διαφορετικότητα χωρίς όρια

Η Ριάνα έχει δηλώσει ότι στόχος της Fenty ήταν να απευθυνθεί σε «κάθε τύπο γυναίκας» με «όλους τους τόνους της επιδερμίδας». «Για κάθε προϊόν έλεγα: ” Πρέπει να υπάρχει κάτι για ένα κορίτσι με σκούρο δέρμα, πρέπει να υπάρχει κάτι για ένα πραγματικά χλωμό κορίτσι, πρέπει να υπάρχει κάτι ενδιάμεσo”», είχε πει η σταρ στο Refinery29, το 2017 όταν λάνσαρε τα προϊόντα της.

Με τις εταιρείες της, εσωρούχων SavageXFenty και μακιγιάζ Fenty Beauty η Ριάνα αποδείχτηκε εξαιρετική επιχειρηματίας (Facebook/Rihanna)

Αυτή η δέσμευση είναι κάτι που ξεχωρίζει, σύμφωνα με την συντάκτρια ομορφιάς Τζέσικα Μόργκαν. Η Ριάνα προσέγγισε τη διαφορετικότητα χωρίς όρια, εξασφαλίζοντας ένα μεγάλο εύρος αποχρώσεων σε όλα τα προϊόντα της, που πρόσβαση σε όλους, λέει στο BBC.

Το μέικαπ Fenty προσφέρεται σήμερα σε 50 αποχρώσεις, οδήγησε, μάλιστα, στο λεγόμενο «Fenty effect», αφού οι αντίπαλες μάρκες διεύρυναν την γκάμα των αποχρώσεών τους στα προϊόντα μακιγιάζ. Ηταν ένα «επαναστατικό» προϊόν το 2017 όταν κυκλοφόρησε, λέει η Μόργκαν που χρησιμοποιεί και η ίδια το συγκεκριμένο μέικ-απ και αποκαλύπτει ότι επιτέλους βρήκε την απόχρωση που ταιριάζει ακριβώς στην επιδερμίδα της. Λέει ακόμη ότι «και άλλες μάρκες έχουν υποστηρίξει τη διαφορετικότητα, αλλά αυτό που έφερε η Fenty ήταν  πραγματικά κάτι φρέσκο».

Και δεν έφερε μόνο πιο σκούρες αποχρώσεις. Η Ριάνα έδωσε σημασία και στις «χλωμές αδελφές», επισημαίνει στο BBC η Τσάιναζο Ουφοδιάμα, οικοδέσποινα του podcast Unpretty, που θυμάται μερικές πολύ χλωμές φίλες της και την πορτοκαλί απόχρωση που είχε το μακιγιάζ τους.

Τα προϊοντα μακιγιάζ Fenty beauty δεν απευθύνονται μόνο σε γυναίκες 

Η Fenty, εξάλλου, ήταν μία από τις πρώτες μάρκες με προϊόντα μακιγιάζ, όχι αποκλειστικά για γυναίκες. Εκτοτε «Η ιδέα τα προϊόντα ομορφιάς και τα αρώματα να μην στοχεύουν μόνο ένα συγκεκριμένο φύλο έχει απογειωθεί πραγματικά», λέει στο BBC η συντάκτρια ομορφιάς Αμπερ Γκράφλαντ. «Η παλιομοδίτικη ιδέα καταστημάτων ομορφιάς για εύπορες γυναίκες μιας συγκεκριμένης ηλικίας έχει πεθάνει και είναι θαμμένη»…

Η συνεχής άνοδος της Fenty Beauty

Το 2017, η σταρ παρουσίασε τα Fenty Beauty ταυτόχρονα σε 1.600 καταστήματα σε 17 χώρες. Και σύμφωνα με πληροφορίες του Forbes, τις πρώτες 40 ημέρες η εταιρεία κέρδισε 100 εκατ. δολάρια (85 εκατ. ευρώ). Μάλιστα κερδίζει περισσότερα χρήματα από άλλες μάρκες ομορφιάς, που δημιουργήθηκαν από διασημότητες, όπως οι Kylie Cosmetics της Κάιλι Τζένερ, KKW Beauty της Κιμ Καρντάσιαν και Honest Company της Τζέσικα Αλμπα.

