526
|

Δείτε από κοντά και οδηγήστε για μία ώρα το Tesla Model 3

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 14 Σεπτεμβρίου 2020, 19:33

Δείτε από κοντά και οδηγήστε για μία ώρα το Tesla Model 3

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 14 Σεπτεμβρίου 2020, 19:33

Σκαλίζω τη μνήμη μου αλλά δυσκολεύομαι να ανασύρω μια ανάλογη περίπτωση. Γίνεται να έρθει απ’ το πουθενά μια εταιρεία χωρίς κανένα παρελθόν, χωρίς να έχει υπάρξει καν ως όνομα, ως «νόου-χάου», ως δεξαμενή εμπειριών, και να μπει σφήνα στα παγκόσμια πράγματα της αυτοκίνησης; Θαρρώ πως η ιστορική απάντηση είναι αρνητική – τουλάχιστον για πολλές δεκαετίες. Η εποχή που ένας άνθρωπος σύστηνε μία εταιρεία απ΄το μηδέν έχει καταχωρηθεί στο μακρινό παρελθόν – μαζί με τους Καρλ Μπεντς, Ανταμ Οπελ, Αρμάντ Πεζό, Λουί Ρενό, Φέρντιναντ Πόρσε, Εντσο Φεράρι και πολλούς άλλους.

Όμως αυτός ο δαιμόνια ευφυής και πρωτοπόρος τύπος που λέγεται Ελον Μασκ κατάφερε να αντιστρέψει το ρου της πεπατημένης. Συστήνει μια νέα αυτοκρατορία (έστω και αν από το 2010 που η Tesla δραστηριοποιείται έχει συνολικές απώλειες 5.5 δισ. δολαρίων), μπαίνει στα πρίμιουμ «χωράφια» και δημιουργεί μια ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία. Στα όρια του προφητικού. Πιθανόν, για ένα παιδί που διάβαζε ολόκληρες εγκυκλοπαίδειες σε προεφηβική ηλικία, να ήταν αυτή η δική του βουτιά στη γυάλινη σφαίρα του σχήματος των πραγμάτων που έρχονται.

Ενημερωτικά, το 2019, στην ευρωπαϊκή αγορά, στο segment D, η Tesla βρισκόταν στην 1η θέση. Μπροστά από την 2η Mercedes C-Class, την 3η θέση της BMW 3 Series και την 4η του Audi A4. Οι άλλοι, απλώς, ίδρωναν. Βρισκόμαστε, λοιπόν, μπροστά σε μια καταιγιστική δεκαετία όσον αφορά την αυτοκίνηση. Μία περίοδο χάους.

Ομως ο Μασκ είδε το μέλλον: αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνδεδεμένα με εφαρμογές, πρωτόγνωρα gadgets και μια τάση προς μια νέα κατεύθυνση του κόσμου. Χωρίς πολλή συμμετοχικότητα ως εμπειρία οδήγησης αλλά με υψηλές επιδόσεις.

Η επιτάχυνση του Tesla γίνεται όπως με το πάλαι ποτέ σύνθημα του ΠΑΣΟΚ: Εδώ και Τώρα. Δεν χρειάζεται να τρέξει καύσιμο, να γίνει η μεγάλη έκρηξη στο πιστόνι, να κατεβάσει σχέση το κιβώτιο, να υπερνικηθούν οι τριβές των μηχανικών μερών, δεν χρειάζεται να γίνει όλο το μηχανολογικό κονσέρτο για να νιώσεις την επιτάχυνση. Mπαμ και κάτω. Σφαίρα.

Επίσης εγκυκλοπαιδικά, τα Tesla πήραν το όνομά τους από τον σερβοαμερικανό πολυμήχανο εφευρέτη Νίκολα Τέσλα που θεωρείται σκαπανέας των ηλεκτρικών εφαρμογών του 19ου αιώνα. Προσθέστε ένα σωστά στημένο δίκτυο στις ΗΠΑ και έχετε τη νέα εξαγώγιμη εικόνα που περιμένει το δικό της οικονομικό turn over.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, ήταν θέμα χρόνου να έρθει η Tesla και στην Ελλάδα. Η επίσημη ιστοσελίδα της είναι ήδη στον «αέρα», ενώ στο Golden Hall, στο Μαρούσι, ήδη από τις πρώτες ημέρες του Σεπτέμβρη και μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου, υπάρχει ένας δικός της ειδικά διαμορφωμένος χώρος.

Οποιος ενδιαφέρεται μπορεί να κλείσει ένα ραντεβού για τεστ ντράιβ διάρκειας μίας ώρας ώστε να έρθει σε επαφή με το Tesla 3. Πόσο πάει το νεόδμητο; Το Tesla 3 δεν θα το ‘λεγες φτηνό. Κοστίζει €45,990. Η επίσημη ενημέρωση προσθέτει προκαταβολή από 0%, επιτόκιο 4,9% και δυνατότητα εξόφλησης έως και 6 χρόνια. Ο τιμοκατάλογος ανεβαίνει για τα μεγαλύτερα μοντέλα: τα Tesla Model’s Long Range (από €83,990) ή το Tesla Model X Long Range (από €89,990).

Εκτιμάται πως πριν εκπνεύσει το 2020 θα ξεκινήσουν οι πρώτες παραδόσεις στην Ελλάδα, ενώ αναμένονται τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος σε χώρο που, τουλάχιστον τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, δεν έχει ανακοινωθεί.