Τίλι Νόργουντ: Η πρώτη ηθοποιός-σταρ που… δεν υπάρχει
Τίλι Νόργουντ: Η πρώτη ηθοποιός-σταρ που… δεν υπάρχει
«Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να είσαι το πιο αμφιλεγόμενο πρόσωπο στο Χόλιγουντ, ειδικά όταν υπάρχει ακόμα ο Μελ Γκίμπσον», γράφει ο Στιούαρτ Χέριτατζ του Guardian. «Και όμως, με κάποιο τρόπο, παρότι η καριέρα της δεν έχει καν αρχίσει, η Τίλι Νόργουντ αντιμετωπίζεται με υπερβολική περιφρόνηση», προσθέτει.
Γιατί όμως; «Για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχει», απαντά. «Παρά το γεγονός ότι μοιάζει με μια αλλόκοτη μείξη της Γκαλ Γκαντότ, της Ανα ντε Αρμας και της Βανέσα Χάτζενς, είναι το δημιούργημα ενός “στούντιο ταλέντων” Τεχνητής Νοημοσύνης ονόματι Xicoia, [σύμφωνα με το οποίο] η Νόργουντ προαναγγέλλει το εκθαμβωτικό μέλλον της κινηματογραφικής βιομηχανίας», προσθέτει ο βρετανός δημοσιογράφος, γράφοντας για την πρώτη ηθοποιό ΤΝ που διεκδικεί μια θέση μεταξύ των ανερχόμενων αστέρων του Χόλιγουντ.
Με αξιώσεις μάλιστα, λαμβανομένου υπόψη ότι μετά την παρουσίασή της, το περασμένο Σαββατοκύριακο, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ζυρίχης, στούντιο παραγωγής εξέφρασαν ενδιαφέρον για συνεργασία μαζί της, ενώ διάφορα γραφεία ταλέντων του Χόλιγουντ διεκδικούν ήδη την εκπροσώπησή της, όπως μετέδωσε πρώτο το Deadline την περασμένη Κυριακή.
Αναμενόμενα, το έντονο ενδιαφέρον προκάλεσε ποικίλες, αρνητικές κατά βάση, αντιδράσεις. «Ελπίζω όλοι οι ηθοποιοί που εκπροσωπούνται από όποιον ατζέντη το κάνει αυτό, να τον ξεχέσουν», έγραψε στο Instagram η Μελίσα Μπαρμπέρα του «Scream», ενώ η Μάρα Γουίλσον της «Matilda» διερωτήθηκε «τι γίνεται με τις εκατοντάδες ζωντανές νεαρές γυναίκες των οποίων τα πρόσωπα ενώθηκαν για να τη φτιάξουν; Δεν θα μπορούσατε να προσλάβετε κάποια από αυτές;». Ο Ραλφ Ινεσον των «Fantastic Four» αρκέστηκε σε ένα απλό όσο και περιεκτικό «Fuck οff» που ανήρτησε στο X.
Οπως αναφέρεται στο βρετανικό δημοσίευμα, το αξιοσημείωτο στην προκειμένη είναι πως έως σήμερα η καριέρα της Τίλι Νόργουντ στην υποκριτική περιορίζεται σε ένα κωμικό σκετς, επίσης προϊόν ΤΝ, με τίτλο «AI Commissioner». «Μπορεί να είμαι δημιούργημα της ΤΝ, αλλά έχω πολύ αληθινά συναισθήματα αυτή τη στιγμή», έγραψε η… ίδια η ηθοποιός στη σελίδα της στο Facebook την ημέρα που έκανε το ντεμπούτο της στη βιομηχανία του θεάματος. «Είμαι τόσο ενθουσιασμένη για το τι θα ακολουθήσει!».
«Ωστόσο η απειλή είναι πραγματική», σημειώνει ο δημοσιογράφος του Guardian. «Στον καθένα που εργάζεται αυτή τη στιγμή στη βιομηχανία του θεάματος και θεωρεί την Τίλι Νόργουντ και τους ομοίους της ως κατώτερης ποιότητας υποκατάστατα, υπάρχουν αμέτρητοι άλλοι εκτός της βιομηχανίας που δεν διαθέτουν τους πόρους για να κάνουν όνομα. Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι οι ηθοποιοί, οι σεναριογράφοι και οι σκηνοθέτες ΤΝ [και] το στοίχημα είναι ότι ήρθαν για να μείνουν».
