586
| CreativeProtagon

Τι μας λέει η Εξεταστική του ΣΥΡΙΖΑ;

Κώστας Γιαννακίδης Κώστας Γιαννακίδης 13 Οκτωβρίου 2021, 21:13
|CreativeProtagon

Τι μας λέει η Εξεταστική του ΣΥΡΙΖΑ;

Κώστας Γιαννακίδης Κώστας Γιαννακίδης 13 Οκτωβρίου 2021, 21:13

Όταν ένας πολιτικός ή ένα κόμμα απευθύνονται στους πολίτες, πάντα επικαλούνται την ευφυΐα και την ευθυκρισία τους. Άλλωστε και στην καθομιλουμένη πολιτική γλώσσα, ο λαός είναι σοφός, έχει γνώση, διαθέτει μνήμη και γνωρίζει ποια είναι η οδός της σωστής επιλογής. Το να ισχυρίζεσαι ότι ο λαός χειραγωγείται από μέσα ενημέρωσης και δημοσκοπήσεις σημαίνει, μεταξύ μας, ότι τον θεωρείς ηλίθιο.

Ειδικά αν είσαι ο ΣΥΡΙΖΑ, οφείλεις να θυμάσαι ότι ο λαός δεν χειραγωγήθηκε το 2015, όταν τα συστημικά μέσα ενημέρωσης λοιδορούσαν το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης ή κατήγγειλαν τον Τσίπρα για λαϊκισμό. Ο λαός δεν χειραγωγήθηκε ούτε στο δημοψήφισμα, όταν τα κανάλια έστηναν υπερπαραγωγές στο πόδι για να δείξουν πώς θα εξελιχθεί η ζωή μας έτσι και περάσουμε στη δραχμή. Και, αλήθεια, τι ήταν οι δημοσκοπήσεις που έδειχναν τον ΣΥΡΙΖΑ να προηγείται με double score της Νέας Δημοκρατίας; Στημένες από τα υπόγεια του Μαξίμου και πληρωμένες από την τσέπη των φορολογουμένων;

Με την πρόταση για τη σύσταση Εξεταστικής, ο ΣΥΡΙΖΑ λέει στην κοινή γνώμη ότι τη θεωρεί ηλίθια, έρμαιο στα επικοινωνιακά σχέδια της κυβέρνησης με την οποία συμπράττουν όλες οι εταιρείες δημοσκοπήσεων και σχεδόν το σύνολο των μέσων ενημέρωσης. Κοινώς, ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει την πρότασή του σε μια θεωρία συνωμοσίας. Και ισχυρίζεται ότι όποιος βρίσκεται απέναντί του έχει βουτήξει το δάχτυλο στο μέλι, ταΐστηκε από τον Πέτσα και προσπαθεί να αποτρέψει την επανάκαμψη των φιλολαϊκών δυνάμεων στην εξουσία. Δεν υπάρχει, ας πούμε, περίπτωση ένα μέσο ενημέρωσης να θεωρεί ότι πρέπει να βρίσκεται πολιτικά απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει υποχρεωτικά να τα έχει πάρει κάτω από το τραπέζι. Και οφείλει να λογοδοτεί στον ΣΥΡΙΖΑ για αυτά που δημοσιεύει ή μεταδίδει. Εντάξει. Το επόμενο βήμα είναι να προτείνει τον διορισμό επιτρόπων σε κάθε μέσο.

Είναι βέβαια και οι δημοσκοπήσεις που γίνονται από καμιά δεκαριά εταιρίες και δίνουν λίγο ως πολύ το ίδιο αποτέλεσμα. Ας υποθέσουμε ότι όλες αυτές οι εταιρείες είναι «πιασμένες» από την κυβέρνηση. Πώς θα αποδείξουν στην Εξεταστική ότι η δημοσκόπηση είναι «πειραγμένη»; Θα ζητήσουν να προσέλθει το δείγμα για να καταθέσει προκειμένου να κάνουν διασταύρωση των απαντήσεων με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης; Αλλά ακόμα και αν οι δημοσκοπήσεις μας δείχνουν μία μαγική εικόνα, ακόμα και αν όλες αυτές οι εταιρείες έχουν στήσει έναν υπόγειο μηχανισμό για να στηρίξουν τον Μητσοτάκη, ξέρουν στον ΣΥΡΙΖΑ κανέναν πολίτη που να ψηφίζει βάσει δημοσκοπήσεων; Αφήστε που αν πέσουν όλα τα στοιχεία στο τραπέζι, όλο και κάποιος θα ρωτήσει τι έγινε με εκείνη την εταιρεία που λίγο πριν από τις εκλογές του 2019 μας πληροφορούσε, σε πρωτοσέλιδο στο Documento, ότι έκλεισε η ψαλίδα. Παρεμπιπτόντως, όταν έχεις τους δικούς σου ανθρώπους να τραβιούνται στα Ειδικά Δικαστήρια για υποθέσεις που σχετίζονται με τη χειραγώγηση του τηλεοπτικού και επικοινωνιακού τοπίου, οφείλεις να είσαι πιο προσεκτικός. Δεν κάνεις Εξεταστική ορίζοντας ως μέλη τους σκελετούς που κρύβεις στην ντουλάπα σου.

Υπάρχει βέβαια και η πολυσυζητημένη, στη Βουλή και στην κοινωνία, λίστα Πέτσα όπου ο ΣΥΡΙΖΑ διαμαρτύρεται για την προνομιακή μεταχείριση κάποιων μέσων και την περιθωριοποίηση κάποιων άλλων. Εκεί θα του βγάλουν τις λίστες της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης στην περίοδο της δικής του διακυβέρνησης και θα έρθουν ισοπαλία. Αν ήθελε ο ΣΥΡΙΖΑ να συμβάλει στη διαφάνεια, ας πήγαινε ένα βήμα πιο μπροστά, προτείνοντας τη σύσταση μιας ανεξάρτητης Αρχής που θα διαχειρίζεται τις κρατικές διαφημίσεις.

Πολιτικά έχει ενδιαφέρον να δούμε αν αυτή η πρωτοβουλία έχει βασικό σκοπό όχι μόνο να εκθέσει την κυβέρνηση, αλλά να φέρει την αντιπολίτευση συντεταγμένα πίσω από τον ΣΥΡΙΖΑ. Και όσον αφορά αυτό το κομμάτι, ήταν μία έξυπνη κίνηση. Ήρθε όμως η ζωή, διά της περιπέτειας που περνάει η Φώφη Γεννηματά, για να θέσει νέες παραμέτρους και σε αυτήν την εξίσωση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News