334
Οι Κροάτες είναι ενθουσιασμένοι με τη νέα γέφυρα που ενώνει τα δύο τμήματα της Κροατίας που χωρίζονταν από ένα μικρό κομμάτι γης της Βοσνίας | STRINGER / EPA

Εγκαινιάστηκε η γέφυρα που θα «επανενώσει» την Κροατία

Protagon Team Protagon Team 28 Ιουλίου 2022, 10:55
Οι Κροάτες είναι ενθουσιασμένοι με τη νέα γέφυρα που ενώνει τα δύο τμήματα της Κροατίας που χωρίζονταν από ένα μικρό κομμάτι γης της Βοσνίας
|STRINGER / EPA

Εγκαινιάστηκε η γέφυρα που θα «επανενώσει» την Κροατία

Protagon Team Protagon Team 28 Ιουλίου 2022, 10:55

Η λειτουργία τής μήκους 2,5 χιλιομέτρων γέφυρας, η οποία εγκαινιάστηκε πανηγυρικά την περασμένη Τρίτη θα ενώνει τα δύο τμήματα της Κροατίας που χωρίζονται από ένα μικρό κομμάτι γης, το οποίο είχε παραχωρηθεί στη Βοσνία μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας -ώστε να έχει και η Βοσνία έξοδο στη θάλασσα.

Η γέφυρα Pelješac βάζει τέλος στην πολύωρη αναμονή, γραφειοκρατία και ταλαιπωρία που έπρεπε να υποστεί όποιος ήθελε να μετακινηθεί ή να μεταφέρει προϊόντα από τη νότια πλευρά της Κροατίας, όπου βρίσκεται και το δημοφιλές Ντουμπρόβνικ, στο κεντρικό και βόρειο τμήμα της χώρας, όπου βρίσκεται και η πρωτεύουσα. Στην πραγματικότητα, παρακάμπτει τα «σκληρά σύνορα» με τη Βοσνία, σε μία κρίσιμη περίοδο, καθώς η Κροατία ετοιμάζεται να μπει στη ζώνη Σένγκεν.

Τα εγκαίνια είχαν πυροτεχνήματα και εορταστικές εκδηλώσεις γιατί το άνοιγμα της γέφυρας δεν έχει μόνο πρακτικό αλλά και ιστορικό χαρακτήρα. «Είναι σημαντικό πράγμα για τους ανθρώπους εδώ, αφού δεν ένιωθαν καν ότι ζούσαν στη χώρα τους», είπε ο Τζόσο Μίλετιτς, 75 ετών, ο οποίος ταξίδεψε από το χωριό του κοντά στην πόλη Ζαντάρ για να παρακολουθήσει από κοντά τα εγκαίνια. «Αυτή είναι η συγχώνευση της Κροατίας σε μία χώρα», είπε ενθουσιασμένος στους Times.

STRINGER / EPA

Η κατασκευή της γέφυρας, που ξεκίνησε το 2007 αλλά καθυστέρησε για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω περιορισμών στον προϋπολογισμό,  ήταν ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα υποδομής της χώρας από τότε που η Κροατία ανεξαρτητοποιήθηκε από τη Γιουγκοσλαβία το 1991. Καθώς το έθνος διαλύθηκε, η Βοσνία διατήρησε την παράκτια πρόσβασή της στην Αδριατική Θάλασσα, αλλά μόνο επεκτείνοντας έναν διάδρομο εδάφους, την πόλη Νέουμ. Αυτή η παράκαμψη έφερνε πονοκέφαλο, όχι μόνο στους εμπόρους, αλλά και στους τουρίστες που ήθελαν να επισκεφθούν οδικώς τη γραφική πόλη Ντουμπρόβνικ της Κροατίας.

Το 2017 η Ευρωπαϊκή Ενωση διέθεσε 357 εκατομμύρια ευρώ για την ολοκλήρωση του έργου  -περίπου το 85 τοις εκατό του συνολικού κόστους. Μια κινεζική εταιρεία επιλέχθηκε το 2018 για την κατασκευή της γέφυρας, σηματοδοτώντας την πρώτη σημαντική κινεζική συμμετοχή σε έργο υποδομής στην Κροατία.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...