1029
Ο Πρωθυπουργός στο βήμα της Βουλής, στο βάθος στα κυβερνητικά έδρανα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως | INTIMEnews

Μητσοτάκης στη Βουλή: Θα ζητήσει συγγνώμη ο Τσίπρας; Ζούμε τον εκτσογλανισμό της δημόσιας ζωής

Protagon Team Protagon Team 13 Ιουλίου 2022, 13:38
Ο Πρωθυπουργός στο βήμα της Βουλής, στο βάθος στα κυβερνητικά έδρανα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως
|INTIMEnews

Μητσοτάκης στη Βουλή: Θα ζητήσει συγγνώμη ο Τσίπρας; Ζούμε τον εκτσογλανισμό της δημόσιας ζωής

Protagon Team Protagon Team 13 Ιουλίου 2022, 13:38

«Πού είναι ο κ. Τσίπρας;» διερωτήθηκε από το βήμα της Βουλής ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με αφορμή την (επιδεκτική) απουσία του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ κατά την ομιλία του στη συζητήση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας  για τη μεταρρύθμιση στα ΑΕΙ .

«Που είναι ο κ. Τσίπρας; Με τον [πρόεδρο των αυτοκινητιστών ταξί] κ. Λυμπερόπουλο;» επέμεινε ο Πρωθυπουργός αναφερόμενος στη συνάντηση που είχε ο κ. Τσίπρας (φωτογραφία κάτω) με το προεδρείο του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), (προ)καλώντας τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ζητήσει  συγγνώμη από την υπουργό Παιδείας για τις αθλιότητες που βουλευτή του -και πρώην υπουργού Επικρατείας της Πρώτης Φοράς Αριστερά- Χριστόφορου Βερναρδάκη.

«Θα σας πως γιατί δεν είναι εδώ – συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης-  γιατί αν ήταν εδώ θα έπρεπε να τοποθετηθεί ο ίδιος για τις απίστευτες αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη. Θα έρθει όμως ε; Δεν μπορεί να μην έρθει και αναρωτιέμαι αν θα έχει το πολιτικό θάρρος να ζητήσει ο ίδιος μια προσωπική συγγνώμη από την ίδια την υπουργό Παιδείας».

Και αναφερόμενος στο απαράδεκτο πολιτικό unfair  του κ. Βερναρδάκη μέσω Tik Tok, έκανε λόγο για συριζαϊκό φαρισαϊσμό. Ο Βερναρδακισμός, είναι ο Πολακισμός. Ειναι ο εκτσογλανισμός -όπως χαρακτηριστικά ανέφερε- της δημόσιας ζωής, το τελευταίο σκαλοπάτι του λαϊκισμού. Είναι η τοξικότητα που χρησιμοποιεί κατά κανόνα ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι το διαβόητο «ηθικό πλεονέκτημα», συμπλήρωσε ειρωνικά ο κ. Μητσοτάκης.

Και στο σημείο αυτό υπενθύμισε πως είχαν προηγηθεί και άλλες αθλιότητες σε βάρος της Νίκης Κεραμέως, όπως -ανέφερε ενδεικτικά- η φράση του Νίκου Φίλη ότι «έχει δύο παιδιά η υπουργός που όταν μεγαλώσουν θα θυμούνται, θα ακούσουν ότι η μητέρα τους στα χρόνια αυτά, που ήταν μικρά, κατέσφαξε τουλάχιστον 20.000 18χρονα παιδιά από τα πανεπιστήμια»!

Οσον αφορά το νομοσχέδιο, ο Πρωθυπουργός απηύθυνε έκκληση στα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης και ιδίως προς το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, να στηρίξουν τις διατάξεις του που αναβαθμίζουν τα ΑΕΙ.

«Κλείνω με μια έκκληση προς τις υπόλοιπες πτέρυγες της Βουλής , τουλάχιστον προς το ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ. Σε μια συγκυρία που η εθνική ενότητα είναι αναγκαία όσο ποτέ σας ζητώ να κάνετε μια γενναία κίνηση που αφορά την Παιδεία. Ο Ρήγας Φεραίος έλεγε : Εκ των γραμμάτων γεννάται η προκοπή με την οποία λάμπουν τα ελεύθερα έθνη. Σταθείτε λοιπόν στο ύψος των περιστάσεων», κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του από το το βήμα της Ολομέλειας.

Ο Πρωθυπουργός ξεκινήσε την ομιλία του με αναφορά στην εμπρηστική επίθεση στις εγκαταστάσεις του Real Group:: «Εκφράζω την οργή μου για την άνανδρη επίθεση στα γραφεία του ραδιοφωνικού σταθμού Real. Να είστε σίγουροι πως η ελευθερία του Τύπου δεν φιμώνεται από τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες» είπε.

Στόχος του νομοσχεδίου η απόκτηση γνώσης και οι καλύτερες πιθανότητες επαγγελματικής καταξίωσης

«Ο στόχος όλων όσοι θα ωφεληθούν από τις διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου είναι η απόκτηση γνώσης και οι καλύτερες πιθανότητες επαγγελματικής καταξίωσης» τόνισε ο πρωθυπουργός, στην ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία».

