450
Η Βασιλίσσης Όλγας πρέπει να γίνει πεζόδρομος, εκτιμά ο συγκοινωνιολόγος του ΕΜΠ, Γιώργος Γιαννής | ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME

Το άνοιγμα της Βασιλίσσης Ολγας θα υποβαθμίσει την Αθήνα – Τι εκτιμά ο συγκοινωνιολόγος ΕΜΠ Γιώργος Γιαννής

Protagon Team Protagon Team 31 Αυγούστου 2025, 12:57
Η Βασιλίσσης Όλγας πρέπει να γίνει πεζόδρομος, εκτιμά ο συγκοινωνιολόγος του ΕΜΠ, Γιώργος Γιαννής
|ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME

Το άνοιγμα της Βασιλίσσης Ολγας θα υποβαθμίσει την Αθήνα – Τι εκτιμά ο συγκοινωνιολόγος ΕΜΠ Γιώργος Γιαννής

Protagon Team Protagon Team 31 Αυγούστου 2025, 12:57

Η διαμάχη για το μέλλον της λεωφόρου Βασιλίσσης Ολγας κλιμακώνεται, καθώς ο δήμος Αθηναίων και τρία υπουργεία, Υποδομών, Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, βρίσκονται σε ανοιχτή σύγκρουση σχετικά με την κυκλοφορία στην ιστορική αρτηρία.

Τα υπουργεία ξεκαθαρίζουν ότι οι αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου για την επαναφορά της κυκλοφορίας δεν έχουν νομική ισχύ, ενώ ο δήμαρχος Χάρης Δούκας δηλώνει αποφασισμένος να μην υποχωρήσει, τονίζοντας πως θα υπερασπιστεί το αίτημα των πολιτών για μια πόλη πιο ανοιχτή και λειτουργική.

Στο κλίμα της αντιπαράθεσης παρενέβη δημόσια ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Πολιτικής, Γιώργος Γιαννής, προειδοποιώντας ότι η επαναφορά των αυτοκινήτων στη Βασιλίσσης Ολγας θα επιφέρει σοβαρή υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στο κέντρο της Αθήνας, χωρίς ουσιαστικό όφελος για την κυκλοφορία.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο καθηγητής τόνισε πως τα 500 μέτρα του συγκεκριμένου δρόμου δεν μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα της πόλης, επισημαίνοντας ότι αντί για οδική αρτηρία, η περιοχή θα μπορούσε να αναδειχθεί σε έναν σημαντικό πεζόδρομο που θα συνδέει τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου με το δίκτυο των αρχαιολογικών χώρων.

Ο κ. Γιαννής χαρακτήρισε αδύνατη στην πράξη την έννοια της «ήπιας κυκλοφορίας» που προβάλλει ο δήμος Αθηναίων, επισημαίνοντας ότι η λεωφόρος αποτελεί κρίσιμο συνδετικό δρόμο ανάμεσα σε δύο μεγάλες οδικές αρτηρίες. Αυτό, όπως εξήγησε, σημαίνει ότι η κυκλοφορία θα παραμείνει κανονική και μάλιστα συνεχώς μποτιλιαρισμένη, με μηδαμινό όφελος για τα οχήματα και σημαντική επιβάρυνση για τους πεζούς.

Παράλληλα, επισήμανε πως η Αθήνα βιώνει ένα οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα, με την κίνηση να έχει αυξηθεί κατά 11–13% από το 2021 και τις εκτιμήσεις να δείχνουν διπλασιασμό των χρόνων διαδρομής έως το 2030. Η λύση, σύμφωνα με τον ίδιο, βρίσκεται στην ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και στις πεζοδρομήσεις, καθώς στο κέντρο της πρωτεύουσας τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να έχουν θέση. «Αντίθετα, πρέπει να πολλαπλασιαστούν οι πεζόδρομοι», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο καθηγητής υπενθύμισε, επίσης, ότι στην περιοχή της Βασιλίσσης Ολγας υπάρχουν ήδη επτά σταθμοί μετρό και 56 λεωφορειακές γραμμές, γεγονός που καθιστά την περιοχή από τις πλέον καλά εξυπηρετούμενες συγκοινωνιακά.

Η Ολγας θα έπρεπε να μετατραπεί σε πλήρη πεζόδρομο, χωρίς κυκλοφορία οχημάτων και ίσως ακόμα και τραμ, ανοίγοντας τον δρόμο για μια πιο βιώσιμη και φιλική προς τον πεζό πόλη, κατέληξε

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...