468
Η Κέιτ Μπλάνσετ σε απονομή βραβείων στο Λος Αντζελες, τον Ιούνιο του 2018 | REUTERS/Mario Anzuoni

Κέιτ Μπλάνσετ: Για χρόνια ήμουν η μόνη γυναίκα ανάμεσα σε δεκάδες άνδρες στα πλατό

Protagon Team Protagon Team 2 Ιουλίου 2020, 20:54
Η Κέιτ Μπλάνσετ σε απονομή βραβείων στο Λος Αντζελες, τον Ιούνιο του 2018
|REUTERS/Mario Anzuoni

Κέιτ Μπλάνσετ: Για χρόνια ήμουν η μόνη γυναίκα ανάμεσα σε δεκάδες άνδρες στα πλατό

Protagon Team Protagon Team 2 Ιουλίου 2020, 20:54

Η Κέιτ Μπλάνσετ έχει περάσει τα περισσότερα χρόνια της λαμπερής της καριέρας σε ένα στούντιο παρέα μόνο με άνδρες, εικόνα που μόνο τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει και αλλάζει στον χώρο της τηλεόρασης και του κινηματογράφου.

«Μέχρι πριν από πέντε χρόνια, σε όλη μου την καριέρα, ήμουν η μόνη γυναίκα στο πλατό ανάμεσα σε 35 άνδρες, ανάμεσα σε 27 άνδρες, ανάμεσα σε 16 άνδρες και αυτό το θεωρούσα φυσιολογικό» είπε η χολιγουντιανή σταρ στο καινούργιο ραδιόφωνο των Times.

Η εντυπωσιακή ανισότητα στην παρουσία ανδρών και γυναικών στον χώρο εργασίας της ήταν, πάντως, απόλυτα αποδεκτή μέχρι πρόσφατα. «Εχω περάσει ένα μεγάλο μέρος της ζωής μου στη δουλειά μου με την αίσθηση της απομόνωσης λόγω του φύλου μου» είπε χαρακτηριστικά η 51χρονη ηθοποιός.

«Πάντα πίστευα ότι οι γυναίκες είναι ίσες με τους άνδρες και δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί η βιομηχανία στην οποία βρέθηκα να δουλεύω δεν αντικατοπτρίζει αυτή την ισότητα. Ετσι, ένιωθα μόνιμα “εκτός”».

Και αυτό το λέει μία ηθοποιός που έχει υποδυθεί εμβληματικούς γυναικείους ρόλους, όπως στις ταινίες «Κάρολ», «Συμμορία των Οκτώ» και «Ελίζαμπεθ: Η χρυσή εποχή».

«Σε κάποια στιγμή, άρχισα να πηγαίνω στα πλατό και να μετράω άνδρες και γυναίκες. Δεν αναρωτήθηκα ποτέ γιατί είναι τόσο λίγες οι γυναίκες, το θεωρούσα φυσιολογικό» πρόσθεσε η Μπλάνσετ, μιλώντας στο μαγκαζίνο με αφορμή τη νέα σειρά «Mrs. America» στην οποία και πρωταγωνιστεί.

Σε αυτήν, η αυστραλή σταρ υποδύεται τη Φίλις Σκλάφλι, μία ορκισμένη αντιφεμινίστρια, η οποία ευθύνεται για τη διατήρηση της ανισότητας στις ΗΠΑ τη δεκαετία του ’70.

Η Σκλάφλι, που πέθανε το 2016, κατάφερε να συσπειρώσει τους συντηρητικούς Αμερικανούς που διαφωνούσαν με το φεμινιστικό κίνημα και η επιτυχημένη της καμπάνια συντέλεσε στο να μην περάσουν οι συνταγματικές μεταρρυθμίσεις υπέρ της ισότητας των φύλων.

Το κύριο επιχείρημά της ήταν ότι η ισότητα των φύλων θα αφαιρέσει τα «προνόμια» των νοικοκυρών.

Οι χαρακτήρες στη σειρά ήταν γνώριμοι στην Μπλάνσετ, η οποία μεγάλωσε τη δεκαετία του ’70. Ο πατέρας της πέθανε όταν ήταν 10 ετών, έτσι μεγάλωσε μόνο με τη μητέρα της, Τζουν, η οποία ήταν μάλλον μία τυπική γυναίκα της εποχής της.

«Η μητέρα μου δεν ήταν φεμινίστρια, ούτε τις καταλάβαινε, γιατί πίστευε κάτι που ήταν ευρέως διαδεδομένο ως άποψη τη δεκαετία του ’70, ότι οι φεμινίστριες ήταν εναντίον του θεσμού της οικογένειας» εξήγησε.

Σήμερα, η Μπλάνσετ ζει στο Ιστ Σάσεξ, στην Αγγλία, με τον σύζυγό της Αντριου Απτον και τα τέσσερα παιδιά τους, και τονίζει ότι στη βιομηχανία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης τα πράγματα έχουν αλλάξει αισθητά προς το καλύτερο. Οι ευκαιρίες για τις γυναίκες σε δουλειές εκτός της οθόνης είναι πλέον πολύ περισσότερες.

Στα γυρίσματα της σειράς, για παράδειγμα, η διευθύντρια φωτογραφίας ήταν γυναίκα, καθώς και τέσσερις από τους πέντε σκηνοθέτες.

«Αναρωτιέμαι γιατί το αντίθετο μου φαινόταν φυσιολογικό τα τελευταία 20 χρόνια. Και καταλαβαίνω ότι ακόμα δεν είναι συνηθισμένο, και ότι είναι ακόμα μακρύς ο δρόμος για να διασφαλίσουμε την ισότητα στην πράξη».