777
| BMW Hellas

John Cooper Works GP: O,τι πιο ισχυρό σε MINI

|BMW Hellas

John Cooper Works GP: O,τι πιο ισχυρό σε MINI

Δίλιτρο, με 306 ίππους, 450 Nm ροπής, επιτάχυνση από 0-100 km/h σε 5,2», τελική 265 km/h, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, μηχανικό μπλοκέ και ενισχύσεις εκεί όπου απαιτούνται, το MINI John Cooper Wokrs GP φαίνεται να είναι το επιθετικό επιστέγασμα πριν την ηλεκτρική αναθεώρηση των πάντων. Τρεις χιλιάδες μόνο κομμάτια. Όποιος προλάβει. Έχει και έγκριση τύπου για το δρόμο. Θα μπορούσες να το πεις και μελλοντικό κλάσικ.

Μαξιμαλισμός και μινιμαλισμός

Πόσο μίνι μπορεί να είναι ένα MINI; Η ερώτηση δεν είναι ακαδημαϊκή. Αφορά το γενικότερο χαρακτήρα ενός μικρού, μίνι αυτοκινήτου που γιγαντώθηκε σε διαστάσεις, ισχύ και σχαρακτήρα. Οι δυνατές εκδόσεις του MINI έχουν το αρχικό γονίδιο του άμεσου, ζωντανού αυτοκινήτου μεγενθυμένες στο έπακρον. Αν έχει ξενερώσει στην πορεία; Το ερώτημα έχει απαντηθεί.

Σύμφωνοι, οι ελαφρά μεγαλύτερες διαστάσεις της τελευταίας γενιάς άμβλυναν μερικά στοιχεία για τον enthusiast. Ταυτόχρονα, όμως, έδωσαν μεγαλύτερο βάθος στο σασί και την ευκολία τού να ζήσεις μαζί του στο κάθε μέρα.

Αν κάποιος θέλει μια επαναφορά στα αρχετυπικά σφιχτά, ούλτρα επιθετικά Μini, τότε τοMINI John Cooper Works GP φαίνεται να την εκφράζει με τον πιο πειστικό τρόπο.

Το MINI John Cooper Works GP είναι η πιο ισχυρή μετανσκάρκωση ενός αυτοκινήτου που επιμένει στο σπορ χαρακτήρα. Παρά τις κακές γλώσσες. Ναι, δεν είναι η μινιατούρα που ήταν κάποτε αλλά και ποιος διάδοχος των κλασικών είναι; Και, μεταξύ μας, δύσκολα θα μπορούσε.

Μ’ αυτά και μ΄αυτά, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της BMW Hellas, «το νέο MINI John Cooper Works GP παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles, πριν δύο εβδομάδες. Επίσης, την περιορισμένη παραγωγή των 3.000 αντιτύπων έχει αναλάβει το εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη. Οι παραδόσεις του σ’ όλο τον κόσμο θα ξεκινήσουν το Μάρτιο του 2020.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
  •  4-κύλινδρος 2.0L κινητήρας με Τεχνολογία MINI TwinPower Turbo, ισχύ 225 kW/306 hp και ροπή 450 Nm
  • 55 kW/75 hp περισσότερη ισχύς από το MINI John Cooper Works
  • Επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 5,2 δεύτερα, τελική ταχύτητα: 265 km/h (χωρίς ηλεκτρονικό κόφτη)
  • Ειδική για το μοντέλο τροφοδοσία λαδιού και φιλοσοφία ψύξης προσαρμοσμένη για μέγιστες επιδόσεις
  • Ειδικό για το μοντέλο σπορ σύστημα εξαγωγής για δυναμικό ήχο
  • 8-τάχυτο σπορ κιβώτιο Steptronic με ενσωματωμένο μηχανικό μπλοκέ διαφορικό για τους εμπρός τροχούς
  • Διαφορετική σχεδίαση και σετάρισμα πλαισίου, ανάρτηση χαμηλωμένη κατά 10 mm συγκριτικά με του MINI John Cooper Works
  • Σπορ σύστημα πέδησης υψηλών επιδόσεων
  • Εξαιρετικά άκαμπτη δομή αμαξώματος, έδραση κινητήρα και ανάρτησης
  • Ειδικές για το μοντέλο εμπρός και πίσω ποδιές
  • Αεροτομή οροφής με διπλή πτέρυγα
  • Εντυπωσιακά ανθρακονημάτινα ένθετα θόλων τροχών
  • Εσωτερικό με δύο καθίσματα και ειδικό cockpit για το μοντέλο
  • Χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (shift paddles) είναι επίσης μεταλλικά προϊόντα 3D εκτύπωσης
  • Εντυπωσιακά ένθετα θόλων των τροχών για χρήση μεγάλων μετατροχίων και φαρδιών τροχών σε συνδυασμό με τη βελτιστοποιημένη ροή αέρα στο πλαϊνό τμήμα του οχήματος
Το ιδιαίτερον του πράγματος

