470
Από αριστερά: o Τζον Χένρι της εφημερίδας The Boston Globe, ο Τζεφ Μπέζος της Washington Post και η η Λορίν Πάουελ του περιοδικού The Atlantic | CreativeProtagon

Πώς οι Κροίσοι αποσοβούν την κρίση του Τύπου στις ΗΠΑ

Protagon Team Protagon Team 22 Ιουλίου 2019, 13:19
Από αριστερά: o Τζον Χένρι της εφημερίδας The Boston Globe, ο Τζεφ Μπέζος της Washington Post και η η Λορίν Πάουελ του περιοδικού The Atlantic
|CreativeProtagon

Πώς οι Κροίσοι αποσοβούν την κρίση του Τύπου στις ΗΠΑ

Protagon Team Protagon Team 22 Ιουλίου 2019, 13:19

Οι δισεκατομμυριούχοι σώζουν τον Τύπο – των ΗΠΑ, φυσικά. Αυτή τη θέση αναπτύσσει σε άρθρο της στο CNN η Χάιντι Λεγκ, διευθυντικό στέλεχος στη Σχολή Κένεντι του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, κρίνοντας θετικά το πολυτελές «σπορ» της αγοράς παλαιών και καταξιωμένων στην Αμερική εφημερίδων και περιοδικών από σύγχρονους μεγιστάνες του πλούτου.

Από την εποχή που ο Τζεφ Μπέζος αγόρασε την εφημερίδα Washington Post, το 2013, πληρώνοντας 250 εκατ. δολάρια, στο παιχνίδι μπήκαν και άλλοι Κροίσοι και η… κρίση απεφεύχθη σε μία σειρά από έντυπα, γράφει η Λεγκ.

Ο Μπέζος, επιχειρηματίας της τεχνολογίας, κατάλαβε την (εμπορική) αξία της «μάρκας» που αγόρασε και τις απεριόριστες δυνατότητες πώλησης ειδήσεων κάτω από τον λογότυπό της στην ηλεκτρονική εποχή. Ε, αυτό ήταν. Η κίνησή του έπεισε και άλλους σούπερ πλούσιους να ανοίξουν το πορτοφόλι αναλαμβάνοντας το ρίσκο να το… ξαναγεμίσουν.

Την ίδια χρονιά που ο Μπέζος απόκτησε την Post, οι ιδιοκτήτες της ομάδας μπέιζμπολ Red Sox (και της αγγλικής ποδοσφαιρικής ομάδας Λίβερπουλ), οι Τζον και Λίντα Χένρι, αγόρασαν και οι αυτοί τίτλο εφημερίδας: απόκτησαν το φύλλο The Boston Globe για 70 εκατομμύρια δολάρια, ένα τοπικό έντυπο μεγαλούπολης με ισχυρή παράδοση και με ψηφιακές εκδόσεις (Boston.com, BostonGlobe.com). Ο νέος ιδιοκτήτης πειραματίστηκε σε μεγάλο βαθμό με την ψηφιακή τεχνολογία, έτσι σήμερα ο τίτλος έχει περισσότερους ψηφιακούς συνδρομητές σε σχέση με τους συνδρομητές του φύλλου. Η Λεγκ υπογραμμίζει ότι πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους μετασχηματισμούς τοπικών εφημερίδων σε ψηφιακά Μέσα, κάτι που έγινε και στα φύλλα Los Angeles Times και The Star Tribune.

Από το δικό της πόστο στον κόσμο της τεχνολογίας, η χήρα του Στιβ Τζομπς της Apple, η Λορίν Πάουελ, αγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο του περιοδικού The Atlantic. Κατόπιν, το 2018, ο ιδρυτής της cloud computing εταιρείας Salesforce, Μαρκ Μπενιόφ, από κοινού με τη σύζυγό του Λιν, αγόρασε το ιστορικό περιοδικό Time για 190 εκατ. δολάρια.

Το άρθρο στο σάιτ του CNN τονίζει και μία άλλη παράμετρο: μέχρι στιγμής δεν εθίγη η δημοσιογραφική ανεξαρτησία των Μέσων (στο δεδομένο πλαίσιο ελευθερίας καθενός από αυτά). Ο Μπέζος, λόγου χάρη, δεν ενεπλάκη ποτέ σε ζητήματα σύνταξης όσον αφορά τα προβαλλόμενα θέματα και τον τρόπο με τον οποίο εξετάζονται – επ’ αυτού επιμένει ο διευθυντής της Washington Post.

Το συμπέρασμα, λοιπόν, έρχεται φυσιολογικά για τη Λεγκ: η αγορά των παραδοσιακών φύλλων από τους πλούσιους τα ωφέλησε. Στο μέλλον όλοι θα τους θυμούνται ως πρωτοπόρους στην αναζωογόνηση της «πεθαμένης αμερικανικής εκδοτικής βιομηχανίας».

Μία γενιά νέων συνδρομητών

Προς το παρόν οι ψηφιακοί συνδρομητές είναι σχετικά λόγοι σε σύγκριση με την ευκαιρία που παρουσιάζεται, αλλά τα δεδομένα βελτιώνονται συνεχώς.

Η Washington Post αναδεικνύεται «εθνική εφημερίδα» με 1,5 εκατομμύρια συνδρομητές, από όλη τη χώρα, ενώ οι New York Times παραμένουν στον φιλόδοξο στόχο που έχουν θέσει, εκείνον των 3,5 εκατομμυρίων συνδρομητών.

Παρακάτω, οι αριθμοί μειώνονται: η Boston Globe έχει 120.000 ψηφιακούς συνδρομητές. Η Minneapolis Star Tribune 62.000 ψηφιακούς συνδρομητές. Οι LA Times 170.000, η Philadelphia Inquirer 32.000 και οι Seattle Times 40.000.