870
Η Αλεξάντρια Οκάζιο-Κόρτεζ βγάζει σέλφι μαζί με την τεξανή βουλευτή Σίλα Τζάκσον | REUTERS/Kevin Lamarque

Η Οκάζιο-Κόρτεζ διδάσκει Twitter στις παλιοσειρές του Κογκρέσου

Protagon Team Protagon Team 22 Ιανουαρίου 2019, 13:10
Η Αλεξάντρια Οκάζιο-Κόρτεζ βγάζει σέλφι μαζί με την τεξανή βουλευτή Σίλα Τζάκσον
|REUTERS/Kevin Lamarque

Η Οκάζιο-Κόρτεζ διδάσκει Twitter στις παλιοσειρές του Κογκρέσου

Protagon Team Protagon Team 22 Ιανουαρίου 2019, 13:10

Η βουλευτής των Δημοκρατικών Αλεξάντρια Οκάζιο-Κόρτεζ, που τον περασμένο Νοέμβριο εξελέγη στην αμερικανική Βουλή σε ηλικία μόλις 29 ετών, παραδίδει μαθήματα… Twitter στους συναδέλφους της μιας κάποιας ηλικίας.

Αρκετοί από τους γηραιότερους Δημοκρατικούς την αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη και ενίοτε την επικρίνουν. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, θέλουν να διδαχθούν από το νεαρότερο μέλος του αμερικανικού Κογκρέσου, γνωρίζοντας ότι οι επιδόσεις της στο πολιτικό marketing είναι εξαιρετικές.

Πολλοί -Ρεπουμπλικανοί και Δημοκρατικοί- θεωρούν ότι η παρουσία της στα έδρανα της αμερικανικής Βουλής θα έπρεπε να είναι διακριτική και μετρημένη, δεδομένου ότι εννέα μήνες προτού κερδίσει στις προκριματικές των Δημοκρατικών τον Τζο Κρόουλι, κορυφαίο στέλεχος του κόμματός της, η ίδια εργαζόταν σε μπαρ του Μανχάταν.

Αντιθέτως, παρότι δεν γνωρίζει ακόμα τους όρους και του κανόνες της πολιτικής αντιπαράθεσης και  ενώ πρέπει να ενημερωθεί επαρκώς για όλα τα σημαντικά διοικητικά ζητήματα, την περασμένη Πέμπτη η Αλεξάντρια Οκάζιο-Κόρτεζ ανέβηκε στο βήμα και μαζί με έναν άλλον βουλευτή των Δημοκρατικών, τον Τζιμ Χάιμς, έδωσαν μια διάλεξη ενώπιον των πιο ηλικιωμένων βουλευτών των Δημοκρατικών με θέμα τη χρήση του Twitter και την ανάγκη να συνοδεύεται η παραδοσιακή πολιτική δράση από φόρμες ψηφιακής αφήγησης.

Η Κόρτεζ εργαζόταν σε μπαρ λίγους μήνες προτού εκλεγεί βουλευτής (Alexandria Ocasio-Cortez/Twitter)

Η νεαρή Οκάζιο-Κόρτεζ επισήμανε στους πιο συντηρητικούς από τους ομολόγους της ότι στο μέτωπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν αρκεί πλέον η ανάρτηση ενός απλού post για την κοινοποίηση του όποιου πολιτικού μηνύματος. Επειδή στην εποχή του Twitter οι πολιτικοί πρέπει να επικοινωνούν με τους πολίτες (και εν δυνάμει ψηφοφόρους τους) με τρόπο συναρπαστικό και πρωτότυπο, να αξιοποιούν τις όποιες ευκαιρίες και να επιδεικνύουν αυθορμητισμό.

Τα νούμερα δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για το ταλέντο της Οκάζιο-Κόρτεζ στην ψηφιακή επικοινωνία. Μέσα σε λίγους μήνες κέρδισε σχεδόν 2,5 εκατομμύρια followers, ξεπερνώντας και την πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων Νάνσι Πελόζι. Ο Ντόναλντ Τραμπ παραμένει φυσικά ο βασιλιάς του Twitter, αλλά η Οκάζιο-Κόρτεζ είναι η πολιτικός η οποία τον τελευταίο μήνα (από τις 11 Δεκεμβρίου έως τις 11 Ιανουαρίου) εισέπραξε τις περισσότερες αντιδράσεις στο εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης: 11,8 εκατομμύρια – ένας αριθμός μη συγκρίσιμος με τα 4,6 εκατομμύρια του λογαριασμού της γερουσιαστή Καμάλα Χάρις, με τα 4,4 εκατομμύρια του λογαριασμού του Μπαράκ Ομπάμα και με τα 2,6 εκατομμύρια του λογαριασμού της Πελόζι.

