961
| Renault / Γ. Καραγιωργάκης

All-new Renault CLIO. Το επόμενο, ανεβασμένο επίπεδο του γαλλικού υπερμίνι

All-new Renault CLIO. Το επόμενο, ανεβασμένο επίπεδο του γαλλικού υπερμίνι

Ούτε λίγο ούτε πολύ έχουν περάσει ακριβώς είκοσι εννιά χρόνια απ΄το πρώτο Clio. Και έχω ακόμη νωπές τις μνήμες από εκείνη την εμπειρία με ένα μπλε Williams. Έλαμπε στις χρυσαφί του ζάντες στον αττικό ουρανό. Το ‘χα οδηγήσει κάποτε και βρέθηκα βαριά ερωτευμένος απ’ τις πρώτες στροφές. Πώς λέμε «δάγκωσα τη λαμαρίνα»; Ε, αυτό. Το αυτοκίνητο «σκότωνε». Μεταφορικά, φυσικά. Το θέλαμε όλοι όσοι αγαπούσαμε την οδήγηση. Το ήθελαν, επίσης, όσοι κατέβαιναν σε αγώνες. Μπορούσες να ανταγωνιστείς πιο δυνατές κατασκευές. Η πιο δυνατή έκδοση εκείνου του αρχετυπικού Clio έγινε θρύλος εν κινήσει. Σας έκανα το ντεζαβού γιατί, όπως συνηθίζεται σ’ αυτήν την κατηγορία, όλη η ιστορία κρύβεται στο πόσο καλή είναι η βάση. Το «απλό» Clio. Αυτό που ενδιαφέρει τη συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου. Εσάς.

Θυμήθηκα, λοιπόν, εκείνο τον καταιγιστικό μπλε πρόγονο οδηγώντας αυτές τις μέρες το all-new Renault CLIO – όπως το λένε στα κεντρικά της ελληνικής εισαγωγικής. Και έκανα το update. Τρεις δεκαετίες στο σήμερα. Μην έχετε αμφιβολίες. Κάτω από ένα σωστό οδηγικά, ολοκληρωμένο αυτοκίνητο εξακολουθεί να έχει τεράστια σημασία η βάση που λέγαμε παραπάνω. Το εξελιγμένο σασί. Η πλατφόρμα. Όπως και να την πείτε το ίδιο εννοούμε. Και δεν ξέρω αν θα μας προκύψει μια αντίστοιχη, σκληροπυρηνική έκδοση με το λογότυπο RS όπως μας συνηθίζει η Renault. Μένει να δούμε. Ίσως και όχι. Ξέρω, όμως, πως στη νέα γαλλική μούσα, τη δικιά τους Κλειώ, έχουν ανεβάσει ψηλά το επίπεδο.

Και δεν το εννοώ μόνο δημοσιογραφικά αλλά και ως αίσθηση ιδιοκτησίας. Μετά από τρία Renault Clio που ΄χα στην κατοχή μου, μπορώ να αισθανθώ τα οφέλη της νέας πλατφόρμας στα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Δεμένη, στιβαρή, με σωστό φιλτράρισμα των εργολαβικών ανωμαλιών και με πρίμιουμ αίσθηση ως «πάτημα» στο δρόμο.

Το all-new Renault CLIO, λοιπόν, είναι εδώ και διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά. Το οδήγησα σε πρώτη φάση στη δημοσιογραφική παρουσίαση και διαπίστωσα πόσο καλοδουλεμένο είναι συνολικά. Οι Γάλλοι προχώρησαν τη σχεδίαση από το προηγούμενο μοντέλο εν είδει εξέλιξης – όχι επανάστασης. Διά ζώσης το αυτοκίνητο είναι κουκλί. Όπως, κατά την ταπεινή μου άποψη, και το προηγούμενο Clio δεν είχε κουράσει καθόλου αισθητικά. Ακόμη και σήμερα, στο τέλος του κύκλου ζωής του, στέκεται στο δρόμο σαν ένα απ΄τα πιο όμορφα υπερμίνι.

Η νέα, όμως, εκδοχή κάνει τη δική της επανάσταση στη σχεδίαση του εσωτερικού. Κάνε ένα γρήγορο μπεςβγες από το προηγούμενο στο νέο μοντέλο και θα δεις το άλμα. Γιατί περί τέτοιου πρόκειται. Καμία σχέση. Στο κόκπιτ συναντάς οθόνες εσωτερικού με τη μεγαλύτερη επιφάνεια θέασης πληροφοριών που μπορείς να βρεις στην κατηγορία. Το θες αναλυτικά σε ίντσες; Σύμφωνοι. Μπροστά σου, στον πίνακα οργάνων, έχεις μέχρι 10,2» ενώ στην κεντρική οθόνη, στο επάνω μέρος της κονσόλας, υπάρχει μία ιδιαίτερα εντυπωσιακή τύπου tablet 9 ιντσών. Βλέπεις εύκολα και ανεμπόδιστα όλες τις πληροφορίες. Βάζω στοίχημα πως θ’ αρέσει τρελά και στα πιτσιρίκια σας, ναι, αυτά που είναι κολημμένα σε μια οθόνη.

