749
| Shutterstock

Οταν τα φτερά αντλούν τη δύναμή τους από τη γη

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 21 Δεκεμβρίου 2022, 16:33
|Shutterstock

Οταν τα φτερά αντλούν τη δύναμή τους από τη γη

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 21 Δεκεμβρίου 2022, 16:33

Οχι, δεν πρόκειται για «ακριβά σίδερα». Αν και αυτά είναι πολύτιμα. Εξάλλου, τα 46 νέα αεροσκάφη νέας τεχνολογίας Airbus A320 NEO που έχει παραγγείλει η AEGEAN έχουν παραληφθεί σχεδόν κατά το ήμισυ και σε τρία χρόνια η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί.

Στα τρία αυτά χρόνια της πανδημίας, που «δεν ήταν εύκολα, αλλά ούτε και στάσιμα, μάθαμε τι να κάνουμε για να προχωρήσουμε», είπε ο πρόεδρος της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης. Για να ανακοινώσει ότι η AEGEAN προχωρά σε μια νέα επένδυση ύψους 140 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων, καθώς και του πρώτου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα.

Μια επενδυτική κίνηση που φιλοδοξεί να φέρει νέα δυναμική προστιθεμένης αξίας, εξωστρέφειας και ανταγωνιστικότητας στην αεροπορική εταιρεία και ευρύτερα στον κλάδο των αερομεταφορών της χώρας, καθώς η εξυπηρέτηση των αναγκών υποστήριξης τρίτων εταιρειών αποτελεί πλέον κύριο επιχειρηματικό στόχο. Στην ωρίμανσή της –πέντε έως επτά χρόνια– αναμένεται να δημιουργήσει 500 άμεσες και συνολικά περισσότερες από 1.100 νέες, άμεσες και έμμεσες, θέσεις εργασίας υψηλών δεξιοτήτων, ενώ σημαντικά εκτιμώνται ότι θα είναι και τα δημοσιονομικά οφέλη, καθώς αναμένονται φορολογικά έσοδα και εισφορές άνω των 400-450 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης.

Η συμφωνία υπεγράφη με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) στις 20 Δεκεμβρίου και η επένδυση περιλαμβάνει το τίμημα για την παραχώρηση από τον ΔΑΑ, έως το 2046, κτιριακών εγκαταστάσεων, την επισκευή, τη λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμισή τους και την αγορά σύγχρονου εξοπλισμού για την από δεκαετίας και πλέον αδρανή Τεχνική Βάση της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας. «Δημιουργούμε έναν κόμβο, ένα οικοσύστημα παραγωγής υπηρεσιών υποστήριξης βαριάς συντήρησης και εκπαίδευσης, που δίνει νέα δεδομένα στην τοπική προστιθέμενη αξία και στην εξωστρέφεια του κλάδου μας, συμπληρώνοντας ένα σημαντικό κενό στην υποδομή της  χώρας», δήλωσε ο κ. Βασιλάκης.

Ευτύχιος Βασιλάκης: «Στα τρία χρόνια της πανδημίας, που δεν ήταν εύκολα, αλλά ούτε και στάσιμα, μάθαμε τι να κάνουμε για να προχωρήσουμε»

Μέσω της υλικοτεχνικής αναβάθμισης και της ενεργοποίησης δυναμικού χώρων 85.000 μ2 και με προτεραιότητα την αξιοποίηση και εξέλιξη του δυναμικού και της τεχνογνωσίας των ανθρώπων της εταιρείας, δημιουργείται ένα σύγχρονο, ολοκληρωμένο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης για την αερομεταφορά, το οποίο θα τεθεί στην υπηρεσία του ευρύτερου κλάδου.

Η παροχή υπηρεσιών υποστήριξης τρίτων θα υλοποιείται μέσα από δύο κύριες, παράλληλες δραστηριότητες:

  • Τη λειτουργία συντήρησης πτητικών μέσων, με την ανάπτυξη και σταδιακή στελέχωση της τεχνικής βάσης, τελικής χωρητικότητας έως δέκα θέσεων βαριάς συντήρησης, επισκευών και ελέγχων για πτητικά μέσα διαφόρων τύπων.
  • Την ανάπτυξη Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, με επένδυση σε συνολικά έξι προσομοιωτές πτήσης τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης για αεροσκάφη τύπου Airbus, ATR και Boeing, καθώς και εγκαταστάσεων για τη διενέργεια ειδικής εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας.

Στο ίδιο οικοσύστημα θα ενταχθεί και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός Πιλότων της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.

Στην AEGEAN «τη διαφορά δεν την κάνει το μέταλλο», είπε ο Δημήτριος Γερογιάννης, «αλλά η επένδυση στους ανθρώπους»

Στην AEGEAN, «τη διαφορά δεν την κάνει το μέταλλο», αλλά «η επένδυση στους ανθρώπους», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δημήτριος Γερογιάννης. Για να προσθέσει ότι το θέμα είναι «πώς θα μπορέσουμε να παράγουμε 50 – 60 ανθρώπους τον χρόνο», αναφερόμενος στην έλλειψη πιλότων και μηχανικών που παρατηρείται διεθνώς, σε αντιστοιχία με τις εντεινόμενες ανάγκες. Στόχος είναι «να γίνουμε ουσιαστικά ένα εκκολαπτήριο στελεχών για την AEGEAN και τη χώρα».

Η επένδυση φέρνει στην Ελλάδα ένα εύρος υπηρεσιών υποστήριξης της AEGEAN, που μέχρι σήμερα εκτελούνται στο εξωτερικό. Το 2022 δαπανήθηκαν 7.500 πιλοτο-ημέρες για την εκπαίδευση των κυβερνητών στο εξωτερικό. Στην ωρίμανσή της, δε, ενισχύει το δυναμικό υποστήριξης πτητικών μέσων και εκπαίδευσης πληρωμάτων τρίτων, βάζοντας την Ελλάδα και τον ΔΑΑ στον χάρτη των διεθνών υπηρεσιών υποστήριξης αερομεταφοράς.

Με την επένδυση αυτή ενισχύονται η ανταγωνιστικότητα και οι τεχνικές δυνατότητες της AEGEAN, σε μια αγορά που τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, καθώς όλοι οι μεγάλοι παίκτες στις αερομεταφορές εξελίσσουν αυτόν τον τομέα. Η δημιουργία του hangar επενδύει στο ανθρώπινο κεφάλαιο, ενώ προσδίδει νέα επίπεδα τοπικής προστιθέμενης αξίας και δυναμικής εξωστρέφειας στον τομέα υπηρεσιών υποστήριξης αερομεταφοράς της χώρας.

Eχει, επίσης, έντονο περιβαλλοντικό χαρακτήρα, καθιστώντας το ένα από τα πρώτα «πράσινα» hangar στην Ευρώπη: προβλέπεται η ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων μέσω της επένδυσης για την εγκατάσταση στο κέλυφος των κτιρίων 35.000 m2 φωτοβολταϊκών πάνελ ισχύος 3 MW, με σκοπό να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες τους.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...