Advertisement

304
| Shutterstock

«Εξυπνη» TV: τη βλέπεις, σε βλέπει, σε πουλάει

Protagon Team Protagon Team 21 Σεπτεμβρίου 2019, 22:45

«Εξυπνη» TV: τη βλέπεις, σε βλέπει, σε πουλάει

Protagon Team Protagon Team 21 Σεπτεμβρίου 2019, 22:45

Ζήτημα παραβίασης της ιδιωτικότητας του καθενός και μάλιστα κατ’ οίκον τίθεται από τις έρευνες τριών πανεπιστημίων: όλες κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι δεν πρέπει να… παραχαλαρώνουμε μπροστά στις τηλεοράσεις μας, ιδίως αν είναι «έξυπνες», διότι μας κατασκοπεύουν αθόρυβα!

Αυτή είναι η ανησυχητική αποκάλυψη των Financial Times (με συνδρομή), βασισμένη στις εργασίες ερευνητών του Πανεπιστημίου Νορθίστερν και του Ιμπίριαλ Κόλετζ του Λονδίνου.

Οι πανεπιστημιακοί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι διάφοροι «έξυπνοι» τηλεοπτικοί δέκτες, όπως της Samsung και της LG, συσκευές όπως οι Roku, οι αποκωδικοποιητές Amazon Fire και Apple TV, επιτρέπουν την πρόσβαση σε κανάλια συνεχούς ροής και στέλνουν στο Netflix, στην Google, στο Facebook στοιχεία του θεατή, όπως είναι η ακριβής θέση του αλλά και η διεύθυνση IP. Ειδικά για την αποστολή των δεδομένων στο Netflix σημειώνεται ότι συμβαίνει ακόμη και όταν ο χρήστης των συσκευών δεν έχει λογαριασμό Netflix.

Αλλη μελέτη, του Πανεπιστημίου Πρίνστον, επιβεβαιώνει ότι η εν αγνοία μας εκροή των δεδομένων είναι χρήσιμο εργαλείο στη στοχευμένη διαφήμιση – και ως τέτοια νοείται εκείνη που βασίζεται στην αξιοποίηση των πληροφοριών για τα προγράμματα που βλέπουμε, για τις συνήθειές μας, για τα ωράρια της εργασίας και της σχόλης μας, για τη ζωή μας την ίδια. Μάλιστα ένας από τους αποδέκτες αυτών των δεδομένων –κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη, μάλλον- είναι ο «κολοσσός» Amazon.

Οι ερευνητές εστιάζουν κυρίως στο προκλητικότερο στοιχείο της ιστορίας: όλες οι παραπάνω συσκευές είναι σχετικά φθηνές, έτσι οι κατασκευαστές τους καταφέρνουν να πουλάνε στη λιανική ένα εργαλείο του οποίου ανομολόγητος σκοπός είναι η προς εκμετάλλευση μετάδοση των δεδομένων όσων το αγοράζουν!

Ετσι οι «έξυπνοι» τηλεοπτικοί δέκτες και όλα τα συμπαρομαρτούντα κατατάσσονται στην κατηγορία των ιστοτόπων, των διαφόρων ηλεκτρονικών εφαρμογών και των πιστωτικών καρτών, αφού δι’ αυτών μοχλεύονται οι κερδοφόρες μπίζνες της συγκομιδής και ανταλλαγής πληροφοριών για εμπορικούς λόγους – θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι «έξυπνες» τηλεοράσεις δεν είναι τίποτε άλλο παρά ογκώδη smartphones.