309
Αποθήκη της Amazon γεμάτη πακέτα έτοιμα για αποστολή | Reuters

Amazon: «Κρατήστε τα, δεν τα θέλουμε πίσω – και πάρτε και τα λεφτά σας»

Protagon Team Protagon Team 12 Ιανουαρίου 2021, 16:00
Αποθήκη της Amazon γεμάτη πακέτα έτοιμα για αποστολή
|Reuters

Amazon: «Κρατήστε τα, δεν τα θέλουμε πίσω – και πάρτε και τα λεφτά σας»

Protagon Team Protagon Team 12 Ιανουαρίου 2021, 16:00

«Αν δεν σας αρέσει αυτό που αγοράσατε, μη μας το στέλνετε πίσω. Κρατήστε το και θα σας επιστρέψουμε τα χρήματα». Αυτό το μήνυμα απευθύνουν στους καταναλωτές η Amazon, η Walmart, η Target και άλλες εταιρείες, καθώς διαπίστωσαν, μέσω τεχνητής νοημοσύνης, ότι δεν τις συμφέρει οικονομικά να δέχονται επιστροφές προϊόντων!

Συγκεκριμένα, για φθηνά προϊόντα ή μεγάλα σε όγκο, που κοστίζουν πολλά σε μεταφορικά, οι εταιρείες χάνουν λιγότερα χρήματα αν δεν γίνουν επιστροφές και απλώς πιστώσουν τα χρήματα στους πελάτες τους.

Είναι μία καινούργια πολιτική, καθώς, λόγω της πανδημίας, έχει παρουσιαστεί μεγάλη αύξηση στις αγορές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το ίδιο θα κάνουν ολοένα και περισσότερα καταστήματα που πωλούν μεγάλο όγκο προϊόντων.

Οπως είναι φυσικό, οι καταναλωτές προτιμούν αυτή την τακτική, καθώς, όχι μόνο κρατούν το προϊόν δωρεάν, αλλά γλιτώνουν και την ταλαιπωρία της επιστροφής.

Οπως εξήγησε εκπρόσωπος της Walmart στη Wall Street Journal, δεν ισχύει για όλα τα προϊόντα, αλλά για όσα η εταιρεία θεωρεί ότι δεν μπορεί να ξαναπουλήσει και συνεκτιμώνται και άλλοι παράμετροι, όπως το ιστορικό αγορών του κάθε πελάτη, η αξία του προϊόντος και το κόστος της επεξεργασίας της επιστροφής, το οποίο κυμαίνεται στα 10-20 δολάρια για κάθε πακέτο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι καθώς εντάθηκαν οι online αγορές λόγω πανδημίας, το ποσοστό των επιστροφών καταναλωτικών προϊόντων στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 70% το 2020, σε σύγκριση με το 2019.

Μόνο για την περίοδο των εορτών, υπολογίζεται ότι οι επιστροφές έφτασαν σε αξία τα 70 δισ. δολάρια.

Τα αμερικανικά ταχυδρομεία και οι εταιρείες κούριερ διακίνησαν το αστρονομικό νούμερο των τριών δισ. πακέτων την περίοδο των εορτών. Δύο εκατομμύρια πακέτα δεν κατάφεραν να φτάσουν στον προορισμό τους εγκαίρως για τα Χριστούγεννα.

Ολες οι εταιρείες αναφέρουν ρεκόρ επιστροφών σε σύγκριση με άλλες χρονιές.

Οι επιστροφές προϊόντων είναι πολύ φθηνότερες για τα καταστήματα, αν ο πελάτης τα φέρει ο ίδιος στο κατάστημα, κάτι όμως, που λόγω της πανδημίας, έχει σχεδόν σταματήσει.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News