Σε επίπεδο MINI ή Mini παραγωγής εδώ υπάρχει ένα σκληροπυρηνικό, με μπλοκέ και μεγάλη έμφαση στην ακαμψία.

Για τους παρατηρητικούς, η πρόταση που μόλις διαβάσατε περιέχει και μία μικρή, ασήμαντη λεπτομέρεια: το αρχικό Mini ήταν γραμμένο με πεζοκεφαλαία. Αλλά το MINI, απ’ το 2001 που παρουσιάστηκε και εντεύθε, γράφεται, αυστηρά με κεφαλαία. Η γραμματοσειρά λέει μερικές φορές πιο πολλά κι από την ίδια την πρόταση.

Εδώ, ωστόσο, στο MINI John Cooper Works GP υπάρχει μια ιδιαίτερη σύνθεση. Μαξιμαλιστική ισχύς και μινιμαλιστική φιλοσοφία. Για παράδειγμα, υπάρχει μειωμένη ακουστική μόνωση για λόγους βελτιστοποίησης βάρους αλλά και δύο μόνο θέσεις. Ξεχωριστό. Όπως και η απαιτούμενη πιστοποίηση πως κάθε Wokrs GP είναι μοναδικό.

Για αυτό, λοιπόν, η επένδυση στην πλευρά του συνοδηγού φέρει την αρίθμηση του αντίστοιχου Cooper Works GP. Ο αριθμός αυτός παράγεται ανεξάρτητα για το καθένα από τα 3.000 αντίτυπα μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης.

Το σκληροπυρηνικό που έλειπε απ΄τη MINI και η τιμή

Υπάρχει ένας πολεμικός χαρακτήρας εδώ. Το μηχανικό μπλοκέ, το αισθητικό, η ισχύς, ο πυροβολημένος χαρακτήρας, οι 4πίστονες δαγκάνες, τα σκληρότερα σαϊλεντμπλόκ και οι στιβαρές εδράσεις κινητήρα και ανάρτησης «φωτογραφίζουν» την απάντηση της MINI στο νέο κύμα των επιθετικών hot hatch.

Αλλά και μια δήλωση προς τους ρομαντικούς που επιμένουν πως το MINI δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τη FWD αφρόκρεμα της εποχής. Θα έχει ενδιαφέρον η μεταξύ τους κόντρα.

Αλλά μη ρωτάτε για τιμή. Αναμένεται και μάλλον πρέπει να φροντίσετε να είστε καθιστός. Πάντως, αν κρίνουμε απ΄αυτήν που ανακοινώθηκε στη Μ. Βρετανία (33.895 λίρες) δεν έχει καμία σχέση με την υπερβατική ενός Megane RS Trophy-R (51,140 λίρες). Ας δούμε τι θα προκύψει στην ελληνική φορολογική πραγματικότητα. Με ελπίδες στον God bless John Cooper.


  • Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...