1731
| Getty Images

Ρόουαν Ατκινσον: Ο Μr. Bean έγινε Τρέβορ και κυνηγάει μια μέλισσα

Protagon Team Protagon Team 22 Ιουνίου 2022, 22:46
|Getty Images

Ρόουαν Ατκινσον: Ο Μr. Bean έγινε Τρέβορ και κυνηγάει μια μέλισσα

Protagon Team Protagon Team 22 Ιουνίου 2022, 22:46

Ο Αλητάκος του Τσάρλι Τσάπλιν είναι ο πιο διάσημος σιωπηλός κλόουν της Ιστορίας, αλλά ο λιγομίλητος Μίστερ Μπιν του Ρόουαν Ατκινσον έχει προσελκύσει πολύ περισσότερους θεατές αφού, μόνο στο YouTube, τα μόλις 14 επεισόδια της κωμικής σειράς «Mr Bean» έχουν συγκεντρώσει τον απίστευτο αριθμό των 11 δισ. προβολών.

Οπως ο Τσάπλιν, ο Ατκινσον τα κατάφερε πολύ καλά λέγοντας ελάχιστα. Αποφεύγει και τις συνεντεύξεις, ίσως γιατί του είναι δύσκολο να δει το νόημά τους, γράφει στην βρετανική εφημερίδα The Times ο Αντριου Μπίλεν, μετά από μια απολαυστική συνέντευξη με τον βραβευμένο άγγλο κωμικό με αφορμή τη νέα κωμική σειρά του Netflix «Ανθρωπος Εναντίον Μέλισσας» (πρωτότυπος τίτλος, «Man Vs Bee»). Ο Ατκινσον απαντά στις ερωτήσεις του Μπίλεν με σοβαρότητα, χαμογελώντας όμως φειδωλά. Ετσι, το σοκ του δημοσιογράφου, όταν ο κωμικός ηθοποιός του λέει ότι γελάει σπάνια, είναι «απλώς ήπιο», όπως γράφει ο Μπίλεν.

Η σειρά, η οποία θα είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα Netflix από τις 24 Ιουνίου, έχει εννέα επεισόδια διάρκειας μεταξύ 10 και 20 λεπτών. Πρωταγωνιστεί ο Ρόουαν Ατκινσον, ο οποίος υπογράφει επίσης το σενάριο μαζί με τον Γουίλιαμ Ντέιβις, ενώ η σκηνοθεσία είναι του βραβευμένου με BAFTA Ντέιβιντ Κερ, με τον οποίο ο Ατκινσον είχε συνεργαστεί και στην κωμωδία «Ο Johnny English Ξαναχτυπά» (2018).

Ο Ρόουαν Ατκινσον ως Τρέβορ στην κωμική σειρά «Ανθρωπος Εναντίον Μέλισσας» | Netflix

O Aτκινσον υποδύεται τον Τρέβορ, έναν αδέξιο τύπο, που πιάνει δουλειά στην έπαυλη ενός πλούσιου ζευγαριού, οφείλοντας να την προσέχει όσο θα λείπουν οι ένοικοί της. Στην έπαυλη υπάρχουν πολύτιμα έργα τέχνης, πανάκριβα αυτοκίνητα και ένας χαριτωμένος σκύλος. Η εισβολή μιας μέλισσας και οι υπερβολικές προσπάθειες του Τρέβορ να απαλλαγεί από αυτή προκαλούν –όπως είναι αναμενόμενο- χάος. Το τρέιλερ, που κυκλοφόρησε, ανοίγει με τον Τρέβορ να δικάζεται για μια σειρά από παραβάσεις, από επικίνδυνη οδήγηση μέχρι εμπρησμό και καταστροφή ξένης περιουσίας.

Ο δημοσιογράφος της εφημερίδας The Times παρατηρεί μια ενδιαφέρουσα αντιστροφή του ρόλου του Μίστερ Μπιν:  Στη νέα σειρά, αυτός που ενοχλεί και ερεθίζει την επίμονη μέλισσα είναι ο Τρέβορ· και στην ουσία, η έπαυλη απειλείται από την δική του υπερβολική αντίδραση: «Ο Τρέβορ είναι διαφορετικός», λέει ο Ατκινσον. «Είναι πολύ πιο συμπαθητικός και πολύ πιο γλυκός και πιο φυσιολογικός άνθρωπος,-ελπίζω  και σίγουρα αυτός ήταν ο στόχος μας–, από τον Μίστερ Μπιν, ο οποίος ήταν ένας εγωκεντρικός, ναρκισσιστής αναρχικός».

