1499
| volvocars.com

Volvo XC40 Plug-in Hybrid Electric: Υποκλινόμαστε…

|volvocars.com

Volvo XC40 Plug-in Hybrid Electric: Υποκλινόμαστε…

Είμαι μέσα στο πιο μινιμαλιστικό, «καθαρό» κόκπιτ στην κατηγορία. Τόσο classy, τόσο έξυπνα σχεδιασμένο και τόσο μέσα στο πνεύμα της εποχής. Ήμουν, δηλαδή, μέσα στο πιο φρέσκο-δεν-γίνεται Volvo XC40 Plug-in Hybrid Electric. Το οποίο είναι υβδριδικό. Όχι αμιγώς ηλεκτρικό. Το νέο, ευγενές τέκνο των Σουηδών έχει δύο κινητήρες. Κι αυτό, ξέρετε, μιλώντας για Ελλάδα, αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα. Ή για όσους, πέραν της οικολογικής τους ευαισθησίας, τους ενδιαφέρει και η γοητεία της οδήγησης. Θα τα εξηγήσω όλα, αν μου δώσετε μερικές αράδες.

Επί του τεχνικού, το νέο Volvo XC40 Plug-in Hybrid Electric αποδίδει, συνολικά, 262 ίππους. Αλλά κι αυτά τα ούλτρα γαλαντόμα 445 Nm ροπής. Μεγάλη υπόθεση τόση ροπή στο κάθε μέρα. Με αυτήν ξεπετάς για πλάκα τα κενά που βλέπεις μπροστά σου, με τη γενναιόδωρη ροπή προσπερνάς με μέγιστη ασφάλεια. Για να έχετε μια εικόνα, σε αντίστοιχου μεγέθους συνηθισμένα SUV δεν «παίζουν» τέτοιες αποδόσεις.

Κατ΄αρχάς, αν επιτρέπετε, να κάνω τις συστάσεις. Το Volvo XC40 το ξέρετε ήδη. Προσωπικά το θεωρώ ως ένα εξαιρετικά μελετημένο αυτοκίνητο. Δεν είναι βουλγκέρ, δεν είναι «μαϊντανός», δεν περισσεύει σε όγκους. Είναι τόσο-όσο. Και, κατά την ταπεινή μου άποψη, πρόκειται για ό,τι πιο σωστό σε χαρακτήρα, ύφος και ολιστική προσοχή κυκλοφορεί στην κατηγορία.

Αυτή τη φορά, όμως, στην έκδοση Plug-in Hybrid Electric, που μόλις ήρθε στην ελληνική αγορά, νιώθω την ανάγκη να υπερασπίσω περαιτέρω τις αρχικές μου εντυπώσεις. Το XC40 Plug-in Hybrid Electric είναι plug-in. Δηλαδή μπαίνει στην πρίζα. Του σπιτιού σου, της δουλειάς σου ή σε ένα σταθμό φόρτισης – όπου υπάρχουν οι τεχνικές προϋποθέσεις.

Ταυτόχρονα, έχεις και έναν ισχυρό βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό. Επίσης να προσθέσω πως, όπως σωστά λένε, το άγχος σκοτώνει. Και δεν θέλω να έχω το επιπλέον άγχος της φόρτισης σε μια χώρα που, κακά τα ψέμματα, είναι ακόμη πολύ πίσω όσον αφορά το δίκτυο υποστήριξης. Η Ελλάδα θέλει χρόνο να υλοποιήσει όλο το ηλεκτρικό μομέντουμ που διαβάζετε και ακούτε δεξιά και αριστερά. Και το «δεξιά και αριστερά» δεν το τοποθετώ πολιτικά.

Εδώ, όμως, στο νέο αυτό Volvo, απολαμβάνεις το λεγόμενο ‘’best of both worlds’’. Αν η κλιματική αλλαγή είναι η φράση- κλειδί της δεκαετίας, αν υπάρχει η έννοια της συλλογικής ευαισθητοποίησης, αν θες να είσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο που αλλάζει οριστικά τον τρόπο που οδηγείς και αν δεν θες να θυσιάσεις την οδηγική απόλαυση για χάρη της όποιας Γκρέτα, τότε στο Volvo XC40 Plug-in Hybrid Electric μπορείς να συνδυάσεις όλα τα παραπάνω. Χωρίς ενοχές.

