1048
Η Κιμ Καρντάσιαν σόκαρε και πάλι με την εξαιρετικά λεπτή μέση της στο Met Gala 2024. Δεξιά, καρέ από την ετοιμασία της | Vogue/YouTube/GettyImages

Met Gala 2024: Σοκ και δέος για τους εξωφρενικούς κορσέδες

Η Κιμ Καρντάσιαν σόκαρε και πάλι με την εξαιρετικά λεπτή μέση της στο Met Gala 2024. Δεξιά, καρέ από την ετοιμασία της
|Vogue/YouTube/GettyImages

Met Gala 2024: Σοκ και δέος για τους εξωφρενικούς κορσέδες

Οι εμφανίσεις των διάσημων σταρ στο Met Gala προκαλούν κάθε χρόνο τρομερό θόρυβο, αντιπαραθέσεις, ακόμη και θεωρίες συνομωσίας. Αυτό δεν θα μπορούσε να μην επαναληφθεί και φέτος. Μάλιστα, η «συνήθης ύποπτη» Κιμ Καρντάσιαν προκάλεσε για άλλη μια φορά αίσθηση με τη σοκαριστικά λεπτή μέση της. Αλλά η αμερικανίδα επιχειρηματίας και βασίλισσα των ριάλιτι είναι μαθημένη, τόσο από τους πόνους του κορσέ όσο και από τα καυστικά σχόλια, τα οποία μάλλον επιζητά με κάθε τρόπο.

Πριν από δύο χρόνια, στο Met Gala του 2022, η Καρντάσιαν είχε κατηγορηθεί ότι κατέστρεψε ένα ιστορικό φόρεμα της Μέριλιν Μονρόε στην προσπάθειά της να χωρέσει μέσα εκεί την πληθωρική σιλουέτα της. Ακόμη παλαιότερα, δε, το 2019, κάτω από το φόρεμα του Thierry Mugler (ήταν εμπνευσμένο από το wet look της Σοφία Λόρεν στην ταινία «Το Παιδί και το Δελφίνι») χρειάστηκε να φορέσει έναν τόσο στενό κορσέ, ώστε δεν μπορούσε καν να καθίσει (πόσο μάλλον να πάει στην τουαλέτα…).

Oι πόνοι που της προκαλούσε ο κορσές του εμβληματικού μετρ του είδους Mister Pearl ήταν αφόρητοι. Χρειάστηκε μάλιστα να κάνει ειδικά μαθήματα αναπνοής: «Ποτέ στη ζωή μου δεν έχω πονέσει τόσο πολύ» αποκάλυψε λίγο αργότερα στο περιοδικό της Wall Street Journal, ενώ απέρριψε και τις φήμες που την ήθελαν να έχει αφαιρέσει μερικά πλευρά με χειρουργική επέμβαση, λέγοντας: «Δεν ξέρω καν αν είναι εφικτό κάτι τέτοιο».

Ανάλογες εικασίες διατυπώθηκαν και φέτος στο διαδίκτυο, ενώ έξαλλες αντιδράσεις προκάλεσε ένα βίντεο της Vogue που δείχνει τη 43χρονη Καρντάσιαν σε κατάσταση πανικού, να παλεύει να αναπνεύσει προσπαθώντας να χωρέσει στην ασημένια τουαλέτα του Maison Margiela, που σχεδίασε ειδικά για εκείνη ο Τζον Γκαλιάνο.

Οταν ρωτήθηκε πώς καταφέρνει να αναπνέει, η σταρ του reality απάντησε: «Είναι… μια μορφή τέχνης. Αλλά το κατάφερα», γράφει στους βρετανικούς Times η Χάριετ Αλεξάντερ. Ωστόσο η Καρντάσιαν δεν ήταν η μόνη διασημότητα που εμφανίστηκε με σιλουέτα-κλεψύδρα στη φετινή εκδήλωση με θέμα «Ο Κήπος του Χρόνου», φορώντας έναν ασφυκτικά στενό κορσέ. Παρόμοιο look υιοθέτησαν και τα μοντέλα Κλοέ Σεβινί και Τζίτζι Χαντίντ, η ράπερ Lizzo και η ηθοποιός Πάμελα Αντερσον.

Πολλοί θαυμαστές και ειδικοί χαρακτήρισαν αυτό το look «γκροτέσκο» και «παράλογο». Η λεζάντα σε ένα βίντεο στο κόκκινο χαλί, με περισσότερες από τέσσερα εκατομμύρια προβολές, αναφέρει «είναι πραγματικά αηδιαστικό», ενώ ένας άλλος σχολιαστής έγραψε: «Είναι μια φρικτή εικόνα γυναικών. Δεν έχετε μάθει ότι αυτή η ακραία “εκπαίδευση της μέσης” είναι φρικτή και σας κάνει κακό

Για το ντεμπούτο της στο Met gala, η Πάμελα Αντερσον, πρέσβειρα των κοσμημάτων Pandora, διάλεξε ένα εντυπωσιακό φόρεμα Oscar de la Renta με ένα faux leather headpiece της Noel Stewart (REUTERS/Andrew Kelly)

Η δρ Ρεμπέκα Σέπερντ, ανώτερη λέκτορας Ανατομίας στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, καταδίκασε το look με άρθρο της στην ιστοσελίδα The Conversation με τίτλο «Ο ακραίος κορσές της Κιμ Καρντάσιαν στο Met Gala είναι τόσο επικίνδυνος όσο και θεαματικός».