Επιπλέον, η Τίλι Νόργουντ, σύμφωνα με ορισμένους στο κατεστημένο του Χόλιγουντ, κατά κάποιον τρόπο ενσαρκώνει τον ιδανικό τύπο ηθοποιού. «Φανταστείτε ένα δημιούργημα που συμμορφώνεται απόλυτα με τις επιθυμίες σκηνοθετών και παραγωγών. Χωρίς εγώ. Χωρίς δημιουργική συμβολή. Χωρίς τεράστιο μισθό ή απωθητικά γηρατειά. Αν ήταν η Τίλι Νόργουντ πρωταγωνίστρια στον “Μάγο του Οζ” αντί για την Τζούντι Γκάρλαντ, τότε ο Λούις Μπ. Μάγερ δεν θα χρειαζόταν να την υποβάλει σε δίαιτα με κοτόσουπα, μαύρο καφέ, χάπια αδυνατίσματος και τσιγάρα. Δεν είναι αυτό το όνειρο;», γράφει ο Στιούαρτ Χέριτατζ.
Μετά από ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο έντονων αντιδράσεων, η δημιουργός της Τίλι Νόργουντ θέλησε να δώσει κάποιες εξηγήσεις. «Σε όσους εξέφρασαν την οργή τους για τη δημιουργία της [θέλω να πω] ότι δεν πρόκειται για υποκατάστατο ενός ανθρώπου, αλλά για ένα δημιουργικό έργο, για ένα έργο τέχνης. Οπως πολλές μορφές τέχνης πριν από αυτήν, προκαλεί συζητήσεις, και αυτό από μόνο του καταδεικνύει τη δύναμη της δημιουργικότητας», έγραψε στο Instagram η Ελιν βαν ντερ Βέλεν, ιδρύτρια και CEO του «στούντιο ταλέντων ΤΝ» Xicoia.
«Δεν βλέπω την ΤΝ ως υποκατάστατο των ανθρώπων, αλλά ως ένα νέο εργαλείο, ένα νέο πινέλο. Ακριβώς όπως η κινούμενη εικόνα, το κουκλοθέατρο ή η δημιουργία εικόνων μέσω υπολογιστή (CGI) προσέφεραν νέες δυνατότητες χωρίς να υποβαθμίσουν τη ζωντανή υποκριτική, έτσι και η ΤΝ προσφέρει έναν άλλο τρόπο να φανταζόμαστε και να δημιουργούμε ιστορίες. Είμαι και εγώ ηθοποιός και τίποτα –σίγουρα όχι ένας χαρακτήρας ΤΝ– δεν μπορεί να αντικαταστήσει την τέχνη και τη χαρά της ανθρώπινης ερμηνείας», πρόσθεσε.
Εξήγησε επίσης πως οι χαρακτήρες ΤΝ θα πρέπει να κρίνονται, όχι σε άμεση σύγκριση με τους ανθρώπους, αλλά με βάση τα όποια δικά τους προσόντα. «Κάθε μορφή τέχνης έχει τη θέση της και η καθεμία μπορεί να κριθεί για αυτό που προσφέρει μοναδικά», έγραψε.
Οντως, το παρήγορο είναι πως οι τελικοί κριτές θα είναι οι θεατές. Οπως συμβαίνει με τα πάντα, άλλωστε, στο Χόλιγουντ, αυτό που θα κρίνει το μέλλον της Τίλι Νόργουντ θα είναι τα κέρδη που θα αποφέρει. Εάν αποφασίσουμε πως θέλουμε να πληρώνουμε χρήματα για να βλέπουμε ταινίες με χαρακτήρες ΤΝ, τότε η καριέρα της θα είναι λαμπρή.
Πριν από μια δεκαπενταετία, μετά το πρώτο «Avatar», υποστηριζόταν ευρέως ότι το μέλλον του κινηματογράφου θα ήταν τρισδιάστατο. Τελικά χρειάστηκαν μόλις τρεις κακές ταινίες για να εκλείψει αυτή η μόδα, οπότε δεν είναι αδύνατο να φανταστεί κανείς να συμβαίνει το ίδιο και σήμερα. Πάντως η δημιουργός της Τίλι Νόργουντ δήλωσε επίσης πως φιλοδοξεί το δημιούργημά της να γίνει η επόμενη Σκάρλετ Γιόχανσον ή Νάταλι Πόρτμαν.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
