Μετά τον θόρυβο που ξέσπασε γύρω από την «πειραγμένη» φωτογραφία της πριγκίπισσας της Ουαλίας, το ερώτημα επανήλθε ακόμη πιο επιτακτικό: «Πού είναι η Κέιτ Μίντλετον;». Απούσα επί σχεδόν τρεις μήνες και χωρίς να έχει πραγματοποιήσει καμία δημόσια εμφάνιση μετά την επέμβαση στην οποία υπεβλήθη τον περασμένο Ιανουάριο, η Κέιτ συνεχίζει να απασχολεί τον Τύπο και το κοινό. Μετά τη φωτογραφία, ακόμη περισσότερο.
Υπάρχουν, παρόλα αυτά, ακόμη αρκετοί που υποστηρίζουν ότι η επιθυμία της για ιδιωτικότητα θα πρέπει να γίνει σεβαστή και μιλάνε για «κανιβαλισμό». Κάτι που, όπως επισημαίνει η Ζεϊνέπ Τουφεκτσί, στους New York Times, καταδεικνύει, ανάμεσα στα άλλα, και τα δύο μέτρα και σταθμά με τα οποία αντιμετωπίζονται τα μέλη της βασιλικής οικογένειας. Και συγκεκριμένα η Κέιτ και η Μέγκαν Μαρκλ.
Η Κέιτ Μίντλετον απολάμβανε πάντα την προστασία των βρετανικών ΜΜΕ, αλλά και της ίδιας της βασιλικής οικογένειας και του κοινού. Σε αντίθεση με τη Μέγκαν, η οποία εξαρχής έγινε βορά στα πιο χαμηλά ένστικτα της κοινής γνώμης. Ακόμη και τώρα, μετά την κολοσσιαία γκάφα που έκανε το Παλάτι με τη δημοσίευση της φωτογραφίας, η Κέιτ προστατεύεται και η επικρατέστερη άποψη είναι ότι «πρέπει να την αφήσουμε στην ησυχία της να αναρρώσει», χωρίς να ξέρουμε καν από τι ακριβώς αναρρώνει. Εάν στη θέση της ήταν η Μέγκαν, γράφουν οι NYT, όλοι μπορούμε να φανταστούμε πόσο διαφορετική θα ήταν η αντιμετώπιση.
Η αντίθεση ανάμεσα στις δύο νύφες του Παλατιού, μια διάσταση που με τον καιρό έλαβε σχεδόν μυθικό χαρακτήρα, καλλιεργήθηκε συστηματικά.
Στη βρετανική εκδοχή του «άρτος και θεάματα», η βασιλική οικογένεια παίζει τον ρόλο του αντιπερισπασμού που χρειάζεται ο κόσμος για να ξεχνάει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα, ιδιαίτερα μετά το Brexit. Το Brexit, το οποίο βασίστηκε εν πολλοίς στην προπαγάνδα για τους «κακούς ξένους που έρχονται και παίρνουν τις δουλειές των Βρετανών».
Η δυναμική που καθόρισε τη σχέση της χώρας με την Κέιτ και τη Μέγκαν ήταν παρόμοια: Η πρώτη είναι το «ρόδο της Βρετανίας», όμορφη, αριστοκρατική και φυσικά λευκή. Η δεύτερη είναι μια αριβίστρια, μεικτής φυλετικής καταγωγής.
Τον περασμένο Ιανουάριο, θυμίζουν οι ΝΥΤ, όταν ανακοινώθηκε ότι η Κέιτ θα έπαιρνε μια ασυνήθιστα μακρά «άδεια» από τα καθήκοντά της για να αναρρώσει από μια επέμβαση που θεωρητικά δεν ήταν κάτι σοβαρό, ο βρετανικός Τύπος τα εξέλαβε όλα αυτά ως δεδομένα.
Επί καιρό επαναλάμβανε τα δελτία Τύπου του Παλατιού, ενώ ήταν ολοφάνερο ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Και όταν ένας παπαράτσο κατάφερε να τραβήξει μια θολή φωτογραφία της Κέιτ, που βρισκόταν μέσα σε ένα αυτοκίνητο με τη μητέρα της, καμία βρετανική εφημερίδα, ούτε καν τα ταμπλόιντ, δεν δέχτηκαν να την δημοσιεύσουν. «Από σεβασμό στην ιδιωτικότητά της όσο αναρρώνει», όπως εξήγησε ένας εκδότης.
