378
Αεροσκάφη της easyJet στο αεροδρόμιο του Ορλύ στο Παρίσι | REUTERS/Gonzalo Fuentes/files

Τα υβριδικά αεροσκάφη της easyJet

Protagon Team Protagon Team 3 Φεβρουαρίου 2016, 10:48
Αεροσκάφη της easyJet στο αεροδρόμιο του Ορλύ στο Παρίσι
|REUTERS/Gonzalo Fuentes/files

Τα υβριδικά αεροσκάφη της easyJet

Protagon Team Protagon Team 3 Φεβρουαρίου 2016, 10:48

Η easyJet εξετάζει την τοποθέτηση ενός συστήματος εναλλακτικής παροχής ενέργειας για όσο χρόνο το αεροσκάφος είναι στον διάδρομο του αεροδρομίου και μετακινείται με χαμηλές ταχύτητες. Στόχος είναι η μείωση του κόστους και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Την ίδια στιγμή όμως θα ανακυκλώνει και το νερό που είναι το μόνο παράγωγο αυτού του συστήματος.

Η σκέψη της εταιρείας είναι απλή και, όπως υπολογίζει, αρκετά αποδοτική, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Telegraph.

Αυτή τη στιγμή το 4% των καυσίμων που χρειάζεται η εταιρεία πηγαίνει για την τροχοδρόμηση του αεροσκάφους ώστε να πάρει θέση απογείωσης ή μετά την προσγείωση. Σε αυτές τις περιπτώσεις το αεροσκάφος κινείται με πολύ χαμηλές ταχύτητες και έχει μικρότερες ανάγκες σε ενέργεια. Ο χρόνος αυτός είναι γύρω στα 20 λεπτά για κάθε πτήση.

Αντί να χρησιμοποιεί τα καύσιμα που ήδη έχει στις δεξαμενές του το αεροσκάφος, η easyJet εξετάζει την χρήση κυψελών υδρογόνου, οι οποίες είναι πηγές ενέργειας που θα παίρνουν ενέργεια από τα φρένα του αεροσκάφους για να μετατρέπουν υδρογόνο και οξυγόνο σε ηλεκτρική ενέργεια. Πρόκειται, δηλαδή, για μια εναλλακτική πηγή ενέργειας που είναι επαρκής για την μετακίνηση στο έδαφος.

Τα μόνο παράγωγο της λειτουργίας μιας κυψέλης υδρογόνου είναι το νερό – δεν παράγει καθόλου καυσαέρια ή άλλα υπολείμματα. Και μάλιστα, όπως λέει ο Ιαν Ντέιβις, τεχνικός διευθυντής της easyJet, είναι «απόλυτα αγνό» και καθαρό νερό που θα μπορούσαν να πίνουν οι επιβάτες ή, έστω, να χρησιμοποιείται στις τουαλέτες του αεροσκάφους.

Λιγότερα καύσιμα, μικρότερο κόστος, αλλά και λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου τα κέρδη από το υβριδικό σύστημα

Προσθέτει ακόμη, σύμφωνα με το CNN, ότι η easyJet είναι εταιρεία χαμηλού κόστους και σύντομων πτήσεων και οι επιβάτες της παίρνουν κυρίως χειραποσκευές. Αυτό αφήνει αρκετό χώρο για να τοποθετηθούν στους σχετικά άδειους αποθηκευτικούς χώρους του αεροσκάφους οι κυψέλες.

Το κέρδος από τη χρήση των κυψελών για την εταιρεία, αν το σύστημα εφαρμοστεί σε όλο τον στόλο της, θα μπορούσε να φτάνει τα 25-35 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο (ανάλογα με την τιμή του πετρελαίου) ή 50.000 τόνους καυσίμων. Φυσικά, αξιοσημείωτη είναι και η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, πράγμα που θα συνεισφέρει αρκετά στον στόχο της easyJet για μειώσεις των εκπομπών 7% ως το 2020.

Η πρώτη δοκιμή θα γίνει φέτος, αλλά μετά θα χρειαστεί αρκετός χρόνος. Ο Ντέιβις τον υπολογίζει σε συνολικά 15 μέχρι να πειστούν όλοι οι κατασκευαστές.