Η Ριάνα προωθεί η ίδια τα προϊόντα της (Facebook/Rihanna)

Το μέικ-απ της Fenty δεν είναι το φθηνότερο της αγοράς, ωστόσο ένα από τα μυστικά της επιτυχίας του είναι ότι το βρίσκεις σχεδόν παντού, π.χ. στο Ηνωμένο Βασίλειο ακόμη και στα καταστήματα της αλυσίδας Boots και στην Ελλάδα στα Sephora, οπότε αν ψάχνεις κάποια συγκεκριμένη απόχρωση, δεν χρειάζεται να κάνεις ολόκληρο ταξίδι για να βρεις το κατάστημα, που την πουλάει ούτε δοκιμές από μάρκα σε μάρκα. Πας απλά στο ράφι της Fenty και βρίσκεις αυτό που θέλεις .

Cruelty free εταιρική ηθική

Η ιστοσελίδα της Fenty Beauty αναφέρει ότι είναι μάρκα cruelty free καλλυντικών: δεν δοκιμάζει προϊόντα ή συστατικά σε ζώα. H Αμπερ Γκράφλαντ λέει ότι «είναι πραγματικά πρωτοπόρος» κάνοντας κάτι που δεν έκαναν εγκαίρως μεγαλύτερες μάρκες, επισημαίνοντας ότι σήμερα οι καταναλωτές «είναι πιο ενημερωμένοι από ποτέ. Αγοράζουν μόνο ό,τι αγγίζει την καρδιά τους, και δίνουν τα χρήματά τους σαφώς σε μάρκες cruelty free, που υποστηρίζουν τη διαφορετικότητα».

Η Τζέσικα Μόργκαν προσθέτει, ακόμη, ότι η ετικέτα cruelty free είναι μια έξυπνη στρατηγική μάρκετινγκ επειδή κρατάει την εταιρεία μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας για τους αμφισβητίες, που καραδοκούν στα social media, έτοιμοι για επιθέσεις: «Το 2021, δεν υπάρχει δικαιολογία για να μην έχεις όλα αυτά τα ηθικά στοιχεία στα προϊόντα σου», υποστηρίζει.

 «Αισθάνεσαι ότι είσαι μέρος μιας παρέας»

Η στρατηγική της Fenty στα social media την κάνει επίσης να ξεχωρίζει από το πλήθος, επισημαίνει η Τσάιναζο. Το scrolling στο feed της Fenty στο Instagram, της θυμίζει, λέει στο BBC, τις μέρες που ετοιμαζόταν με τις φίλες της για βραδινή έξοδο «και δίναμε η μία στην άλλη το μέικαπ».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη badgalriri (@badgalriri)

Η Ριάνα χρησιμοποιεί τα προϊόντα της με αυθεντικό τρόπο

Η Αμπερ Γκράφλαντ συμφωνεί ότι το παιχνίδι της Fenty στα  social media την έκανε  να λάμψει γιατί «ήταν η πρώτη μάρκα που έκανε πραγματικά κάτι εντελώς διαφορετικό και μίλησε σε μια γενιά νέων με τον τρόπο που ήθελαν να τους μιλήσουν».

Ο παράγοντας Ριάνα

Φυσικά κανείς δεν μπορεί υποτιμήσει τη δύναμη που έχει μια σταρ όπως η Ριάνα  για να κάνει τη εταιρεία της  φαινόμενο επιχειρηματικότητας. Οπως επισημαίνει στο BBC η Τζέσικα Μόργκαν μια γρήγορη ματιά στον λογαριασμό της στο Instagram (με 104 εκατ. ακολούθους…)  δείχνει περισσότερο μακιγιάζ παρά μουσική. Και παρατηρεί ότι οι άνθρωποι αγαπούν τον τη σύνδεσή της με τη μάρκα. Είναι φανερό, λέει, ότι η Ριάνα «χρησιμοποιεί τα προϊόντα και μιλά για αυτά με έναν πραγματικά αυθεντικό τρόπο».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News