514
H γέφυρα των ρεκόρ που συνδέει το Χονγκ Κονγκ με την πόλη Ζουχάι και το Μακάο | Wikimedia Commons

Το φαραωνικό σχέδιο της Κίνας: Γέφυρα 55 χλμ. και $20 δισ. ως το Χονγκ Κονγκ

Protagon Team Protagon Team 5 Σεπτεμβρίου 2018, 08:57
H γέφυρα των ρεκόρ που συνδέει το Χονγκ Κονγκ με την πόλη Ζουχάι και το Μακάο
|Wikimedia Commons

Το φαραωνικό σχέδιο της Κίνας: Γέφυρα 55 χλμ. και $20 δισ. ως το Χονγκ Κονγκ

Protagon Team Protagon Team 5 Σεπτεμβρίου 2018, 08:57

Επειτα από οκτώ χρόνια εντατικών εργασιών και 20 δισ. δολάρια οι Κινέζοι ολοκλήρωσαν ακόμα ένα κολοσσιαίο, σχεδόν μνημειώδες έργο υποδομής. Πρόκειται για μια γέφυρα μήκους 55 χιλιομέτρων με τέσσερα τεχνητά νησιά που λειτουργούν ως κόμβοι και μια υποθαλάσσια σήραγγα μήκους 7 χιλιομέτρων. Συνδέει το Χονγκ Κονγκ με την πόλη Ζουχάι και το Μακάο, στην ηπειρωτική Κίνα, ενώ αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία εντός των επόμενων μηνών, εξυπηρετώντας δεκάδες εκατομμύρια πολίτες της νοτιοανατολικής κινεζικής επικράτειας.

Σχεδιάστηκε με τρόπο ώστε να είναι λειτουργική για τα επόμενα 120 χρόνια και να αντέχει σε τυφώνες αλλά και σεισμούς μεγέθους έως και οκτώ βαθμών. Πρόκειται για τη γέφυρα των ρεκόρ, αναφέρει η Corriere della Sera, καθώς δεν υπάρχει μεγαλύτερη στον κόσμο που να διασχίζει τη θάλασσα. Για την κατασκευή της 14.000 εργάτες χρησιμοποίησαν 420.000 τόνους χάλυβα και 1,08 εκ. κυβικά μέτρα τσιμέντου ενώ απαραίτητη για την ολοκλήρωση των εργασιών ήταν και η συμβολή 300 πλοίων.

(Shutterstock)
Η γέφυρα υπό κατασκευή, το 2015

Αλλά η νέα γέφυρα της Κίνας πέρα από ένα θαύμα της μηχανικής αποτελεί επίσης ένα μεγάλο οικονομικό και πολιτικό στοίχημα της κινεζικής ηγεσίας. Γιατί ο Σι Τζινπίνγκ επιδιώκει τη δημιουργία μιας ενοποιημένης ζώνης το συνολικό ΑΕΠ της οποίας ξεπερνά το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια. Ωστόσο όλοι όσοι δεν ασπάζονται το ηγεμονικό όραμα του κινέζου προέδρου, ανησυχούν για το ενδεχόμενο ομογενοποίησης του Χονγκ Κονγκ με την ηπειρωτική Κίνα. Αρκετοί υποστηρίζουν, μάλιστα, πως η νέα αυτή γέφυρα αποτελεί το τελευταίο βήμα του Σι στην πορεία του προς την ολοκληρωτική ενσωμάτωση της φιλελεύθερης μητρόπολης στην κινεζική επικράτεια, υπό τον απόλυτο έλεγχο, πλέον, του Πεκίνου.

Ενα από τέσσερα τεχνητά νησιά της γέφυρας, τα οποία λειτουργούν ως κόμβοι (Shutterstock)

Από την κινεζική πρωτεύουσα, όμως, απαντούν πως η γέφυρα που ενώνει τις δύο πρώην αποικίες, το Χονγκ Κονγκ των Βρετανών και το Μακάο των Πορτογάλων, είναι ένα έργο υποδομής με τεράστια στρατηγική σημασία καθώς αναμένεται πως θα συμβάλει σημαντικά στην περαιτέρω οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Στο Χονγκ Κονγκ, για παράδειγμα, με τους 7,2 εκατομμύρια κατοίκους, η εύρεση κατοικίας έχει καταλήξει να αποτελεί μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση, με πολλούς νεαρούς επαγγελματίες που εργάζονται στην πόλη να είναι έτοιμοι, πλέον, να μετακομίσουν στην ηπειρωτική Κίνα, συνεχίζοντας να εργάζονται στο Χονγκ Κονγκ, χάρη στη νέα γέφυρα του Σι.

«Η γέφυρα είναι μια σπατάλη χρημάτων», υποστηρίζει η Κλόντια Μο, δημοσιογράφος, πολιτικός που πρόσκειται στο πανδημοκρατικό κίνημα του Χονγκ Κονγκ και μέλος του νομοθετικού συμβουλίου της πόλης που εξακολουθεί να αποτελεί, όπως και το Μακάο, ειδική διοικητική περιοχή που χαίρει μερικής αυτονομίας από το Πεκίνο. «Το Χονγκ Κονγκ συνδέεται ήδη με την ηπειρωτική Κίνα και αεροπορικά και χερσαία και θαλάσσια. Τα υπάρχοντα δίκτυα συγκοινωνίας δεν φαίνονται. Αλλά η καινούργια γέφυρα είναι ιδιαίτερα ορατή… μπορεί να την δει κανείς από το αεροπλάνο πετώντας προς το Χονγκ Κονγκ και σου κόβεται η ανάσα», υποστήριξε, γιατί «συνδέει το Χονγκ Κονγκ με την Κίνα σχεδόν σαν ένας ομφάλιος λώρος. Την βλέπεις και ξέρεις πως συνδέεσαι με τη χώρα».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...