Αυθόρμητη αλλά ταυτόχρονα τολμηρή και ικανή να επωφελείται από τις επιθέσεις που δέχεται, η Οκάζιο-Κόρτεζ εδραίωσε τη θέση της ως σταρ της ψηφιακής επικοινωνίας χάρη στους Ρεπουμπλικανούς αντιπάλους της. Οταν κοινοποίησαν ένα βίντεο με πρωταγωνίστρια την ίδια να χορεύει σε μια ταράτσα της Βοστώνης μαζί με συμφοιτητές της, εκείνη σκαρφίστηκε μια ιδιοφυή αντεπίθεση: «Σκανδαλίζεστε με τις γυναίκες που χορεύουν; Περιμένετε να δείτε να χορεύει μια βουλευτίνα» ήταν το σχόλιό της το οποίο συνοδεύτηκε από την ανάρτηση ενός άλλου βίντεο που τη δείχνει να ρίχνει δυο στροφές πριν εισέλθει στο γραφείο της στο Κογκρέσο. Και σημείωσε εξαιρετική επιτυχία, δεδομένου ότι μέσα σε λίγες ημέρες αναπαράχθηκε περισσότερες από 20 φορές.

View this post on Instagram

If Republicans thought women dancing in college is scandalous, wait till they find out women dance in Congress, too! ?

A post shared by Alexandria Ocasio-Cortez (@ocasio2018) on

Αρκετοί μεγαλύτερης ηλικίας και έμπειροι πολιτικοί κάνουν λόγο για κινήσεις εντυπωσιασμού που στερούνται περιεχομένου. Την ίδια ώρα η «αριστερή και σοσιαλίστρια» Οκάζιο–Κόρτεζ μόνον από πολιτικές προτάσεις δεν έχει έλλειμμα, καθώς προτείνει, λόγου χάρη, την αύξηση της φορολόγησης των πλουσιότερων Αμερικανών στο 70% – το κάνει μάλιστα με βίντεο στο οποίο η ίδια εμφανίζεται να μαγειρεύει.

Τόσο ισχυρή είναι η παρουσία της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που έχει ήδη μιμητές, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και ο Μπέτο Ο’Ρουρκ, ένας άλλος πολλά υποσχόμενος Δημοκρατικός (και πιθανός διεκδικητής της προεδρίας στις εκλογές του 2020) που απαθανατίστηκε με το στόμα του ορθάνοιχτο κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στον οδοντίατρο, αλλά και η γερουσιαστής Ελίζαμπεθ Γουόρεν η οποία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να συμμετέχει στην κούρσα για την κατάκτηση του Λευκού Οίκου μέσω ενός βίντεο που ανάρτησε στο Instagram και στο οποίο, θέλοντας να δείξει ότι είναι άνετη και χαλαρή, πρώτα πίνει μια γουλιά μπίρα και μετά αγκαλιάζει τον σύζυγό της.

Ο Μπέτο Ο’Ρουρκ ανεβάζει στόρι στο Instagram από την επίσκεψη στην οδοντίατρό του

Η επιτυχία της Οκάζιο-Κόρτεζ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδεικνύει ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλοι οι πολιτικοί που ανήκουν στην παλιά φρουρά, εκτός από τον Ντόναλντ Τραμπ. Τόσο ο Τζο Μπάιντεν και η Νάνσι Πελόζι όσο και ο Μπέρνι Σάντερς είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς, αλλά και αδαείς όσον αφορά την αξιοποίησή των social media για την προώθηση των θέσεών τους, με αποτέλεσμα το προοδευτικό μέτωπο να εμφανίζεται τρόπον τινά διχασμένο. Οι μεγαλύτερης ηλικίας Δημοκρατικοί κατηγορούν τους νεότερους «ψηφιακούς» συναδέλφους τους ότι τείνουν προς έναν αριστερόστροφο λαϊκισμό αλλά και ότι ακολουθούν, ακούσια ή εκούσια, το παράδειγμα του Ντόναλντ Τραμπ, εξαπολύοντας ένα tweet και συζητώντας για αυτό στη συνέχεια.

«Στην πολιτική επικρατεί όποιος ανανεώνει» δηλώνει ο Αντόνιο Γκαρσία Μαρτίνεζ, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος (product manager) του Facebook που κατέληξε να αποτελεί μία από τις κριτικές συνειδήσεις του Διαδικτύου. «Και η Οκάζιο-Κόρτεζ ανανεώνει (την αμερικανική πολιτική) περισσότερο από οποιονδήποτε. Αρκεί να τη δει κανείς στο Instagram (για να αντιληφθεί ότι) γνωρίζει πώς να δημιουργήσει ένα πολιτικό brand καλύτερα από τον καθένα. Δεν πρόκειται για κάτι πρωτόγνωρο, πάντα αυτό γινόταν: το 1960 ο Κένεντι κέρδισε τον Νίξον γιατί έμαθε πώς να χειρίζεται ένα νέο εργαλείο, την τηλεόραση. Και στα μέσα του 18ου αιώνα ο Λίνκολν αναδείχτηκε χάρη στην ικανότητά του να αξιοποιεί καλύτερα τον Τύπο και τον τηλέγραφο» λέει ο αμερικανός ειδικός.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...