Με την ευκαιρία, διαβάζω ότι από έρευνες που έχουν κάνει οι Σουηδοί, αυτοί οι πρωτοπόροι της ασφάλειας και του σεβασμού στη μητέρα Γη, έχει προκύψει πως περίπου το 40% της χρήσης υβριδικών Volvo είναι με ηλεκτρική λειτουργία. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει πως μέχρι κάποια 46 χιλιόμετρα ημερησίως, οι οδηγοί κινούνται μόνο με ρεύμα. Αυτά τα 46 χιλιόμετρα για πολλούς είναι όσα λίγο-πολύ καλύπτουν τις ανάγκες της καθημερινότητας. Σχολείο τα πιτσιρίκια, πήγαινε-έλα στο γραφείο, σουπερμάρκετ και όλα τα σχετικά. Ε, πριν πας το βράδυ για ύπνο, όπως βάζεις το κινητό σου στην πρίζα, βάζεις και το Volvo. That’s it.

Αν ανήκεις σ’ αυτήν την κατηγορία, με το Volvo XC40 Plug-in Hybrid Electric καλύπτεσαι ήδη. Χωρίς βενζινάδικο, χωρίς κατανάλωση καυσίμου, χωρίς εκπομπές καυσαερίων. Ανάμεσα στα 5 προγράμματα οδήγησης του Volvo X40 T5 Plug-in Hybrid Electric (Pure, Hybrid, Power, Off Road και Individual) επιλέγεις το πρώτο. Pure – όνομα και πράμα. Πεντακάθαρο αποτύπωμα στην πόλη.

Εδώ, λοιπόν, επί της ωραιοτάτης οθόνης με το διακριτικό μπέζελ, έχεις και τα προγράμματα οδήγησης του Volvo X40 Plug-in Hybrid Electric. Μπροστά σου μία οθόνη-κόσμημα. Ναι, θα το σημειώσω. Ανάμεσα στα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα που περνούν από τα χέρια μας, το σύστημα ινφοτέινμεντ της Volvo είναι ό,τι πιο ευφυώς μινιμαλιστικό αλλά και κομψό κυκλοφορεί. Τα γραφικά ξεκάθαρα, τίποτα «φορτωμένο» ή μπερδευτικό. Οι εντολές αφής ταχύτατες. Και η εξοικείωση με τις λειτουργίες είναι άμεση – δεν χρειάζεται να είσαι ο ψηφιακός σπασίκλας για να βγάλεις άκρη. Το νόημα είναι η οδήγηση με ασφάλεια, όχι η απόσπαση προσοχής με υπερβολικές πληροφορίες.

Πάμε παρακάτω τώρα; Στο πρόγραμμα Hybrid μπορείς να συνδυάσεις και τους δύο κινητήρες. Τόσο τον βενζινοκινητήρα των 1.5 lt με απόδοση 180 PS όσο και τον ηλεκτροκινητήρα των 82 ίππων. Πετυχαίνει ιδανικά τη σχέση απόδοσης και κατανάλωσης. Αλλά κι ακόμα παρακάτω. Σε έπιασαν τα κέφια για οδήγηση; Θες να χαρείς τις υπέροχες ελληνικές διαδρομές, εκεί όπου σου μπουκώνουν τα ρουθούνια μυρωδιές από θυμάρι και βουνίσια βότανα αλλά δεν βλέπεις πρίζα ούτε με το κυάλι; Επιλέγεις το Power Mode και αντλείς το μέγιστο από το ιπποφορβείο του Volvo XC40 Plug-in Hybrid Electric.

Επιταχύνεις για τα 0-100 km/h σε μόλις 7.2 δ/λ και έχεις ένα SUV, που για SUV, στρίβει υποδειγματικά και με δόσεις οδηγικού fun. Την ίδια στιγμή, φορτίζεις την μπαταρία κάθε φορά που αφήνεις το δεξί σου πόδι από το γκάζι ή ακουμπάς το πεντάλ του φρένου. Δεν λέω το «μεσαίο πεντάλ» γιατί υπάρχουν μόνο δύο.

Όπως συνεχίζω να λέω σε γνωστούς και φίλους για το τι κιβώτιο να επιλέξουν, σε ένα σύγχρονο SUV το αυτόματο είναι ο νέος μονόδρομος. Δεν επιβαρύνεις τη μετάδοση, είναι πιο ασφαλές, πιο ξεκούραστο για την αριστερή σου γάμπα, με λιγότερη έως ανύπαρκτη συντήρηση και πιο αποτελεσματικό στο δρόμο. Αλλά και με καλύτερη μεταπώληση όταν έρθει η στιγμή. Πόσω μάλλον όταν ξέρεις πως στα μηχανολογικά σωθικά του Volvo XC40 Plug-in Hybrid Electric βρίσκεται το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Αλλάζει τις σχέσεις βελούδινα, το software «διαβάζει» τις προθέσεις σου κάθε στιγμή, αξιοποιεί σωστά τους δύο κινητήρες και εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αφοσιωθείς στην οδήγηση. Και με τα δύο χέρια στο τιμόνι – μην το ξεχνάμε. Αυτόματο μόνο. Και τέλος. Ειδικά σε SUV.