Με κάποια συναισθηματική υστέρηση, ίσως; «Ναι, είναι ένας εννιάχρονος παγιδευμένος στο σώμα ενός άνδρα, και σίγουρα ο Τρέβορ δεν είναι έτσι. Φαίνεται σαν ένας γλυκός, καλοπροαίρετος, απόλυτα έξυπνος άνθρωπος, αλλά, φυσικά, έχει ελαττώματα και αδύνατα σημεία, το αδύνατο σημείο του είναι η εμμονή του», απαντάει ο δημιουργός του Τρέβορ συγκρίνοντας τους δύο ρόλους.

Πίσω από το σενάριο υπάρχει, εξάλλου, και μια προσωπική ιστορία, που συνδέει τις μέλισσες με τον Ατκινσον, πέρα από το γεγονός ότι πήγαινε στο St Bees School στην Κάμπρια της βορειοδυτικής Αγγλίας (Bee, μέλισσα στα Αγγλικά). Στον παππού του άρεσαν τα αυτοκίνητα σχεδόν όσο και στον Ατκινσον, ο οποίος οδηγεί, μάλιστα, αγωνιστικά αυτοκίνητα, διαθέτει vintage μοντέλα και έχει άδεια οδήγησης HGV (βαρέων οχημάτων). Μια μέρα μια μέλισσα μπήκε στο αυτοκίνητο του παππού του, ακολούθησε ένας «καυγάς», που είχε σαν αποτέλεσμα ένα άσχημο τρακάρισμα, αν και –ευτυχώς- ούτε ο παππούς ούτε η μέλισσα τραυματίστηκαν. Ο Ντέιβις και ο Κλαρκ επιβεβαιώνουν ότι είναι μια από τις ιστορίες που αρέσει στον Ατκινσον να αφηγείται με κάθε ευκαιρία, και  ότι ο ίδιος δίνει μάχες με μέλισσες, που του επιτίθενται επί χρόνια «ανεπιτυχώς»…

Ωστόσο, ο ηθοποιός χαίρεται πολύ περισσότερο μιλώντας για το άγχος, το δικό του και του κοινού του. Το ζευγάρι για το οποίο δουλεύει ο Τρέβορ δεν είναι συμπαθείς άνθρωποι, αλλά το σπίτι τους είναι πανέμορφο, διακοσμημένο με πολύτιμα έργα τέχνης: έχουν Καντίσκι και Μοντριάν και προφανώς, δεν θέλεις να δεις τίποτα από αυτά να καταστρέφεται αλλά ούτε και τον Τρέβορ -έναν διαζευγμένο που μόλις και μετά βίας μπορεί να βρει δουλειά- να σκαρφίζεται τρόπους για να κάνει διακοπές με την κόρη του και να μπαίνει σε μπελάδες. Ομως, όπως λέει ο Κλαρκ, νιώθεις ότι ο Τρέβορ «είναι σαν ψάρι έξω από τα νερά του σε αυτό το σπίτι, κάτι με το οποίο όλοι μπορούν να ταυτιστούν με κάποιον τρόπο».

Ως Μίστερ Μπιν στην ταινία «Οι διακοπές του Μίστερ Μπιν», τo 2007 | Anita Bugge/WireImage/Getty Images

Μήπως η μέλισσα (δημιουργημένη με animation CGI φυσικά) αντιπροσωπεύει τη φύση, που εκδικείται τις καταπατήσεις της ανθρωπότητας; «Eίναι μια απολύτως έγκυρη ερμηνεία», απαντάει ο Ατκινσον, παραδέχεται ωστόσο ότι η ιδέα θα μπορούσε να διερευνηθεί περισσότερο σε σχέση με τη μέλισσα. Στο επίκεντρο βρίσκονται τα λάθη του Τρέβορ, αλλά το χιούμορ του Ατκινσον δεν είναι χοντροκομμένο slapstick: μπορεί να μας κάνει να γελάσουμε με μια κίνηση του χεριού του και, σίγουρα, με την τόσο εύπλαστη έκφρασή του.

Τα γυρίσματα της σειράς «Ανθρωπος Εναντίον Μέλισσας» απαιτούσαν περισσότερη προσπάθεια από ό,τι ίσως φαντάζεται ο θεατής: «Ποτέ δεν κάνεις μόνο μια φορά αυτά τα πράγματα. Μπορεί να σκύβεις για να κάνεις κάτι και να χρειαστεί να να το κάνεις δέκα φορές», λέει ο 67χρονος Ατκινσον, ο οποίος πριν από δώδεκα χρόνια τραυμάτισε σοβαρά έναν μυ της γάμπας του έχοντας αποτύχει να ζεσταθεί μεταξύ των λήψεων μιας σκηνής τρεξίματος στο «Johnny English: Η Επιστροφή».

