617
Η σκηνή του συμβουλίου στο «SOS: Πεντάγωνο καλεί Μόσχα» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ (1964) | YouTube

Πώς βγήκε η απόφαση που εξέθεσε την ΕΣΗΕΑ

Η σκηνή του συμβουλίου στο «SOS: Πεντάγωνο καλεί Μόσχα» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ (1964)
|YouTube

Πώς βγήκε η απόφαση που εξέθεσε την ΕΣΗΕΑ

Μία ημέρα μετά την ανακοίνωση της, διαβόητης πλέον, απόφασης και το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ δεν έχει δημοσιοποιήσει το σκεπτικό με το οποίο επέβαλε διαγραφές και επιπλήξεις μελών του συνδικάτου. Πρόκειται για μία απόφαση που έχει προκαλέσει ενόχληση σε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου το οποίο, όμως, βάσει του καταστατικού, αδυνατεί να παρέμβει ή να σχολιάσει σχετικά.

Ενώ, λοιπόν, η απόφαση έχει σηκώσει κύμα συζητήσεων, πολιτικών αντιδράσεων και αντεγκλήσεων, μία πιο κοντινή ματιά στο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ, ίσως οδηγήσει και σε μία διαφορετική ανάγνωση. Και, αλήθεια, τι ακριβώς σημαίνει το «η ΕΣΗΕΑ διέγραψε» που διαβάζουμε τις τελευταίες ώρες; Ποιοι έλαβαν αυτήν την απόφαση; Πόσοι είναι; Τι δουλειά κάνουν; Και από πού προέρχονται πολιτικά;

Ομως ας δούμε πρώτα πώς έφτασε αυτή η υπόθεση στο Πειθαρχικό. Ηταν την εβομάδα του δημοψηφίσματος όταν η ΕΣΗΕΑ άρχισε να δέχεται πλήθος καταγγελιών για το ύφος και την ποιότητα κάλυψης των γεγονότων. Οπως λένε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, εκείνες τις μέρες έφτασαν στην Ενωση πάνω από 300 καταγγελίες (μελών και πολιτών). Εκτός, όμως, από τον όγκο των καταγγελιών ήταν και κάτι ακόμα που τους προκάλεσε εντύπωση: «έβλεπες να έρχονται δεσμίδες πανομοιότυπων καταγγελιών, το ίδιο κείμενο να τοποθετείται copy-paste σε δεκάδες αναφορές…» Κάπως έτσι, το Πειθαρχικό επιλήφθηκε του θέματος…

Τα Πειθαρχικά Συμβούλια της ΕΣΗΕΑ εκλέγονται κατά τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη όλων των οργάνων της Ενωσης. Οι υποψήφιοι εκτίθενται σε ενιαίο ψηφοδέλτιο, δεν εντάσσονται δηλαδή στα παραταξιακά ψηφοδέλτια. Ωστόσο συχνά οι παρατάξεις προτείνουν υποψηφίους. Κατά παράδοση στο πρωτοβάθμιο και στο δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό συμμετέχουν, κυρίως, συνταξιούχοι. Προφανώς εκτιμάται η εμπειρία και η νηφαλιότητα που, υποτίθεται, προσδίδει ο χρόνος στην κρίση τους.

Τρεις συνταξιούχοι και δύο εν ενεργεία δημοσιογράφοι αποτελούν το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ.

Πρόεδρος είναι η Αγγελική Γυπάκη, η οποία εργάζεται στο Γραφείο Τύπου του ΕΟΤ. Μέλη είναι ο Κωνσταντίνος Κορέλλης, εργαζόμενος στον ραδιοφωνικό σταθμό 9.84 και οι συνταξιούχοι Πόπη Χριστοδουλίδου, Γιώργος Μέρμηγκας, Ιωάννης Αποστολόπουλος. Επειδή, όμως, μιλάμε για συνδικαλισμό, καλό είναι να τους δούμε και δίπλα στις παρατάξεις με τις οποίες σχετίζονται.

Η Αγγελική Γυπάκη συνδέεται με την παράταξη «Ενωμένοι Δημοσιογράφοι», η οποία είχε μέλη που συνομιλούσαν με τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ. Ο Κωνσταντίνος Κορέλλης προέρχεται από τους «Αδέσμευτους Δημοσιογράφους» που ανήκουν στον πολιτικό χώρο της κεντροδεξιάς. Η Πόπη Χριστοδουλίδου διατηρούσε δεσμούς με την παράταξη Financial Crimes, προσκείμενη στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Οι άλλοι δύο συνταξιούχοι, ο Γιώργος Μέρμηγκας και ο Γιάννης Αποστολόπουλος συνδέονται με τον «Δούρειο Τύπο», παράταξη που διατηρεί σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Eπισήμως δεν έχει γίνει γνωστό πώς ψήφισαν αυτοί οι πέντε. Ωστόσο ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν πώς υπέρ της επιβολής ποινών ψήφισαν οι τρεις συνταξιούχοι και μειοψήφησαν οι δύο εν ενεργεία δημοσιογράφοι. Aυτό, βέβαια, διαβάζεται και αλλιώς: υπέρ των ποινών ψήφισαν οι συνδικαλιστές της Αριστεράς και κατά οι συνδικαλιστές του «αστικού» χώρου. Είναι, βλέπετε, τα δεινά του κομματικοποιημένου συνδικαλισμού. Πώς να πείσουν, τους αδαείς ή τους κακοπροαίρετους, οι συνταξιούχοι του Πειθαρχικού ότι ψήφισαν έχοντας ως γνώμονα τη δεοντολογία και όχι τον πολιτικό τους προσανατολισμό; Ασφαλώς το ίδιο ερώτημα δύναται να τεθεί και προς τη μειοψηφία, όχι όμως με την ίδια πίεση. Η «πρωτοβουλία» για την επιλογή ποινών και τη δημιουργία «δεδικασμένου» ανήκει στην πλειοψηφία.

Το σκεπτικό της απόφασης αναμένεται να δημοσιοποιηθεί τις επόμενες ημέρες. Πιθανότατα η πλειοψηφία θα αποδοκιμάζει τη μη τήρηση της δεοντολογίας των «ίσων αποστάσεων» από τα διευθυντικά στελέχη των καναλιών, στα οποία επιβλήθηκε η ποινή της διαγραφής. Μένει να δούμε αν οι δημοσιογράφοι που διεγράφησαν θα προσφύγουν στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό, καθώς το καταστατικό τους χορηγεί το σχετικό δικαίωμα. Εκείνοι που δεν έχουν δικαίωμα έφεσης είναι αυτοί που δέχθηκαν την επίπληξη, η οποία και θα αναρτηθεί στους χώρους εργασίας. Και έτσι, ακόμα και αν οι διαγραμμένοι επιστρέψουν, δικαιωμένοι, στα μητρώα της Ενωσης, αυτοί που δέχθηκαν την επίπληξη θα τη βλέπουν μπροστά τους, μέχρι ο πίνακας ανακοινώσεων να σκεπαστεί από άλλες αποφάσεις του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...