«Σήμερα το σύνολο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων για την Παιδεία και με αυτό το νομοσχέδιο, το 8ο κατά σειρά του υπουργείου Παιδείας, ολοκληρώνεται» συνέχισε ο πρωθυπουργός. «Το νέο τοπίο ολοκληρώνεται από τα 120 πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που τυγχάνουν μεγαλύτερης ανταπόκρισης από την ελληνική κοινωνία. Η επιλογή μας να δώσουμε προτεραιότητα στην δημόσια παιδεία δεν ήταν τυχαία. Νοιάζομαι για τους νέους, δεν είναι να τους χαϊδεύω τα αυτιά και να τους στρέφω σε σχολές που δεν έχουν αύριο, αλλά σε αυτές που έχουν πραγματικές πιθανότητες στην αγορά εργασίας», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και συμπλήρωσε: «Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται το νέο νομοσχέδιο που διευρύνει την ισχύ του δημόσιου πανεπιστημίου, οδηγώντας την ανώτατη παιδεία να ξανασυναντηθεί με τις βασικές αρχές της στη νέα εποχή».

Ο Πρωθυπουργός σημείωσε πως «τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας απηχούν τα άρθρα του νομοσχεδίου, εξ ου και η απήχηση τους υπερβαίνει τα κομματικά όρια» ενώ επισήμανε ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι της πανεπιστημιακής κοινότητας έχει αγκαλιάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ακόμη και ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, 3 στους 4 συμφωνούν με το ελληνικό «Εράσμους», 4 στους 5 με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης. Είναι η κατάλληλη πρωτοβουλία στην κατάλληλη στιγμή, είναι η ώρα και η αξιωματική αντιπολίτευση να ακούσει τις απόψεις των φίλων της» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει πλέον σε μία παγκόσμια τροχιά και δημιουργεί πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες

«Το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει πλέον σε μία παγκόσμια τροχιά, δημιουργεί πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες», συνέχισε στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός. «Πρακτικά οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν τη σχολή τους ως μία τετραετή παράταση των σχολικών τους χρόνων, σαν μία μηχανή απονομής πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας».

«Τα νέα προγράμματα θα ιδρύονται από τα ίδια τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Ύστερα από δεκαετίες αυτή η κυβέρνηση έρχεται να απελευθερώσει την δράση των πανεπιστημίων από την εκτελεστική εξουσία, παύει δηλαδή ο κρατικός πατερναλισμός», υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδειγμα αδιαφορίας για την εκπαίδευση και εκμαυλισμού της κοινωνίας από την μαζική ίδρυση πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από την προηγούμενη κυβέρνηση λίγο πριν φύγει», επεσήμανε, κατηγορώντας  τον ΣΥΡΙΖΑ συνολικά για την πολιτική του στον χώρο των ΑΕΙ. «Τμήματα από το τίποτε για το τίποτε, χωρίς κανέναν σκοπό», σχολίασε χαρακτηριστικά, «εμείς όμως, είχαμε το θάρρος να αναστείλουμε τη συγκεκριμένη πολιτική».

Οσο για το προωθούμενο μοντέλο διοίκησης των Ιδρυμάτων, σημείωσε πως «η η διοίκηση μοιράζεται ορθολογικά ανάμεσα στον πρύτανη και το συμβούλιο, ένα συμμετοχικό μοντέλο, που λειτουργεί σε πολλά κράτη του κόσμου.

«Τα εκατοντάδες άρθρα του νομοσχεδίου αντιμετωπίζουν πολλές από τις πραγματικές ανάγκες των πανεπιστημίων, συμπληρώνουν, όμως, και ζητούμενα άλλων βαθμίδων όπως και η ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου έως τις 5:30 το απόγευμα. βασική στόχευση είναι η αποδέσμευση του δημόσιου πανεπιστημίου από γραφειοκρατικά βαρίδια και κρατική χειραγώγηση, ώστε η τριτοβάθμια εκπαίδευση να ξαναγίνει ιμάντας κοινωνικής ανέλιξης, με βάση ρεαλιστικά κριτήρια. Το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία», τόνισε ο Πρωθυπουργός.

Εθνική παιδεία στην υπηρεσία της Εθνικής Οικονομίας

«Εθνική παιδεία στην υπηρεσία της Εθνικής Οικονομίας» ήταν το σύνθημά του και απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, συμπλήρωσε: «Θα αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον πώς θα τοποθετείτε όλοι στην κατ’ άρθρων ψηφοφορία, γιατί είναι εύκολη η γενική κριτική από την αντιπολιτευση». «Μη βρεθούμε στην κατάσταση ενώ διαφωνείτε επί της αρχής θα έχετε ψηφίσει περισσότερα από τα μισά άρθρα για να πέσουν οι μάσκες της υποκρισίας και σε αυτήν την αίθουσα», παρατήρησε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News