«Αλλά το πραγματικό άγχος δεν είναι το σωματικό άγχος, είναι το ψυχικό στρες στα γυρίσματα. Το βρίσκω πολύ δύσκολο. Θεωρώ ότι το γράψιμο είναι διασκεδαστικό. Είχαμε την πρώτη μας συνάντηση για το σενάριο πριν από τρία χρόνια και ξεκινήσαμε τα γυρίσματα πριν από έναν χρόνο. Και πάντα ασχολούμαι πολύ με το post-production και όλα αυτά. Είναι το “κρέας στο σάντουιτς”, που δεν μου αρέσει. Τα κομμάτια του ψωμιού είναι μια χαρά», λέει.

Με τους Στίβεν Φράι και Μιράντα Ρίτσαρντσον την κωμική σειρά του BBC One, «Μαύρη Οχιά», 1985 | Don Smith/Radio Times/Getty Images

Με την ευκαιρία, ο Ρόουαν Αντερσον θυμάται, ακόμη, την κωμική σειρά του BBC One «Μαύρη Οχιά» της δεκαετίας του 1980 με τους Τόνι Ρόμπινσον, Χιου Λόρι, Μιράντα Ρίτσαρντσον, Στίβεν Φράι και την λοιπή παρέα. Υπήρχαν, λέει στους The Times, διαφωνίες μεταξύ συγγραφέων, παραγωγών, ακόμη και μεταξύ των ηθοποιών: «Οπότε ήταν λίγο δύσκολο μερικές φορές. Αλλά, όχι απαίσιο. Οι άνθρωποι δεν συγκρούονταν», θυμάται ο Ατκινσον. Παρ’ όλα τα πολλά μοναδικά ταλέντα που συμμετείχαν στο καστ; «Ναι, ακριβώς, αλλά για μένα ήταν φανταστικό γιατί ήξερα ότι όταν ο Στίβεν Φράι ερχόταν στο γύρισμα, μπορούσα να του δώσω τη σκυτάλη και να του πω, “Ωραία, είναι δουλειά σου τώρα να είσαι αστείος για τα επόμενα τρία λεπτά”», τονίζει.

Η πίεση χειροτερεύει με την ηλικία; «Οχι, αλλά είναι εξίσου κακή. Απλά σκέφτεσαι πως ό,τι κι αν κάνεις, θα μπορούσες να το έχεις κάνει καλύτερα, αυτό είναι το πρόβλημα. Νομίζεις ότι ήταν εντάξει, αλλά σίγουρα υπάρχει και κάτι καλύτερο ε; Είναι το αίσθημα τελειομανίας, υποθέτω. Η τελειομανία είναι πολύ ωραία, αλλά και ένα είδος ασθένειας», απαντάει.

Μπορεί να γελάσει βλέποντας το τελικό αποτέλεσμα; «Μπορώ, αλλά σπάνια γελάω δυνατά, με οτιδήποτε. Μπορώ απλώς να δω πότε λειτουργεί», απαντάει ο καλός κωμικός. Σπάνια απόλυτα ικανοποιημένος, λέει ότι είναι τουλάχιστον καλός στο να μπαίνει σε ένα αυτοκίνητο, να απομακρύνεται και να ξεχνά. Γι’ αυτό οδηγεί ωραία αυτοκίνητα; «Για να απομακρυνθώ από το εσωτερικό μου μαρτύριο; Οχι, απλώς τα απολαμβάνω, αλλά είναι μια πολύ καλή, θεραπευτική διέξοδος», λέει.

Ανάμεσα στον Τζον Μάλκοβιτς και τη Νάταλι Ιμπρούλια στο «Johnny English», το 2003 | Universal Studios

Στη συνέντευξή του στους Times, ο βραβευμένος άγγλος κωμικός αρνείται να απαντήσει σε προσωπικές ερωτήσεις, όπως αν βρήκε αστείο τον «Ανθρωπο Εναντίον Μέλισσας» η κόρη την οποία απέκτησε με τη σύντροφό του, ηθοποιό Λουίζ Φορντ, το 2017. Ο Ατκινσον έχει ακόμα δύο παιδιά με την Σουνέτρα Σάστρι, με την οποία ήταν παντρεμένος από το 1990 μέχρι  2015. «Δεν μιλώ για την οικογένειά μου ή τη στάση τους», λέει. Αρνείται επίσης να σχολιάσει την παρατήρηση ότι η έπαυλη που καταστρέφεται στη νέα σειρά μοιάζει πολύ με το σπίτι του στο Οξφορντσάιρ, όπως και τις φήμες που θέλουν τα γυρίσματα να έχει γίνει εκεί κατά τη διάρκεια του λόκνταουν.

