Θα ασχολείται ο Πρωθυπουργός με λεωφορειολωρίδες;
Θα ασχολείται ο Πρωθυπουργός με λεωφορειολωρίδες;
Εδώ και εβδομάδες είναι σε εξέλιξη η νέα φάση της βεντέτας μεταξύ κυβέρνησης και συνδικαλιστικών εκπροσώπων των οδηγών ταξί (της Αθήνας).
Για την ακρίβεια, ως βεντέτα βλέπει το θέμα ο γνωστός εδώ και χρόνια Θύμιος Λυμπερόπουλος, που έχει απέναντί του τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κώστα Κυρανάκη.
Αντικείμενο της σύγκρουσης είναι η απαγόρευση της κυκλοφορίας και στάσης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ενώ λάδι στη φωτιά έριξε και η ατυχής εκείνη έμπνευση του αναπληρωτή υπουργού για το «αλκο-pass» στους μεθυσμένους επιβάτες του Σαββατοκύριακου.
Κάπως έτσι και με τη βοήθεια διαφόρων προθύμων, παρακολουθούμε (όσοι την παρακολουθούν) μία διαμάχη ταξιτζήδων – κυβέρνησης, βγαλμένη από τα παλιά.
Η τελευταία φάση της σύγκρουσης πυροδοτείται από το γεγονός ότι ο Λυμπερόπουλος ζητάει (για την ακρίβεια: απαιτεί) μία συνάντηση με τον Κυρανάκη και εκείνος δεν τον δέχεται. Παρά ταύτα όμως, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών συναντήθηκε (την Τετάρτη 28/5) με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ταξί Ελλάδος, Λευτέρη Πετράκη, με μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας και μέλη του ΣΑΤΑ. Και όπως αναφέρεται από το γραφείο του, μεταξύ άλλων συζήτησε μαζί τους και «την ρύθμιση της χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί».
Δεν τα ανέχεται βέβαια αυτά ο Λυμπερόπουλος. Και εκεί έρχονται στην επιφάνεια τα απωθημένα από τα παλιά, με τον αρχισυνδικαλιστή να καταγγέλλει την κυβέρνηση και προσωπικά τον Κυρανάκη ότι εξυπηρετεί συμφέροντα, ότι θέλει να καταστρέψει τον κλάδο προς όφελος των πολυεθνικών, ενώ όλα διανθίζονται και με τον παραταξιακό πατριωτισμό, αφού ως γνωστόν ο Λυμπερόπουλος έχει σφραγίδα πιστοποίησης της καραμανλικής ιντελιγκέντσιας, ενώ ο Κυρανάκης είναι «ο νέος» και «πρέπει να σέβεται».
Παρά ταύτα, η κομματική σφραγίδα ξεθώριασε κάπως όταν «ο Θύμιος» τα είχε βρει μία χαρά με τον Σπίρτζη και στήριξε τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο ίδιος παραδέχεται, αλλά «για το καλό του κλάδου», πάντα. Και επίσης, κάποιος τρόπος είχε βρεθεί να ενδώσει στην πίεσή του ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, που αν μη τι άλλο, έχει τον τρόπο του με τους συνδικαλιστές.
Τώρα, η αντιπαράθεση έχει φτάσει στα πρόθυρα του άγριου ξεκατινιάσματος και ο αρχισυνδικαλιστής απαιτεί να δει τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη, προβάλλοντας ως επιχείρημα ότι έβλεπε σχεδόν όποτε ήθελε τον αείμνηστο Κωνσταντίνο Μητσοτάκη όταν εκείνος ήταν Πρωθυπουργός.
Και φυσικά, προκηρύσσει απεργίες περίπου κάθε εβδομάδα. Για άλλους αυτό είναι ευλογία, αφού η κίνηση στην πρωτεύουσα αποφορτίζεται όσο λείπουν μερικές χιλιάδες οχήματα ταξί από τους δρόμους· για άλλους πάλι, είναι κατάρα, αφού το ταξί στην Ελλάδα δεν είναι ένα ελιτίστικο μέσο κυκλοφορίας, αλλά σχεδόν λαϊκού χαρακτήρα.
Για να είμαστε ειλικρινείς, το όλο θέμα έχει μια κάποια σημασία, δεν είναι όμως και το Μεσανατολικό.
Δεδομένης της ιδιοσυγκρασίας και των δύο πρωταγωνιστών του «δράματος», όσο ο Κυρανάκης αισθάνεται ότι του κάνει τσαμπουκάδες ο Λυμπερόπουλος, τόσο δεν θα τον δέχεται στο γραφείο του. Και όσο ο Λυμερόπουλος θεωρεί ότι είναι ασεβής ο Κυρανάκης, θα οργιάζει σε τηλεοράσεις και ραδιόφωνα και θα καταγγέλλει διεθνείς συνωμοσίες των πολυεθνικών σε βάρος του κλάδου και άλλα τέτοια.
Το θέμα είναι ότι όσο όλοι γνωρίζουν ότι σε αυτή τη χώρα και ειδικά όταν μιλάμε για ρυθμίσεις σχετικές με τα μέσα μεταφοράς ή με ό,τι κυκλοφορεί στους δρόμους εν γένει, δεν υπάρχει πλήρης και απόλυτη τήρηση νόμων και κανόνων, τίποτε από αυτά δεν φαντάζει σοβαρό.
Δεν μπορεί να σηκώνεται μία χώρα, ή έστω μία πόλη όπως η Αθήνα, στο πόδι επειδή απουσιάζει κάθε ίχνος κουλτούρας συνεννόησης για κάποια διαδικαστικά θέματα. Πόσο μάλλον, να δίνεται άλλου είδους πολιτική διάσταση στο ζήτημα, που και σε άλλες εποχές παραπέμπει και εκβιαστικές διαθέσεις φανερώνει, με επίκεντρο την περιβόητη δυνατότητα επιρροής του κλάδου στην κοινωνία.
Με λίγα λόγια, είναι προφανώς αδύνατον να μην υπάρχει λύση σε ένα θέμα όπως αυτό, όπως αρχίζει να γίνεται και κουραστική η πολλή φασαρία εκατέρωθεν. Ολοι έχουν να ασχοληθούν με σοβαρότερα πράγματα.
Και πάντως, ο μόνος που δεν οφείλει να ασχοληθεί με τις λεωφορειολωρίδες είναι ο Πρωθυπουργός. Εκτός αν έχουν λυθεί όλα τα άλλα σοβαρά και δεν το γνωρίζουμε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
