464
| Shutterstock

Το ελληνικό ξενοδοχείο ανέκαμψε, αλλά…

Protagon Team Protagon Team 6 Απριλίου 2023, 15:22
|Shutterstock

Το ελληνικό ξενοδοχείο ανέκαμψε, αλλά…

Protagon Team Protagon Team 6 Απριλίου 2023, 15:22

Επαναφορά στα επίπεδα του 2019, με αστερίσκους και διαφορετικές ταχύτητες ανάμεσα στα εποχικής και συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχεία, αποτυπώνει η ετήσια έρευνα για τον ξενοδοχειακό κλάδο το 2022, την οποία  πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ).

Αντίστοιχα, διαφορετικές είναι οι ταχύτητες ανάμεσα στα ξενοδοχεία χαμηλότερων κατηγοριών (1-3 αστέρια), σε σύγκριση με τα υψηλών (4-5 αστέρια). Στην έρευνα καταγράφονται και οι δυσκολίες από τις ελλείψεις σε προσωπικό, τη ρευστότητα και το κόστος ενέργειας. Αλλά και ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

«Σε μια παγκόσμια αγορά που αλλάζει, υπάρχουν μείζονα ζητούμενα, όπως η βιωσιμότητα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η προστασία από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, ο θεματικός εμπλουτισμός και η διαφοροποίηση των προορισμών, για τα οποία απαιτείται ειδική  προσοχή και μέριμνα στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μακράς πνοής», σχολίασε ο πρόεδρος ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός.

Τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν την οικονομική πραγματικότητα για το ελληνικό ξενοδοχείο, αναδεικνύουν σε γενικές γραμμές τη γρήγορη ανάκαμψη και ικανότητα προσαρμογής του κλάδου στις προκλήσεις της συγκυρίας, μετά και από μία διετία πανδημίας. Αναδεικνύουν επίσης τα τρωτά του σημεία.

Σύμφωνα με αυτά:

  • Η μέση πληρότητα τον Αύγουστο του 2022 ξεπέρασε οριακά αυτήν του αντίστοιχου μήνα του 2019, με 88% και 86,8% αντίστοιχα.
  • Ο συνολικός τζίρος των ξενοδοχείων το 2022 ήταν οριακά αυξημένος σε σχέση με το 2019. Και αυτό γιατί στην ανάλυση, τα εποχικής λειτουργίας παρουσιάζουν αύξηση 9,8% (2022/2019), ενώ τα συνεχούς μείωση 21,2%.
  • Τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας κατέγραψαν χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας σε όλους τους βασικούς δείκτες (πληρότητα, τιμές κλπ).
  • Αντίστοιχα, χαμηλότερες είναι οι επιδόσεις των ξενοδοχείων από ενός έως τριών αστέρων σε σχέση με τα υψηλότερων κατηγοριών (4-5 αστέρια), καθώς ο τζίρος των πρώτων μειώθηκε το 2022 κατά 22,3% σε σχέση με το 2019. Τα υψηλότερων κατηγοριών σημείωσαν αύξηση τζίρου 13,1%.
  • Τον Αύγουστο του 2022, το 25% των δίκλινων δωματίων διατέθηκε σε τιμή μέχρι 70 ευρώ, το 50% των ξενοδοχείων είχε τιμή ανάμεσα στα 70 ευρώ και τα 178 ευρώ και το υπόλοιπο 25% διατέθηκε σε τιμή πάνω από 178 ευρώ.
  • Η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου τον Αύγουστο του 2022 ήταν τα 150 ευρώ.
  • Το 18% των συνολικών επενδύσεων των ξενοδοχείων το 2022 αφορούσε επενδύσεις βιωσιμότητας.
  • Το 1/3 περίπου των πελατών των ξενοδοχείων προέρχεται από τους Online Travel Agents (OTAs), γεγονός που επιβεβαιώνει τη μεταβατική φάση της ταξιδιωτικής αγοράς.  Ποσοστό 24% αποτελούν οι μεμονωμένοι πελάτες, 23% οι κρατήσεις από Tour Operator, 11% από την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου και μόλις 5% από ταξιδιωτικό πράκτορα.
  • Η σημαντικότερη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι ξενοδόχοι κατά το 2022 ήταν η εξεύρεση προσωπικού και το κόστος της ενέργειας.
  • Μεγάλη ανησυχία στον κλάδο εξακολουθεί να προκαλεί ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και η ρευστότητα.
  • Από τα ξενοδοχεία που έχουν υπογράψει συμβόλαια με tour operators για το 2023,  το 85%  έχει υπογράψει συμβόλαια με τιμές αυξημένες κατά 11,4% κατά μέσο όρο.

 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...