584
Μαρέβα Μητσοτάκη και Μπέτυ Μπαζιάνα | CreativeProtagon/IntimeNews

Πρώτες Κυρίες ή Πρώτες Κρεμάστρες;

Λίλα Σταμπούλογλου Λίλα Σταμπούλογλου 28 Αυγούστου 2019, 18:30
Μαρέβα Μητσοτάκη και Μπέτυ Μπαζιάνα
|CreativeProtagon/IntimeNews

Πρώτες Κυρίες ή Πρώτες Κρεμάστρες;

Λίλα Σταμπούλογλου Λίλα Σταμπούλογλου 28 Αυγούστου 2019, 18:30

Πρώτη Κυρία λέμε, και εννοούμε τη σύζυγο του πρωθυπουργού μιας χώρας. Βέβαια, ο τίτλος θα μπορούσε να γίνει και Πρώτη Κρεμάστρα. Αφού το μόνο που μοιάζει να μας ενδιαφέρει στις Πρώτες Κυρίες, και το σχολιάζουμε με πάθος και αφοσίωση λες και δεν υπάρχει τίποτα άλλο στο φόντο, είναι το τι φοράνε σε κάθε περίσταση. Πριν λίγο καιρό, ήταν οι ενδυματολογικές επιλογές της Περιστέρας Μπαζιάνα. Τώρα μας απασχολεί το στυλ της Μαρέβα Μητσοτάκη.

Και επειδή είμαστε και θερμόαιμοι και χωριζόμαστε σε στρατόπεδα για ψύλλου πήδημα, ανοίξαμε και έναν μικρό εμφύλιο για το ποια είναι η κομψότερη και η πιο καλοντυμένη. Η πρώην Πρώτη Κυρία ή η νυν; Αλληλοσκοτώνονται οι φαν του ενός κόμματος και του άλλου, ταγάρι ανεβάζουν οι μεν τη μια, τσίρκο ανεβάζουν οι δε την άλλη, και όλοι μαζί βάζουν τις δυο γυναίκες στον τοίχο και κοιτούν αυτά που φοράνε με το μικροσκόπιο, με σκοπό να υποβιβάσουν την «αντίπαλο».

Και κάποιοι, μέσω του φορέματος και του παντελονιού, της φόδρας και της τσάκισης, κάνουν και πολιτικά σχόλια. Αυτό είναι το πιο αστείο κομμάτι της ιστορίας βεβαίως, να βλέπεις ότι ορισμένοι τα έχουν κάνει τόσο αχταρμά στο κεφάλι τους, που μπερδεύουν τη βούρτσα με τα μέζεα του στεατοπυγικού υποσυστήματος, που είπε κάποτε και ο Ζουράρις. Καταφέρνουν να κάνουν πολιτικό σχολιασμό με τα ρούχα. Θα τρελαθούμε, δηλαδή.

Βέβαια, έχει και το στυλ τη σημασία και τη σημειολογία του. Βλέπεις πράγματα μέσα από αυτό, διακρίνεις ιδιοσυγκρασίες, ρόλους, αυτοπεποίθηση ή συστολή, αυθεντικότητα ή δηθενιά, υπερβολή ή ισορροπία. Πολλά βλέπεις στο στυλ του άλλου, και πολλά μπορείς να καταλάβεις γι’ αυτόν μέσα απ’ τον αισθητικό προσδιορισμό που δίνει στον εαυτό του.

Θα σας χαλάσω λίγο την εμφυλιοπολεμική διάθεση, αλλά εγώ βλέπω θετικά πράγματα πίσω από το στυλ και της Μαρέβας Μητσοτάκη και της Μπέτυς Μπαζιάνα.

Ας ξεκινήσω από την πρώην Πρώτη Κυρία.

Δεν είναι λίγες οι φορές που η κυρία Μπαζιάνα σχολιάστηκε άσχημα για το στυλ της. Ειδικά στις αρχές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, πολλές ενδυματολογικές επιλογές της χαρακτηρίστηκαν ατυχείς. Στην πορεία όμως, αποστόμωσε και τους πιο πικρόχολους κριτές. Επιμελήθηκε την εμφάνισή της, πιθανότατα και με τη βοήθεια ειδικών και μπήκε στο πιο κλασικό κοστούμι του ρόλου, που λέγεται Πρώτη Κυρία. Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, έπαιξε τον ρόλο της κομψής Πρώτης Κυρίας. Και τον έπαιξε τέλεια. Από κάποιο σημείο και μετά, απλώς δεν μπορούσες να την πεις κακοντυμένη. Έκανε το καλύτερο δυνατό που μπορούσε γι’ αυτό που όλοι σχολιάζανε πάνω της, ακολουθώντας τις δοκιμασμένες συνταγές. Και αυτό δείχνει αποφασιστικότητα και προσαρμοστικότητα.

Η Μαρέβα Μητσοτάκη, από την άλλη, έχει ένα προσωπικό στυλ, το οποίο απομακρύνεται κάπως από τη δοκιμασμένη συνταγή φούστα-μπλούζα-ταγέρ-φουστάνι, που βλέπουμε κατά κόρον στις Πρώτες Κυρίες. Και, σ’ αρέσει-δεν σ’ αρέσει, δεν γίνεται να μη διακρίνεις μια δυναμική πίσω του, και μια προσωπικότητα. Η κυρία Μητσοτάκη δεν κάνει απλώς μια εμφάνιση, κάνει και μια στυλιστική πρόταση, τουλάχιστον έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ, όσες φορές την είδα να συνοδεύει τον σύζυγό της και Πρωθυπουργό σε επίσημα γεγονότα και συναντήσεις.

Και μου φαίνεται λογικό το ότι κάνει πρόταση με το ντύσιμό της, οίκο μόδας έχει η γυναίκα. Μάλιστα, το ότι ντύνει με το προσωπικό της στυλ τον ρόλο της Πρώτης Κυρίας, μου δίνει και μια αίσθηση συνέπειας από την πλευρά της: μένει συνεπής σε αυτό που είναι και μεταφέρει την αισθητική της επιλογή στον νέο ρόλο που καλείται τώρα να εκπροσωπήσει.

ΥΓ. Σύγκρινε και ο σχεδιαστής μόδας Βασίλης Ζούλιας το στυλ της Μαρέβας Μητσοτάκη με εκείνο της Αμαλίας Μεγαπάνου (συζύγου για κάποια χρόνια του Κωνσταντίνου Καραμανλή) και ξεκίνησε δεύτερος εμφύλιος. Το θετικό είναι ότι θυμηθήκαμε έτσι την Αμαλία Μεγαπάνου. Κάναμε ένα μικρό μάθημα Ιστορίας με αφορμή το στυλ. Κάτι είναι κι αυτό.