558
Μερικά παντιλίκια και τέλος για το μοτέρ ενός GR86. Μαζί και ένα τιμολόγιο έντεκα χιλιάδων δολαρίων για νέο μοτέρ | Toyota

Πόσο σε καλύπτει η εγγύηση αν οδηγείς επιθετικά;

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 20 Σεπτεμβρίου 2022, 13:20
Μερικά παντιλίκια και τέλος για το μοτέρ ενός GR86. Μαζί και ένα τιμολόγιο έντεκα χιλιάδων δολαρίων για νέο μοτέρ
|Toyota

Πόσο σε καλύπτει η εγγύηση αν οδηγείς επιθετικά;

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 20 Σεπτεμβρίου 2022, 13:20

Κάποιος κύριος ονάματι Μπλέικ Αλβαράντο, ιδιοκτήτης του παραπάνω κουπέ, πήγε να οδηγήσει σε μία από τις πολλές πίστες («παίζει» και με τη μορφή ασφάλτινης αλάνας) στις ΗΠΑ. Για τους enthusiasts της άλλης πλευράς του Ατλαντικού, είναι τα, συνήθη σε αυτούς, autocross. Ως γνωστόν, δεν είναι αγώνες με την κλασική έννοια του όρου, ούτε συμμετέχουν συνήθως φουλ αγωνιστικά αυτοκίνητα. Είναι κάτι σαν «αγώνες» δεξιοτεχνίας, περάσματα μέσα από κορίνες, κάποια skid pads όπου πλαγιολισθαίνεις ελεγχόμενα – και μέχρι εκεί.

Αυτό που συνέβη -άγνωστο το γιατί και το πώς- είναι ότι το μοτέρ του GR86 «ξεράθηκε». Του ‘μεινε στο χέρι. Τέλος. Μαζί και ένα κοστολόγιο 11.000 δολαρίων για την αγορά ενός καινούργιου μοτέρ προς αντικατάσταση. Η συνέχεια γράφτηκε στον ντίλερ της εταιρείας από τον οποίο είχε αγοραστεί καινούργιο το αυτοκίνητο και, καθώς πρόκειται για ένα νέο μοντέλο προσφάτως αποκτηθέν, τυπικά καλυπτόταν από εργοστασιακή εγγύηση. Η απάντηση, ωστόσο, ήταν πως η εγγύηση δεν τον κάλυπτε. Ο λόγος; Το ότι στη σχετική έρευνα που ακολούθησε έτυχε να βρεθεί ιντερνετικά μία φωτό του αγαπητού κυρίου Μπλέικ να πλαγιολισθαίνει με το αυτοκίνητό του.

Μπορεί να είναι αυτό αρκετό για να εκπέσει μία ολόκληρη εγγύηση; Και τι, ε; Με ένα πισωκίνητο, οδηγοκεντρικό, σπορ κουπέ το οποίο, υποτίθεται, έχει σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και, θεωρητικά, αντέχει τέτοιου σε είδους ερασιτεχνική χρήση; Άλλωστε, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι, εδώ και πολλά χρόνια, τα ιαπωνικά πισωκίνητα κουβαλάνε μαζί τους και όλη την παραδοσιακή, τύπου «ντούρασελ», εμπιστοσύνη. Ότι, δηλαδή, αντέχουν στην καταπόνηση. Ακόμα κι αν αρέσκεσαι σε ακόρεστες πλαγιολισθήσεις.

Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω πόσα περιστατικά έχουν καταγραφεί με ανάλογες ζημιές σε κινητήρες του GR86 (ή και του προγενέστερου GT86, με το οποίο μοιράζεται τον ίδιο, σε υποκυβισμένη εκδοχή, κινητήρα μπόξερ), όμως ο ντόρος έγινε στο διαδίκτυο. Το θέμα πήρε διαστάσεις, συζητήθηκε, ποσταρίστηκε και μάλλον αυτός ήταν ο λόγος που προκάλεσε ένα νέο γύρο συνομιλιών μεταξύ του παραπάνω ιδιοκτήτη και της Τοyota. Στο κάτω- κάτω δεν είναι και η καλύτερη αφορμή διαφήμισης για μια εταιρεία η οποία, όπως έχω ξαναγράψει, κάνει ένα τρομερό χατ-τρικ με οδηγοκεντρικά μοντέλα – από GR Yaris μέχρι Supra και GR Corolla.

Μετά, λοιπόν, απ΄όλη τη δημοσιότητα που πήρε το θέμα, το τμήμα της εταιρείας υπό την ευθύνη του οποίου είναι τα μοντέλα με το λογότυπο ‘’GR’’ (όχι, άσχετε, δεν σημαίνει ‘’Greece’’ αλλά ‘’Gazoo Racing’’), επανήλθε και με μία επίσημη ανακοίνωση ήρθε να καλύψει, τελικά, το κόστος της ζημίας και να αναλάβει την αντικατάσταση του κινητήρα.

Συγκεκριμένα, η έγγραφη δήλωση της εταιρείας είναι η εξής: «Η Toyota Gazoo Racing ‘’οδηγείται’’ από λάτρεις και επικεντρώνεται στην παροχή απίστευτων εμπειριών οπουδήποτε μπορεί ο οδηγός να έχει το οχήμά του, συμπεριλαμβανομένης κλειστής διαδρομής η οποία έχει σχεδιαστεί ανάλογα, αρκεί να οδηγείται με τρόπο που εμπίπτει στους όρους της εγγύησης. Ενώ η εγγύηση του οχήματος αποκλείει ζημίες που προκύπτουν από δραστηριότητες όπως κακή χρήση και αγώνες, η απλή συμμετοχή σε εκδηλώσεις οδήγησης υψηλών επιδόσεων (HPDE) της Εθνικής Ένωσης Αθλητισμού Αυτοκινήτου (NASA) ή παρόμοιων εκπαιδευτικών εκδηλώσεων που παρέχονται δωρεάν στους ιδιοκτήτες των GR μοντέλων, δεν θα ακύρωνε την εγγύηση». Για να καταλήξει στο τέλος με τη σημαντική διευκρίνιση πως «οι εκάστοτε αξιώσεις εγγύησης αξιολογούνται κατά περίπτωση».

Ηθικό δίδαγμα. Αποφύγετε τα κινητά, φωτό στο διαδίκτυο και γενικώς ψηφιακή κομπορρημοσύνη. Ναι, μπορεί να βρείτε άκρη αλλά δεν είναι κάθε μέρα Κυριακή.

ΥΓ. Στο συγκεκριμένο συμβάν βρέθηκε βουλωμένο το σύστημα λίπανσης. Η Toyota USA, μέχρι τη στιγμή αυτή, δεν έχει εκδώσει κάποιο σχετικό δελτίο Τύπου ή προβεί σε σχετική ανάκληση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...