«Μια μικροσκοπική μέση μπορεί να έχει τρομερό αντίτιμο» έγραψε η Σέπερντ, περιγράφοντας τους κινδύνους στους οποίους είναι πιθανό να εκτεθούν τα εσωτερικά όργανα, από τους πνεύμονες και την καρδιά μέχρι το πεπτικό σύστημα. «Οι τάσεις της μόδας θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και μαζί με αυτές και οι επιλογές που κάνουμε για το σώμα και την υγεία μας. Το στυλ, ωστόσο, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να επιβαρύνει την ευημερία» τόνισε.

Η ράπερ Lizzo με τουαλέτα και headpiece λουλούδι στο χρώμα του δέρματος , δημιουργία του παρισινού οίκου Weinsanto (REUTERS/Andrew Kelly)

Αλλοι, πάλι, παρατηρεί η Χάριετ Αλεξάντερ στους Times, υπερασπίστηκαν το look ως τέχνη. Η Τζούλια Παπαηλία, για παράδειγμα, μια στυλίστρια με έδρα τη Νέα Υόρκη, περιέγραψε την Καρντάσιαν ως «το όχημα για το όραμα του [δημιουργικού διευθυντή του Maison Margiela] Τζον Γκαλιάνο».

«Το Met Gala έχει να κάνει με τη φαντασία. Εχει να κάνει με τις δημιουργικές ιδέες που εμπνεύει η τέχνη» είπε η Παπαηλία, προσθέτοντας: «Καθώς το Met Gala είναι ήδη απρόσιτο στους “κοινούς θνητούς”, του ταιριάζει ορισμένοι παρευρισκόμενοι να φορούν ρούχα που αντικατοπτρίζουν το απίθανο».

Η ανησυχία των γιατρών χρονολογείται από την ύστερη βικτωριανή εποχή, όταν το στυλ της εξαιρετικά λεπτής μέσης έφτασε στο αποκορύφωμά του – ενώ ήταν γνωστό ότι οι γυναίκες που φορούσαν στενούς κορσέδες υπέφεραν από παραμορφώσεις της σπονδυλικής στήλης, πεπτικές διαταραχές, προβλήματα με τους πνεύμονες, κατάρρευση πλευρών, ακόμη και καρδιακή ανακοπή. Μάλιστα, τον Ιούνιο του 1890, το έγκριτο ιατρικό περιοδικό Lancet δημοσίευσε επιστολή με τις ανησυχίες ενός ειδικού γιατρού και τίτλο «Θάνατος από σφιχτό δέσιμο».

Το μοντέλο Κλοέ Σεβινί, με τη συμβολή της alternative designer Ντιλάρα Φιντικόγλου, μεταμορφώθηκε σε γυναίκα της βικτωριανής εποχής (Jamie McCarthy/Getty Images)

Ωστόσο, ειδικοί λένε τώρα ότι μεγάλο μέρος της ανησυχίας ήταν υπερβολικό μεν, αλλά η χρήση πολύ στενού κορσέ μπορεί να επηρεάσει την πέψη και τους κοιλιακούς μύες. «Γιατροί έλεγαν ότι οι κορσέδες προκαλούσαν καρκίνο, φυματίωση και ότι έκοβαν το συκώτι στη μέση, αλλά δεν υπάρχει απολύτως καμία απόδειξη για όλα αυτά» δήλωσε η δρ Βάλερι Στιλ, διευθύντρια του μουσείου στο Fashion Institute of Technology και συγγραφέας του βιβλίου «The Corset – A Cultural History» .

«Το να φοράς κορσέ όλη μέρα, καθημερινά, δεν είναι εντελώς ακίνδυνο: οι μύες της πλάτης θα αδυνάτιζαν αν τον φορούσες για μεγάλο χρονικό διάστημα και θα μπορούσε να προκαλέσει δυσπεψία και λιποθυμία, αλλά όχι θάνατο. Σχεδόν καμιά, όμως, δεν τον φοράει συνέχεια» πρόσθεσε.

Η Κιμ Καρντάσιαν με την τουαλέτα του Maison Margela που σχεδίασε ειδικά γι’ αυτήν ο Τζον Γκαλιάνο (REUTERS/Andrew Kelly)

Οι κορσέδες έφυγαν από τη μόδα στις αρχές του 1900 και επέστρεψαν για ένα διάστημα τη δεκαετία του 1940 χάρη στο «New Look» του Dior. Οι πανκ τούς ανακάλυψαν και πάλι τη δεκαετία του 1980 και ο Ζαν-Πολ Γκοτιέ τούς αναβίωσε με το μοντέλο του με τους κώνους, το οποίο φόρεσε πρώτη η Μαντόνα.

Ολη αυτή η πρόσφατη διαμάχη για τον κορσέδες, πάντως, μάλλον δεν είναι καθόλου ανεπιθύμητη για την Καρντάσιαν, της οποίας η επωνυμία ρούχων Skims αξίζει τώρα περίπου 4 δισ. δολάρια, σημειώνει στους Times η Χάριετ Αλεξάντερ. Γιατί, όπως παρατήρησε η Νάνσι Ντιλ, ιστορικός μόδας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, η αμερικανίδα επιχειρηματίας «επιδιώκει πάντα απελπισμένα την προσοχή». Και πρόσθεσε ότι «το σήμα κατατεθέν της είναι “δημοσιότητα με κάθε μέσο”».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...