811
| .

To εναλλακτικό Polo της VW

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 22 Αυγούστου 2016, 09:38

To εναλλακτικό Polo της VW

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 22 Αυγούστου 2016, 09:38

Σε μία κίνηση ματ προχώρησε η VW δημιουργώντας μία βενζινοκίνητη έκδοση του Polo, που φέρει για πρώτη φορά τον χαρακτηρισμό BlueMotion. Μέχρι τώρα αποτελούσε αυτός αποκλειστικό προνόμιο των πετρελαιοκίνητων Polo, όμως τα συγκεκριμένα λογότυπα κοσμούν πλέον και μοντέλα που εφοδιάζονται με έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα ενός λίτρου και ισχύος 95 ίππων.

Εννοείται ότι η ονομασία BlueMotion δεν δόθηκε αυθαίρετα, αλλά αφού έγιναν προηγουμένως οι απαραίτητες παρεμβάσεις, ώστε να πείθει η συγκεκριμένη έκδοση στην πράξη με την οικονομική της κατανάλωση. Αναφερόμαστε στα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, στο χαμήλωμα του αμαξώματος, στον στάνταρ εξοπλισμό του με σύστημα start and stop και στην αραιή κλιμάκωση των σχέσεων του σαζμάν.

Το γνωστό μας Volkswagen Polo BlueΜotion δεν διαφοροποιείται σημαντικά στην εξωτερική εμφάνιση συγκριτικά με άλλες εκδόσεις του. Διατηρεί ένα σχέδιο που, παρά τα χρονάκια του, παραμένει επίκαιρο, ενώ φρεσκαρίστηκε πρόσφατα για να μη δείχνει γερασμένο. Την έκδοση 1.0 TSi BlueMotion μπορεί κανείς να την ξεχωρίσει μόνο από την εμπρός μάσκα, που είναι κλειστή προς όφελος της αεροδυναμικής αντίστασης, αλλά και από το χαμηλωμένο αμάξωμα, που βρίσκεται πλέον 10 χιλιοστά πιο κοντά στην άσφαλτο, ενώ προδίδεται από τα αυτοκόλλητα λογότυπα με την ονομασία της.

Η καμπίνα του κόμπακτ μοντέλου είναι επίσης γνώριμη, με κάποιες ελάχιστες λεπτομέρειες να κάνουν τη διαφορά. Τα πλαστικά στο BlueMotion είναι λίγο σκληρότερα από τα υπόλοιπα Polo στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, ωστόσο η συναρμολόγηση των υλικών αποδεικνύεται εξαιρετικά προσεγμένη και η σχεδίαση υπηρετεί άριστα τη λειτουργικότητα, η οποία χαρακτηρίζει εξάλλου όλα τα Volkswagen. Ούτε κρύο ούτε ζέστη για τους χώρους, που κυμαίνονται στον μέσο όρο του ανταγωνισμού και είναι σε θέση να φιλοξενήσουν τέσσερις ενήλικους επιβάτες χωρίς πρόβλημα. Το πορτμπαγκάζ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και διώροφο, καθώς διαθέτει έναν κρυφό αποθηκευτικό χώρο κάτω από το πάτωμά του, ενώ ικανοποιητικός κρίνεται και ο όγκος του, που ξεκινά από τα 280 λίτρα.

Ο  τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 TSi είναι ουσιαστικά το μεγάλο «νέο» για το συγκεκριμένο Polo. Αποδίδει 95 ίππους και 160 Nm ροπής, που αρκούν για αξιοπρεπείς επιδόσεις, αν και δεν προσφέρονται και για υπερβολές. Συγκεκριμένα, το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων (διατίθεται και DSG διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις) έχει αραιή κλιμάκωση και δεν αφήνει τον κινητήρα να δείξει τι μπορεί να κάνει στις χαμηλές στροφές, προς όφελος της κατανάλωσης. Αν όμως το στροφόμετρο ξεπεράσει τις 1.500 σ.α.λ., τότε ο μικρός τρικύλινδρος TSi παίρνει τα «πάνω» του και πιάνει αξιοπρεπέστατους ρυθμούς επιτάχυνσης, οπότε μετατρέπεται σε έναν αξιόπιστο σύντροφο για τις καθημερινές μετακινήσεις.

Η διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί – σύμφωνα με το εργοστάσιο- 10,5 δευτερόλεπτα για την ολοκλήρωσή της και η τελική ταχύτητα του μοντέλου, αγγίζει τα 191 χλμ./ώρα. Από την άλλη, η κατανάλωση που ανακοινώνεται επίσημα, κυμαίνεται στα 4,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ωστόσο το οικονομόμετρο έδειξε στη διάρκεια της δοκιμής μας μία μέση τιμή της τάξης των 5,5 λίτρων ανά 100 χλμ. Σε διαδρομές εκτός πόλης και μακριά από την κίνηση, δεν δυσκολευτήκαμε να δούμε να πλησιάζει η τιμή μία ανάσα από τα 5,0 λίτρα για την ίδια απόσταση!

Το μοτοράκι δεν έχει επίσης τα χούγια των περισσότερων τρικύλινδρων βενζινοκινητήρων, δηλαδή δεν εμφανίζει ενοχλητικούς κραδασμούς και αποφεύγει να θορυβεί ασύστολα.

Στο δρόμο, το 1.0 TSi BlueMotion παραμένει ένα τυπικό Polo, προσφέροντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και απόσβεσης των κραδασμών. Ειδικά στον τελευταίο τομέα, παραμένει το αειθαλές Polo ακόμη και σήμερα σημείο αναφοράς στην κατηγορία των σουπερμίνι.  Έτσι κι αλλιώς, τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας δεν επιτρέπουν την όποια υπερβολή, αλλά ακόμη και σε αντίθετη περίπτωση, το Polo που τσιγκουνεύεται τη βενζίνη είναι πολύ φιλικό στο όριο και εύκολο σε διορθώσεις. Μέσα στην πόλη -που είναι και το βασικό πεδίο δράσης του- κινείται με άνεση και διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των δρόμων. Είναι όσο ευέλικτο χρειάζεται, ώστε να μην προβληματίζει σε αστικές συνθήκες, όμως δεν φοβάται και τον αυτοκινητόδρομο, όπου εμφανίζεται πολύ σταθερό και αθόρυβο στις υψηλές ταχύτητες.

Το Volkswagen Polo 1.0 TSi BlueMotion αποτελεί μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική επιλογή στην γκάμα της γερμανικής μάρκας απέναντι στα αντίστοιχα ντίζελ. Σαν κλασικό Polo, τα κάνει όλα και δεν θα απογοητεύσει κάπου, έχοντας έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα με επίκεντρο την ευκολία και την οικονομία στις εντός πόλης διαδρομές. Οι τιμές του ξεκινούν από 14.390 ευρώ στις τρίθυρες εκδόσεις και από 14.950 στις πεντάθυρες, ενώ τα μοντέλα με αυτόματα σαζμάν DSG τύπου διπλού συμπλέκτη κοστολογούνται από 15.940 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, τούρμπο, 999 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 95 ίπποι στις 5.000-5.500 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 160 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, μετάδοση της κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 280 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.970/1.682/1.456 χιλιοστά.

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις) 

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5”, τελική ταχύτητα 191 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 94 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Εξοπλισμός 

Έξι αερόσακοι, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα Multi-Collision Brake, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω (στο πεντάθυρο), ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, υπολογιστής ταξιδίου, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, Cruise Control, κλιματισμός, προβολείς ομίχλης με λειτουργία cornering, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης (185/60).

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News