Το νέο Renault CLIO είναι φουλ ενταγμένο στην ψηφιακή εποχή. Αλλά και στα προαπαιτούμενά της. Αυτά που έρχονται σχεδόν κατακλυσμιαία και αλλάζουν τη σχέση μας με το αυτοκίνητο. Και, προφανώς, με όσες τεχνολογίες συνεπάγονται για ένα εξελιγμένο υπερμίνι προορισμένο να οδηγείται στις μητροπόλεις του κόσμου.

Σκανάρεις τα χαρακτηριστικά του και κλικάρεις τα σωστά κουτάκια. Όπως το Σύστημα Παραμετροποίησης MutliSense, το Σύστημα Easy Connect με νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, τις 8 επιλογές φωτισμού στο εσωτερικό (ναι, είναι ωραία να φτιάχνεις τη δικιά σου ατμόσφαιρα εντός) καθώς και τα Εξελιγμένα Συστήματα Ασφαλείας (ADAS) στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Επαναλαμβάνω. Στο στάνταρ εξοπλισμό. Μετράει σε μια κατηγορία που παίζεται το μεγαλύτερο παιχνίδι της ελληνικής αγοράς.

Μιλώντας για τα συστήματα ασφάλειας το All-new Renault CLIO διαθέτει ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, Προειδοποίηση εκτροπής και υποβοήθηση διατήρησης πορείας, ειδοποίηση τυφλού σημείου, ενεργό Cruise Control, κάμερα 360 μοιρών, υποβοήθηση σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα ώστε να αφήνεις για λίγο τα χέρια απ΄το τιμόνι αλλά και το ιδιαιτέρως υποβοηθητικό Easy Park Assist. Τo τελευταίο πολύ θα το εκτιμήσουν οι έχοντες / έχουσες δυσκολίες με το παρκάρισμα στης πόλης τα στενά. Για να μη λέω πολλά, δείτε και το οπτικοακουστικό για το πώς λειτουργεί στην πράξη. Βίντεο, παρακαλώ.

Συνολικά, πέντε κινητήρες κινούν το νέο Renault Clio. Μιλώντας για «βενζίνη», στη βάση είναι ο 75 ίππων με τιμή που ξεκινά από τα προσιτά €12,990

Ακολουθεί αυτός που, κατά πάσα πιθανότητα, θα σύρει το χορό των πωλήσεων. Πρόκειται για τον κινητήρα 1.0 lt με απόδοση 100 ίππων και τιμή στα €14,190. Τον οδήγησα και είναι ζωηρός, ροπάτος και εύρυθμος. Ταιριάζει γάντι με το νέο σασί που λέγαμε. Το αναδεικνύει, πας εύκολα γρήγορα και με εκείνο το χαρακτηριστικά αέρινο τρόπο που οι μηχανικοί της Renault ξέρουν να μεταγγίζουν στα αυτοκίνητά τους. Ακρίβεια, άνεση ανάρτησης και, ταυτόχρονα, άψογο «κράτημα». Το συνδυασμό δεν τον πετυχαίνεις εύκολα αλλά οι Γάλλοι ξέρουν τον τρόπο.

Ο κινητήρας, ο περί ου ο λόγος της δοκιμής, εννοείται και είναι υπερτροφοδοτούμενος – ελληνιστί, turbo. Όπως και ο μεγαλύτερος, ο 1.3 lt των 130 ίππων. Ο τελευταίος συνδυάζεται και με 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ενώ είναι διαθέσιμος μόνο στην έκδοση Dynamic και στοιχίζει από €20,790.

Στους ντίζελ κινητήρες (ναι, μην μουδιάζετε, το πετρέλαιο δεν «πέθανε ακόμη), το νέο Renault Clio είναι επίσης εδώ. Διαθέσιμο με τον κινητήρα των 1.5 lt και απόδοση 85 και 115 ίππων ενώ θα υπάρξει και υβριδική έκδοση.

Συμπέρασμα; Αναμφισβήτητα, ως συνολικό πακέτο, το All-new Renault CLIO είναι όντως το καλύτερο που έχει βγει ποτέ. Στιβαρό, εξελιγμένο ψηφιακά αλλά χωρίς να δείχνει κλινικό και περισσότερο ευχάριστο οδηγικά απ’ όσο θυμάμαι τη βάση ενός αυτοκινήτου best seller. Να το δείτε. Δείχνει κουκλί, είναι hi-tech, ψηφιακό και ωραίο οδηγικά. Like.


  • Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars