305
| INTIME

ΕΕ: Αυστηρότεροι κανόνες για τις διασυνοριακές τροχαίες παραβάσεις

Protagon Team Protagon Team 22 Μαρτίου 2024, 10:41
|INTIME

ΕΕ: Αυστηρότεροι κανόνες για τις διασυνοριακές τροχαίες παραβάσεις

Protagon Team Protagon Team 22 Μαρτίου 2024, 10:41

Αυστηροποιείται το ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις διασυνοριακές τροχαίες παραβάσεις.

To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε προσωρινή συμφωνίαγια την τροποποίηση της οδηγίας του 2015 σχετικά με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών για τροχαίες παραβάσεις και την οδική ασφάλεια.

Οι οδηγοί οχημάτων που κινούνται διασυνοριακά και παραβιάζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαφεύγουν της δίωξης.

Μέχρι σήμερα τουλάχιστον σε 40% των διασυνοριακών παραβάσεων, ο δράστης είτε δεν εντοπίζεται είτε δεν του επιβάλλεται πρόστιμο.

Στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030, υπήρξε εκ νέου δέσμευση να μηδενιστούν οι σοβαροί τραυματισμοί και οι θάνατοι στο οδικό δίκτυο της ΕΕ έως το 2050, με ενδιάμεσο στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 50% έως το 2030.

Ωστόσο, οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 4% πέρυσι σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 9% χαμηλότερο από το προ της πανδημίας επίπεδο, αλλά ο ρυθμός βελτίωσης δεν επαρκεί για την επίτευξη των παραπάνω στόχων.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών , η συνεργασία μεταξύ των κρατών προτείνεται να καλύπτει παραβάσεις που θα έχουν σχέση με τη μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, την επικίνδυνη προσπέραση, την παράνομη στάθμευση, την οδήγηση σε μονόδρομο, τη μη τήρηση της ΛΕΑ, τη μη τήρηση των περιορισμών πρόσβασης οχημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως σχολικές ζώνες, ζώνες πεζών, ποδηλατόδρομους και ζώνες χαμηλών/μηδενικών εκπομπών και την αντικανονική φόρτωση του οχήματος.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία τους. Στη συνέχεια, οι χώρες θα έχουν στη διάθεσή τους δυόμισι χρόνια για να τις μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Το νέο Κοινοβούλιο, που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024, θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...