Στον αντίποδα, τον περασμένο μήνα, η Daily Mail δημοσίευσε «αποκλειστικές φωτογραφίες παπαράτσι» της Μέγκαν Μαρκλ, η οποία με το ζόρι φαινόταν. Η εφημερίδα, όμως, έγραψε ότι «χαμογελούσε πλατιά»: «Η Μέγκαν Μαρκλ λάμπει καθώς οδηγεί κοντά στο αξίας 14 εκατ. δολαρίων σπίτι της στο Μοντεσίτο, λίγες ώρες πριν ο πρίγκιπας Χάρι επιστρέψει στη Βρετανία για να δει τον πατέρα του, βασιλιά Κάρολο, που πάσχει από καρκίνο», έγραψε η εφημερίδα και οι συνειρμοί είναι προφανείς: Ο βασιλιάς και η οικογένειά του ζουν ένα δράμα, ενώ η Μέγκαν περνάει τέλεια στην Καλιφόρνια.
Ολα αυτά δεν είναι καινούργια βέβαια. Οταν η Μέγκαν και ο Χάρι απέκτησαν το πρώτο τους παιδί, ήθελαν να περιμένουν μερικές μέρες πριν δείξουν φωτογραφίες του στο κοινό. Ο βρετανικός Τύπος έγινε έξαλλος και οι Sunday Times έγραψαν: «Εμείς πληρώνουμε κι εσείς ποζάρετε. Αυτό είναι το συμβόλαιό σας με το κοινό».
Τελικά, όπως γράφουν οι ΝΥΤ, δεν ήταν θέμα συμβολαίου, διότι η ίδια συμπεριφορά συνεχίστηκε ακόμη και όταν ο Χάρι και η Μέγκαν παραιτήθηκαν από τα βασιλικά τους καθήκοντα και έπαψαν να πληρώνονται από το βρετανό φορολογούμενο. Ο βρετανικός Τύπος δημοσιεύει δεκάδες άρθρα –τα περισσότερα πολύ αρνητικά– για αυτούς κάθε μέρα. Το BBC υπολόγισε ότι τον Μάρτιο του 2021, γράφτηκαν 25.000 άρθρα για το ζευγάρι στον βρετανικό Τύπο μέσα σε μια εβδομάδα.
Αρα, το θέμα δεν ήταν ποιος πληρώνει και ποιος ποζάρει, ήταν η Μέγκαν, που οι Βρετανοί δεν θέλουν να την αφήσουν ήσυχη. Θέλουν να συνεχίσουν να τη ρίχνουν στα λιοντάρια ό,τι κι αν κάνει, όπου κι αν είναι. Στο Reddit, επισημαίνει η συγγραφέας του άρθρου, υπάρχει μια ομάδα με 60.000 μέλη, αφιερωμένη στο «μίσος για τη Μέγκαν», ενώ σε διάφορα σάιτ εμφανίζονται άρθρα που γράφουν ότι τα παιδιά της είναι νόθα και άρα απειλή για το βρετανικό στέμμα.
Η περίπτωση της Κέιτ είναι εντελώς διαφορετική. Και αν ο Ουίλιαμ δεν είχε αποχωρήσει βιαστικά από το μνημόσυνο του Κωνσταντίνου –για «προσωπικούς λόγους», όπως εξήγησε το Παλάτι– ίσως κανείς δεν θα είχε ασχοληθεί μαζί της.
Και μετά ήρθε η επίμαχη φωτογραφία, η οποία υποτίθεται ότι τραβήχτηκε από τον Ουίλιαμ και στην οποία η Κέιτ δείχνει πολύ χαρούμενη, ανάμεσα στα τρία παιδιά της. Οταν αποκαλύφθηκε ότι η φωτογραφία είχε υποστεί επεξεργασία, τα μεγάλα διεθνή πρακτορεία την απέσυραν, ενώ το Παλάτι αρνήθηκε να δώσει στη δημοσιότητα την αυθεντική εκδοχή.
Αρθρογράφοι που στην περίπτωση της Μέγκαν είχαν γράψει ότι «ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας δεν έχει δικαίωμα στην ιδιωτικότητα», τώρα εγκαλούν τους πάντες να αφήσουν την πριγκίπισσα της Ουαλίας ήσυχη και να «σταματήσουν να διαδίδουν φήμες για την υγεία της».
Πρόκειται για μια κραυγαλέα αντίθεση, καταλήγουν οι ΝΥΤ. «Το να παγιδεύεις τις γυναίκες σε περιοριστικούς δημόσιους ρόλους, να τις βάζεις τη μία εναντίον της άλλης και να τις ανάγεις σε σύμβολα αρετής ή κακίας, είναι ένας ισχυρός και πολιτικά πρόσφορος αντιπερισπασμός. Αλλά και επιβλαβής, καθώς, όπως δείχνει η πειραγμένη φωτογραφία, μπορεί να αποτύχει εάν συνοδεύεται από βαριά χειραγώγηση».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News