413
Η ποιότητα του ύπνου είναι επίσης σημαντική για την καρδιά | Shutterstock

Ποια είναι η καλύτερη ώρα ύπνου για την… καρδιά;

Protagon Team Protagon Team 22 Νοεμβρίου 2021, 17:38
Η ποιότητα του ύπνου είναι επίσης σημαντική για την καρδιά
|Shutterstock

Ποια είναι η καλύτερη ώρα ύπνου για την… καρδιά;

Protagon Team Protagon Team 22 Νοεμβρίου 2021, 17:38

Για τους περισσότερους ανθρώπους, η ώρα του ύπνου είναι αυτή που θα νυστάξουν και θα πέσουν στο κρεβάτι τους. Ωστόσο, ερευνητές υποστηρίζουν ότι στην πραγματικότητα υπάρχει μία ιδανική στιγμή για να μπείτε κάτω από το πάπλωμα για χάρη της καρδιάς σας.

Σύμφωνα με νέα μελέτη που έγινε στη Βρετανία, εάν κάποιος επιθυμεί να προστατέψει την καρδιά του, θα πρέπει να πηγαίνει για ύπνο μεταξύ 10.00 και 11:00 το βράδυ, όπως γράφει η βρετανική Telegraph.

«Η μελέτη μας δείχνει ότι η καλύτερη ώρα για ύπνο βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο σημείο του εικοσιτετράωρου κύκλου του οργανισμού. Μάλιστα, όποιος αποκλίνει από αυτές τις ώρες, μπορεί να κάνει κακό στην υγεία του», διατείνεται ο δρ Ντέιβις Πλανς, υπεύθυνος της μελέτης και καθηγητής στο Νευροεπιστημών στο Πανεπιστήμιο του Εξτερ.

«Η πιο επικίνδυνη ώρα για ύπνο, όπως φάνηκε από την έρευνα, ήταν μετά τα μεσάνυχτα, για λόγους ρύθμισης των ορμονών και του βιολογικού μας ρολογιού», συμπληρώνει ο ίδιος.

Ο οργανισμός μας έχει ένα εσωτερικό 24ωρο ρολόι και ο μηχανισμός του ονομάζεται κιρκαδικός ρυθμός. Αυτό ρυθμίζει πολλές σωματικές και ψυχολογικές λειτουργίες.

«Αν και δεν μπορούμε στην παρούσα φάση να αποδείξουμε ότι υπάρχει αιτιολογική σχέση, τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι όταν κάποιος πέφτει για ύπνο αρκετά νωρίς ή πολύ αργά, τότε μπορεί πιο εύκολα να διαταράξει το βιολογικό του ρολόι, κάτι που θα έχει αρνητική επίδραση και στην ομαλή καρδιακή λειτουργία», προσθέτει ο δρ Πλανς.

Η σπουδαιότητα της σωστής ώρας ύπνου

Στη μελέτη συμμετείχαν 88.000 άτομα ηλικίας από 43 έως 79 ετών, τα οποία συμφώνησαν να συλλέξουν δεδομένα για την ώρα που κοιμούνται και ξυπνούν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Παράλληλα, είχαν συμπληρώσει φόρμα με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους, τον τρόπο ζωής τους, την υγεία και τη φυσική τους κατάσταση.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές παρακολούθησαν τους εθελοντές για 5,7 χρόνια, προκειμένου να διαπιστώσουν αν εκδήλωσαν καρδιαγγειακές παθήσεις, όπως καρδιακή ανεπάρκεια, χρόνια ισχαιμική καρδιοπάθεια, εγκεφαλικό επεισόδιο κ.λπ.

Οπως αποκάλυψαν, 3% των συμμετεχόντων στη μελέτη ανέπτυξαν κάποια καρδιαγγειακή νόσο. Η συχνότητα εμφάνισης ήταν υψηλότερη σε όσους έπεφταν για ύπνο τα μεσάνυχτα ή αργότερα και χαμηλή σε όσους συνήθιζαν να κοιμούνται μεταξύ 10:00 και 11:00 το βράδυ.

Συγκεκριμένα, οι ειδικοί παρατήρησαν ότι είχαν:
  • 25% μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου όσοι έπεφταν για ύπνο μετά τα μεσάνυχτα
  • 12% μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων όσοι συνήθιζαν να κοιμούνται μεταξύ 11:00 με 12:00 το βράδυ
  • 24% μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων όσοι κοιμόνταν πριν τις 10:00 το βράδυ

Η σύνδεση μεταξύ της ώρας έναρξης του ύπνου και του καρδιαγγειακού κινδύνου ήταν ακόμη πιο έντονη στις γυναίκες, σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα.

H μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση European Heart Journal.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News