Ο Αντριου Μπίλεν βρίσκει την ευκαιρία να διερευνήσει και άλλες παρεξηγήσεις. Είναι αλήθεια, για παράδειγμα, ότι ο Ατκινσον έχει IQ πάνω από 170; «Δεν έχω ιδέα. Από όσο γνωρίζω, δεν έχω κάνει ποτέ τεστ IQ. Οπότε δεν ξέρω», απαντάει ο ηθοποιός. Ορισμένες ιστοσελίδες αναφέρουν πως είναι νεκρός. Πώς νιώθει; «Είναι πολύ αστείο. Ο λογιστής μου μού τηλεφωνεί κάθε έξι μήνες και μου λέει, “ξέρω ότι είναι μια ανόητη ερώτηση, αλλά ξαναδιάβασα ότι πέθανες και θέλω απλώς να ελέγξω ότι δεν ισχύει”. Και εγώ του λέω “Oχι, είμαι καλά”. Είναι πολύ περίεργο. Συμβαίνει επειδή κάτι που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο δεν χάνεται ποτέ και είναι εντελώς απρόσβλητο στην άρνηση ή την αλήθεια», σχολιάζει.

Αν και ο Τύπος τον εκνευρίζει, ένα από τα πολύ καλά στοιχεία του Ρόουαν Ατκισνον είναι η σθεναρή υπεράσπιση της ελευθερίας του λόγου. Αντίθετος στο να γίνουν οι επιθέσεις κατά της θρησκείας έγκλημα μίσους, με επιστολή του στους βρετανικούς The Times το 2018, υπερασπίστηκε το αμφιλεγόμενο αστείο του Μπόρις Τζόνσον ο οποίος σύγκρινε τις Μουσουλμάνες που φορούν μπούρκα με τα γραμματοκιβώτια.

Στην ταινία «Τέσσερις Γάμοι και μια Κηδεία», το 1994

«Υπήρξαν προφανώς πολλές επιτυχημένες πιέσεις από θρησκευτικές ομάδες ώστε να γίνει η θρησκεία προστατευμένο χαρακτηριστικό όπως η φυλή ή το φύλο. Δεν νομίζω ότι η θρησκεία είναι χαρακτηριστικό. Είναι πίστη. Είναι επιλογή», λέει και προσθέτει: «Είναι απλώς αυτό το διαχρονικό πρόβλημα που αναπόφευκτα θα έχει η κωμωδία και στην τωρινή ατμόσφαιρα, που απαιτεί να είμαστε ευγενικοί. Η σύγχρονη κουλτούρα θέλει να είσαι καλός με τους ανθρώπους, κάτι που ακούγεται υπέροχο μεν και καταρχήν θα το υποστήριζα, αλλά στην πράξη, κάθε αστείο έχει ένα θύμα. Αυτό θα πει αστείο».

Εχει προσβληθεί ποτέ ο ίδιος από ένα αστείο; «Πιθανώς για το τραύλισμά μου. Θυμάμαι ότι κάποτε τηλεφώνησα σε έναν παραγωγό του BBC. Δεν μπορώ να θυμηθώ το όνομά του. Τέλος πάντων, το επίθετό του άρχιζε από Μπ, όπως το δικό σου», λέει στον Αντριου Μπίλεν. «Ας πούμε πως λεγόταν Τζον Μπίλεν. Συχνά τραυλίζω σε ένα Μπ και εκείνος ήταν στην άλλη άκρη της γραμμής, δεν ήμουν, όμως, σίγουρος. Και είπα, “Ο Τζον Μπ-Μπ-Μπ-Μπίλεν;” και εκείνος απάντησε, ”Σ-σ-σ-σας -μιλάει”… Σκέφτηκα… Είναι η πρώτη φορά που μου συμβαίνει αυτό. Και είπα “εδώ Ρόουαν Ατκινσον”. Και ακολούθησε μια τρομερή σιωπή»…

Γιατί η εκδίκηση δεν σερβίρεται πάντα κρύα. Μπορεί να είναι και ένα πιάτο καυτό, όπως αυτά που ξέρει να σερβίρει ο Ατκινσον…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...