Επόμενη ερώτηση: Πώς είναι το Volvo ως αίσθηση; Crystal clear απάντηση: Πολύ μασίφ ως σασί, δεν κάνει κιχ ακόμα και σε κακοτράχαλο ελληνικό τοπίο, ομοιογενές και ανάλαφρο. Αντιδρά άμεσα, το τιμόνι του είναι εξαιρετικά ακριβές και η ανάρτηση ελέγχει άψογα τις τάσεις. Δεν αισθάνθηκα την παραμικρή ανασφάλεια οδηγώντας το γρήγορα. Αλλά και δεν ήμουν επ΄ουδενί κλινικά αποστειρωμένος από την εμπειρία της οδήγησης.

Και νομίζω πως αυτός ο συνδυαστικός χαρακτήρας του XC40 Plug-in Hybrid Electric είναι που με κάνει να υποκλιθώ σε αυτό το ψαγμένο σκανδιναβικό μοντέλο. Ένα αυτοκίνητο δεν χρειάζεται την αποστείρωση για να είναι καθαρό. Ναι, το Volvo ακολουθεί την τάση της εποχής, του ηλεκτροκίνητου «τσουνάμι», αλλά χωρίς να ξεχνά το σήμερα. Χωρίς να είναι περιβαλλοντικά μονομανές.

 

Για παράδειγμα, διάβαζα πως ο CEO της εταιρείας, ο Håkan Samuelsson, δήλωσε πως μέχρι το 2025 το 50% των πωλήσεων της Volvo θα είναι ηλεκτρικά. Πρόκειται, ξεκάθαρα, για μια εταιρεία που είδε το μέλλον νωρίς. Για την ιστορία, είναι η πρώτη της οποίας ολόκληρη η γκάμα διαθέτει και ένα plug-in υβριδικό μοντέλο. Το αυτοκίνητο για το οποίο διαβάζετε όλη αυτή την ώρα είναι η νέα, πιο πρόσφατη άφιξη.

Επίσης είναι η πρώτη εταιρεία της οποίας o παραπάνω κύριος έχει δεσμευτεί πως τα Volvo είναι τόσο ασφαλή που «δεν θα υπάρχει κανένας θάνατος ή σοβαρός τραυματισμός σε ένα νέο μοντέλο της εταιρείας».

Όπως αντιλαμβάνεστε, το ρίσκο μιας τέτοιας δήλωσης είναι μεγαλύτερο και από αυτό που ευαγγελίζεται. Για να την προφέρεις ενώπιος ενωπίω ενός παγκόσμιου ακροατηρίου πρέπει να είσαι 100% σίγουρος για το πόσο ασφαλή είναι τα αυτοκίνητα που φτιάχνεις. Δεν μπορείς να ελέγξεις πόσο τρέχει ο άλλος, αν έχει πιει ή αν γράφει μηνύματα την ώρα που οδηγεί. Για αυτό και η διαβεβαίωση της Volvo αποκτά τεράστια δέσμευση. Αλλά και συμβολισμό.

Η πιο πρόσφατη ενημέρωση που έχω είναι πως η Volvo Cars παρουσιάζει αυτές τις μέρες ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια στην αυτοκινητοβιομηχανία. Στοχεύει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων της έως και 40% ανά όχημα μεταξύ του 2018 και του 2025. Πρόκειται για το πρώτο, ξεκάθαρο βήμα προς την υλοποίηση της φιλοδοξίας της Volvo Cars να γίνει μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040.

Το σχέδιο εμπεριέχει συγκεκριμένες δράσεις και εναρμονίζεται με την παγκόσμια συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα, το 2015, που επιδιώκει να συγκρατηθεί η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη σε 1,5°C πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα.

Με αυτές τις σκέψεις έκλεισα τη στιβαρή πόρτα του Volvo XC40 Plug-in Hybrid Electric. Έριξα μια ματιά στα πλαϊνά της που είναι φτιαγμένα από ανακυκλωμένα μπουκάλια που ‘χουν μαζευτεί από θάλασσες του κόσμου και καθησύχασα τη συνείδησή μου παρότι δεν έχω απαλλαγεί από το «μικρόβιο» της οδήγησης.

Ημουν σε ένα αυτοκίνητο που κοιτάζει με αυτοπεποίθηση το σχήμα των πραγμάτων που έρχεται ενώ είναι άψογα προσαρμοσμένο στις ελληνικές ιδιαιτερότητες όσων εξ ημών εκτιμούμε ακόμη τις δυναμικές επιδόσεις, τη βιωσιμότητα και το πραγματικό πρίμιουμ. Chapeau στην αυτού SUV εξοχότητα του Volvo XC40 T5 Twin Engine Plug-in Hybrid.


  • Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars